recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Justering af subwoofer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Justering af subwoofer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Andershh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-September-2019
Sted: Sdr Bjert
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andershh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Justering af subwoofer
    Sendt: 27-September-2019 kl. 11:05
Hejsa,

Ny bruger her.

Har problemer med at ramme det rette setup af lyden på mit anlæg.

Reciever : Onkyo TX.NR818
Front : Scandyna Minipods
Center : Cinepods
Rear : Micropods
Sub : Scandyna bass station Mk.1

Er som overordnet tilfreds med lyden, men synes at der mangler dybde i bassen over hele området generelt.

Har brugt Audyssey til setup og som skrevet, så er er lyden fin nok, det er bare den bass - den mangler dybde.

Er helt grøn hvad gælder justering, så al hjælp modtages gerne.


Redigeret af Andershh - 27-September-2019 kl. 11:12
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2019 kl. 09:34
Måske skal den over i et hjørne. Har du prøvet at skrue op på level. Er crossover skruet helt op. Prøv at ændre på phase.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2019 kl. 10:13
Det kunne vel også være, at den sub bare ikke magter opgaven. 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2019 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Det kunne vel også være, at den sub bare ikke magter opgaven. 
Et hint kunne være at de selv navngiver den noget med bass og ikke SW.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2019 kl. 12:33
Anders,

Generelt består dit setup af nogle pænt designede højttalere.

Der er (ud fra mine erfaringer med sættet) et hul mellem de små højttalere og bashøjttaleren, samtidig med at bashøjttaleren ikke virker specielt overbevisende.

Hvis du mangler bas, kan du forsøge at hjælpe subben ved at stille den ind i et hjørne. det kan dog være mange andre ting der spiller ind, så som rummet du spiller i, surroundforstærkerens bashåndtering og højttalerens indbyrdes placering i rummet.

Kører du dine højttalere som full range? Jeg vil anbefale en crossover på 100 eller 120 hz.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2019 kl. 23:58
Scandyna bass station er kendt for ikke at klare opgaven særlig godt, så prøv evt. at finde en anden subwoofer brugt...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Andershh Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-September-2019
Sted: Sdr Bjert
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andershh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2019 kl. 08:55
Update, fik justeret lidt på Hz på de forskellige højtalere igennem forstærkeren, og jeg synes det hjalp.

Tak for alle svarerne :-)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu