recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Justering af Lip Sync delay på Apple TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Justering af Lip Sync delay på Apple TV

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Online
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 10:19
Jeg tror, at det vil være en fordel, hvis I også indsender en klage til DR. Dengang DR kæmpede med lydproblemer, så gjorde det i hvert fald indtryk, at mange meldte sig i koret.

Klager over tekniske problemer kan indsendes her: https://dr.custhelp.com/app/ask_step_1/p/107
Til top
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 13:37
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Jeg tror, at det vil være en fordel, hvis I også indsender en klage til DR. Dengang DR kæmpede med lydproblemer, så gjorde det i hvert fald indtryk, at mange meldte sig i koret.

Klager over tekniske problemer kan indsendes her: https://dr.custhelp.com/app/ask_step_1/p/107

Done! Thumbs Up
Til top
Ottilia Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Marts-2020
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ottilia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 14:33
Jeg kan fint afspille lyd fra DR-app fra AppleTV til receiver med AirPlay.
AppleTV- Indstillinger-video og lyd-vælg lydudgang. 

Den husker det hver gang, uanset om Apple-TV er lukket ned/genstart. 
Hvis dit anlæg understøtter AirPlay, burde det ikke være et problem, da man ikke vælger lydudgang fra hver enkelte App, men fra lydudgang i AppleTV-indstillinger/lyd.

Mvh 


Redigeret af Ottilia - 05-Marts-2020 kl. 15:15
Til top
Valde1936 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Status: Offline
Point: 431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valde1936 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 15:01
Hej Lars, 
Jeg har løst et tilsvarende problem ved hjælp af et ældre Apple tv med optisk ud. Mit Apple tv 4K streamer lyden til mit gamle Apple Tv som sender lyden videre til mit surround anlæg... Om lyden lever op til dine krav ved jeg ikke men hvis du har et gammelt Apple tv er det jo gratis at prøve🥳🥳🥳

Oprindeligt skrevet af Lars N Lars N skrev:

Hej,

Jeg bruger en Apple TV 4K som kilde til min projektor, og da jeg helst vil undgå lange kabeltræk, har jeg forbundet Apple TVs lyd udgang med Bluetooth til mit anlæg via Bluesound Node 2i. Det ser dog ud til at lyden er omkring 0.5 sek forsinket. 

Har også prøvet at benytte Airplay og det virker uden forsinkelse, men desværre understøtter mange Apps ikke Airplay, og Airplay slukkes også hvergang Apple TV genstartes.

Der er noget Lip Sync kalibrering i Apple TV hvor man ved hjælp af sin Iphone kan justere lyd delayet, men det virker som om at Apple har misforstået konceptet lidt, for det er kun HDMI lyd udgangen man kan kalibrere, og det er jo ikke den man har brug for at kalibrere..

Er der nogen der ved om der findes en eller anden form for boks der kan forsinke billedet, så man kan få det hele til at passe sammen? Eller måske en helt anden smartere løsning som jeg ikke har tænkt over?

MVH
Lars

Til top
Valde1936 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Status: Offline
Point: 431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valde1936 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 15:04
..

Redigeret af Valde1936 - 05-Marts-2020 kl. 15:05
Til top
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af Ottilia Ottilia skrev:

Jeg kan fint afspille lyd fra DR-app fra AppleTV til receiver med AirPlay.
AppleTV- Indstillinger-video og lyd-vælg lydudgang. 

Den husker det hver gang, uanset om Apple-TV er lukket ned/genstart. 
Hvis dit anlæg understøtter AirPlay, burde det ikke være et problem, da man ikke vælger lydudgang fra hver enkelte App, men fra lydudgang i AppleTV-indstillinger/lyd.

Mvh 

Men DR appen understøtter ikke Airplay, så det lyder meget mærkeligt.. Hvilken Apple TV model har du?



Redigeret af Lars N - 05-Marts-2020 kl. 16:08
Til top
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af Valde1936 Valde1936 skrev:

Hej Lars, 
Jeg har løst et tilsvarende problem ved hjælp af et ældre Apple tv med optisk ud. Mit Apple tv 4K streamer lyden til mit gamle Apple Tv som sender lyden videre til mit surround anlæg... Om lyden lever op til dine krav ved jeg ikke men hvis du har et gammelt Apple tv er det jo gratis at prøve🥳🥳🥳


Jeg har desværre ikke et gammelt Apple TV, men hvordan streamer du lyden fra Apple TV 4K til Apple TV (gammel)? Hvis det er med Airplay, virker det vel stadig ikke på DR appen?
Til top
Ottilia Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Marts-2020
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ottilia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af Lars N Lars N skrev:

Oprindeligt skrevet af Ottilia Ottilia skrev:

Jeg kan fint afspille lyd fra DR-app fra AppleTV til receiver med AirPlay.
AppleTV- Indstillinger-video og lyd-vælg lydudgang. 

Den husker det hver gang, uanset om Apple-TV er lukket ned/genstart. 
Hvis dit anlæg understøtter AirPlay, burde det ikke være et problem, da man ikke vælger lydudgang fra hver enkelte App, men fra lydudgang i AppleTV-indstillinger/lyd.

Mvh 

Men DR appen understøtter ikke Airplay, så det lyder meget mærkeligt.. Hvilken Apple TV model har du?


Apple TV4 (1. Udgave) til Yamaha receiver med AirPlay. Har du testet Indstillinger-lyd ud?. Er dit anlæg på samme netværk som Apple Tv?
NB! Du vælger ikke lyd ud fra den enkelte App, men fra indstillinger i Apple TV.



Redigeret af Ottilia - 05-Marts-2020 kl. 16:26
Til top
Valde1936 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Status: Offline
Point: 431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valde1936 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2020 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af Lars N Lars N skrev:

Oprindeligt skrevet af Valde1936 Valde1936 skrev:

Hej Lars, 
Jeg har løst et tilsvarende problem ved hjælp af et ældre Apple tv med optisk ud. Mit Apple tv 4K streamer lyden til mit gamle Apple Tv som sender lyden videre til mit surround anlæg... Om lyden lever op til dine krav ved jeg ikke men hvis du har et gammelt Apple tv er det jo gratis at prøve🥳🥳🥳


Jeg har desværre ikke et gammelt Apple TV, men hvordan streamer du lyden fra Apple TV 4K til Apple TV (gammel)? Hvis det er med Airplay, virker det vel stadig ikke på DR appen?
Hej igen
Jo jeg genkender ikke dit problem, lyden styres via apple tv 4 K remoten -easy as Dell 🥳🥳🥳🥳 

Har du brugt Apple tv’ETS  indbyggede wireless audio sync?? Nederst punkt i menuen
Settings-video audio...
Den samme menu hvorfra jeg Beder om audio output via min gamle Apple tv


Redigeret af Valde1936 - 05-Marts-2020 kl. 16:56
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Online
Point: 4439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2020 kl. 05:03
Oprindeligt skrevet af Ottilia Ottilia skrev:

Jeg kan fint afspille lyd fra DR-app fra AppleTV til receiver med AirPlay.
AppleTV- Indstillinger-video og lyd-vælg lydudgang. 

Den husker det hver gang, uanset om Apple-TV er lukket ned/genstart. 
Hvis dit anlæg understøtter AirPlay, burde det ikke være et problem, da man ikke vælger lydudgang fra hver enkelte App, men fra lydudgang i AppleTV-indstillinger/lyd.

Jeg tjekkede igen her til morgen og det virker altså ikke med DR app'en herhjemme. Det er til tre forskellige AirPlay 2 modtagere, bl.a. HomePod og B&O.

Er du sikker på, at du har den nye DRTV app? (det virkede fint med den gamle). Og hvilken version af tvOS kører du med?


Redigeret af Rasmus Larsen - 06-Marts-2020 kl. 07:54
Til top
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2020 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af Ottilia Ottilia skrev:

Apple TV4 (1. Udgave) til Yamaha receiver med AirPlay. Har du testet Indstillinger-lyd ud?. Er dit anlæg på samme netværk som Apple Tv?
NB! Du vælger ikke lyd ud fra den enkelte App, men fra indstillinger i Apple TV.


Apple TV4 1. udgave? Der findes mig bekendt 5 varianter af Apple TV: 1th - 5th generation. Hvis det er en 1th generation du har, så kører du med et helt andet styre system, og sikkert den gamle DR app.

Som sagt; Lyd via Airplay virker fint på Netflix, Blockbuster osv. Så mon ikke indstillingerne er rigtige? 
Til top
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2020 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af Valde1936 Valde1936 skrev:

Hej igen
Jo jeg genkender ikke dit problem, lyden styres via apple tv 4 K remoten -easy as Dell 🥳🥳🥳🥳 

Har du brugt Apple tv’ETS  indbyggede wireless audio sync?? Nederst punkt i menuen
Settings-video audio...
Den samme menu hvorfra jeg Beder om audio output via min gamle Apple tv

Kan du fortælle hvordan du gør? Hvordan streamer du lyd fra Apple TV 4K til gammel Apple TV, er det via Airplay?

Hvor finder du noget der hedder Wireless Audio sync? Hvis du tænker på det hvor man kalibrere med Iphone, så er det kun til HDMI porten, og ikke til Bluetooth.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu