recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Justering af Lip Sync delay på Apple TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Justering af Lip Sync delay på Apple TV

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Valde1936 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Status: Offline
Point: 431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valde1936 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2020 kl. 11:04

Simpel gennemgang på youtube
Til top
Valde1936 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Status: Offline
Point: 431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valde1936 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2020 kl. 11:08
Hivs ikke du har gættet det hedder mit gamle apple tv, “Apple TV soveværelse” 
hvis du bruger Netflix Eller andre mere profesionelle apps, kan du skifte speakers i samme pausemenu som du skifter subs og sprog, det er lidt smartere, kommer nok til DR i den store 2025 opdatering🤓


Redigeret af Valde1936 - 06-Marts-2020 kl. 11:40
Til top
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2020 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af Valde1936 Valde1936 skrev:


Simpel gennemgang på youtube

Okay. Det er Airplay.

For lige at snakke udenom, så bed jeg mærke i dine billede settings. Prøv at se denne video, så får du bedre billede..
Til top
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2020 kl. 12:45
Oprindeligt skrevet af Lars N Lars N skrev:

Oprindeligt skrevet af Valde1936 Valde1936 skrev:


Simpel gennemgang på youtube

Okay. Det er Airplay.

For lige at snakke udenom, så bed jeg mærke i dine billede settings. Prøv at se denne video, så får du bedre billede..

Men er lyd forbindelsen til gammel Apple TV ikke afbrudt når du genstarter Apple TV 4K?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2020 kl. 13:04
Ift. Valde1936 og Ottilia's input så kunne det lyde som om, at DRTV stadig kan sende lyd til AirPlay 1 kilder (men ikke AirPlay 2).

Jeg må da lige prøve at se om jeg kan finde en gammel Apple TV med AirPlay 1 i skuffen.
Til top
Ottilia Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Marts-2020
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ottilia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2020 kl. 17:42
@ Rasmus Larsen
Jeg er sikker på, at jeg har den nye (elendige) DR App Smile

tvOS 13.3.1

Jeg vælger Indstillinger - Video og lyd - min AirPlay reciever, der er forbundet til fire højtalere. Det spiller 100 pct fra alle mine App’s - også DR’s nye.

Finder det ganske mystisk, at det ikke fungerer for dig og Lars N. Har dog ikke AirPlay 2 på min Yamaha receiver, dvs, jeg kan ikke Airplay’e fra Apple TV til receiver og anden enhed samtidig - kan det være forklaringen?


Redigeret af Ottilia - 06-Marts-2020 kl. 17:59
Til top
Ottilia Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Marts-2020
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ottilia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2020 kl. 17:56
@Lars N. Jeg fik skrevet det lidt klunset - jeg har den første Apple TV 4 (altså ikke 4K). Og ja, jeg er sikker på, at jeg har den nye (elendige) DR App Smile

tvOS 13.3.1

De ældre modeller af Apple TV (1, 2 og 3) har ikke Apple Store og man kan ikke downloade App’s. Dem har jeg også et par stykker af, og bruges kun til AirPlay fra iPhone/iPad, når manden skal se fodbold på den store skærm i kælderenEmbarrassed

Men, som jeg skrev til Rasmus: 
Finder det ganske mystisk, at det ikke fungerer for dig og Lars N. Har dog ikke AirPlay 2 på min Yamaha receiver, dvs, jeg kan ikke Airplay’e fra Apple TV til receiver og anden enhed samtidig - kan det være forklaringen?


Redigeret af Ottilia - 06-Marts-2020 kl. 18:00
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2020 kl. 18:24
DR app virker ikke i øjeblikket til live stream Stern Smile
Til top
Valde1936 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-August-2007
Sted: DK-2800
Status: Offline
Point: 431
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Valde1936 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2020 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af Lars N Lars N skrev:

Oprindeligt skrevet af Valde1936 Valde1936 skrev:


Simpel gennemgang på youtube

Okay. Det er Airplay.

For lige at snakke udenom, så bed jeg mærke i dine billede settings. Prøv at se denne video, så får du bedre billede..

Jeg ved det godt, men hvis jeg gør som manden siger opstår et andet problem med mit tv, det begynder at flimrer når børnene ser Gurli gris, hvilket de gør en del🙄🙄🙄
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2020 kl. 21:41
fik testet lidt mere

1: Lyd ud til Homepod virker ikke fra AppleTV

2: Lyd ud til Yamaha receiver virker, den skifter til Airplay.

Forskellen er at hvis jeg vælger receiver forsvinder hakket i Apple TV (HDMI), det gør det ikke hvis jeg vælger Homepod

Både min receiver og mit AppleTV er kablet, Homepod er Wifi

Min opsætning AppleTV —HDMI—> TV —HDMI—> Receiver 

Hmmm - ikke logisk, kan det være netværk

Prøver at test med at Sætte AppleTV til Wifi i morgen
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2020 kl. 04:12
Har din Yamaha-receiver AirPlay eller AirPlay 2? 

HomePod har AirPlay 2.
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2020 kl. 10:48
Yamaha RX-S601D er købt i 2018 og dermed kun Airplay1 og mener ikke den er opgraderet til Airplay2 via firmware update, det var kun 602 modellen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu