recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Justering af Lip Sync delay på Apple TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Justering af Lip Sync delay på Apple TV

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2020 kl. 08:13
Oprindeligt skrevet af orm08 orm08 skrev:

fik testet lidt mere

1: Lyd ud til Homepod virker ikke fra AppleTV

2: Lyd ud til Yamaha receiver virker, den skifter til Airplay.

Forskellen er at hvis jeg vælger receiver forsvinder hakket i Apple TV (HDMI), det gør det ikke hvis jeg vælger Homepod

Både min receiver og mit AppleTV er kablet, Homepod er Wifi

Min opsætning AppleTV —HDMI—> TV —HDMI—> Receiver 

Hmmm - ikke logisk, kan det være netværk

Prøver at test med at Sætte AppleTV til Wifi i morgen

Jeg kører wifi på det hele, så der kunne sagtens være en forskel.. Spændende at høre hvad du finder ud af.

Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2020 kl. 16:57
fik testet, ingen forskel med kablet eller wifi

Rasmus havde ret, DR appen understøtter AirPlay, men ikke til enheder der har AirPlay 2

Så derfor virker det til min Yamaha receiver som kun har alm AirPlay, men ikke til HomePod som kører AirPlay 2
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2020 kl. 07:39
Tak for feedback Thumbs Up
Til top
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Marts-2020 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af orm08 orm08 skrev:

fik testet, ingen forskel med kablet eller wifi

Rasmus havde ret, DR appen understøtter AirPlay, men ikke til enheder der har AirPlay 2

Så derfor virker det til min Yamaha receiver som kun har alm AirPlay, men ikke til HomePod som kører AirPlay 2

Så må jeg have Airplay2 Cry

Til top
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2020 kl. 12:01
Hej,

Jeg har nu opdaget at Yousee appen heller ikke virker på Airplay. Når jeg starter et program, så er der lyd i få sekunder, herefter forsvinder lyden helt. 

Er der nogen af jer der har både Airplay og Airplay2 modtagere der har mulighed for at teste det?

MVH
Lars


Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2020 kl. 12:17
YouSee virker her på AirPlay 2 højttalere. Både live-tv og arkiv. Det er med tvOS 13.4. Jeg tror dog, at det er mere held end tilsigtet. YouSees videoafspiller har ikke taget alle API'erne til AirPlay-lyd i brug. Man kan f.eks. regulere lydstyrken under afspilning (man skal ind i AirPlay-menuen).
Til top
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2020 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Man kan f.eks. regulere lydstyrken under afspilning (man skal ind i AirPlay-menuen).

Airplay menuen?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2020 kl. 14:14
Ja altså trække sidemenuen frem på Apple TV og navigere ned til AirPlay-output. Når markøren står ovenpå den AirPlay-modtager, som lyden er sendt til, så kan man bruge piletasterne op/ned til at regulere lydstyrke.

Det er dog meningen, at såfremt man kører lyden ud over AirPlay, så skal man kunne regulere lyddstyrken under videoafspilning ved bare at trykke lydstyrke op/ned på fjernbetjeningen. Dette virker ikke i YouSee app'en fordi de sikkert slet ikke har integreret API'en til AirPlay, men bare har været heldige, at deres modificerede video-afspiller virker delvist med AirPlay-lyd.

Som udgangspunkt virker AirPlay-lyd på systemniveau i Apple TV. Undtagelsen er hvis apps ikke bruger standardafspilleren til video, hvilket f.eks. mange danske apps ikke gør (sikkert pga. deres leverandører). I disse tilfælde skal de selv tage API'erne i brug.


Redigeret af Rasmus Larsen - 23-Marts-2020 kl. 11:37
Til top
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2020 kl. 14:19
Har fået dette svar fra DR:

Hej Lars

Tak for din henvendelse

Airplay er på vej, men vi kender endnu ikke nogen release dato.

Med venlig hilsen

Søren Jensen

Programservice
Til top
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars N Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2020 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Ja altså trække sidemenuen frem på Apple TV og navigere ned til AirPlay-output. Når markøren står ovenpå den AirPlay-modtager, som lyden er sendt til, så kan man bruge piletasterne op/ned til at regulere lydstyrke.

Det er dog meningen, at såfremt man kører lyden ud over AirPlay, så skal man kunne regulere lyddstyrken under videoafspilning ved bare at trykke lydstyrke op/ned på fjernbetjeningen. Dette virker ikke i YouSee app'en fordi de sikkert slet ikke har integreret API'en til AirPlay, men bare har været heldig, at deres modificerede video-afspiller virker delvist med AirPlay-lyd.

Som udgangspunkt virker AirPlay-lyd på systemniveau i Apple TV. Undtagelsen er hvis apps ikke bruger standardafspilleren til video, hvilket f.eks. mange danske apps gør (sikkert pga. deres leverandører). I disse tilfælde skal de selv tage API'erne i brug.

Hej Rasmus

Nu har jeg rodet rundt i flere dage, og kan ikke finde den side menu, vil du fortælle hvor og hvad jeg skal trykke?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2020 kl. 10:47
Hold "skærm"-knappen inde, så fjernbetjeningen, så kommer menuen frem i siden.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu