recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC 2017 modeller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JVC 2017 modeller

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Ole_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Juli-2014
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 00:48
Det er jo forskelligt hvad folk synes. Har personligt kun set Sony´s Reality Creation, og kan li funktionen. Andre jeg kender slår den fra
Til top
Tingkaer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Marts-2011
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tingkaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 10:34
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Fordi det gør billedet mere upræcist, uskarpt om man vil.
Du ved godt hvad projektoren gør ?
Man skal da ikke købe en JVC fordi den har e shift, men på grund af alle de andre kvaliteter.

Ja den overlapper pixels og skaber på den måde et 3k (3840x2160) billede. Jeg har set en fremvisning af dette og kunne godt se en forbedring fra almindelig 1080p.
Men du synes at billede blive forringet af det?

Hvilken projektor har du ? 

Min bekymring går på om man i stedet for at købe en JVC med e-shift nu i stedet skulle købe en billigere model og så opgradere om 1-2 år når native 4k forhåbentlig er i et prisleje hvor jeg kan være med eller om man bare skulle stille sig tilfreds med e-shift og beholde den de næste mange år. 
Deraf mit spørgsmål om hvornår de nye JVC modeller kommer fordi så kunne man være heldig at få en af de "gamle" x5000 modeller billigere og så stadig opgradere inden for de næste par år.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 10:42
4K
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 11:24
UHD
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tingkaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 11:38
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

4K

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

UHD

Tak for brugbare inputs Thumbs Up
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

4K

Han skriver 3k (3840 x 2160) Det er forkert!
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tingkaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 11:43
Fair nok, men 4k er også forkert da det hedder 4096x2160. Derfor skrev jeg 3k da det er en mellemting imellem 2k og 4k :)
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Denmark
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 11:50
Her lidt input fra Projectorcentral om e-shift:

...as far as the eye perceives, is substantially enhanced picture resolution compared to standard HD 1080p. As far as 3LCD is concerned, though the math says it is half the number of addressable pixels compared to native 4K, from a typical viewing distance the eye will perceive video material displayed on 4K-enhanced 3LCD projectors as much closer to native 4K than 1080p--subjectively the picture does not look like it is "half way" in between 1080p and 4K as the math would suggest. It looks more like it is about 90% native 4K, at least with video subject matter. The bottom line is that when viewing video material from normal viewing distances it will be difficult for most consumers to tell the difference in resolution between a picture produced by a projector using native 4K chips and one using the 3LCD pixel-shift technology.

...

Viewing distance. It is also important to keep in mind that viewing distance is a huge factor in perceiving resolution. As it is, when viewed from a common distance of (say) 1.3x the screen width, you cannot see all the detail on the screen even in a standard 1080p image. Move up close and you can see pixel structure, but move back to that viewing distance and that pixel structure disappears because it is beyond the ability of the human eye to resolve that tiny detail. Now, a picture generated by either the 4K DLP chip, or by the 3LCD 4K-enhanced models, will certainly appear higher in resolution than a standard HD 1080p picture from a distance of 1.3x the screen width. But since we are reaching the limit of the human eye to resolve fine detail at this distance, the perceived differences between native 4K and the 3LCD 4K-enhanced projectors become subtle with video, although as noted previously, less subtle with high resolution graphics and text.

Redigeret af dr gonzo - 03-Februar-2017 kl. 11:56
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af Tingkaer Tingkaer skrev:

Tak for brugbare inputs Thumbs Up

Jeg ville bare være lige så smart som Kampus
Til top
dr gonzo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Point: 1316
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr gonzo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af Tingkaer Tingkaer skrev:

Fair nok, men 4k er også forkert da det hedder 4096x2160. Derfor skrev jeg 3k da det er en mellemting imellem 2k og 4k :)

4K, UHD er på consumermarkedet 3840x2160 = format 16:9/1,77

Kun i professionel sammenhæng er 4K 4096x2160 = format 1,90

Desuden skal 3840 vel rundes op til 4000 og ikke ned til 3000. Altså er det på ingen måde korrekt at kalde det 3k.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tingkaer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 15:09
Tak for opklaringen Thumbs Up

Jeg må vente og se hvornår JVCs nye modeller kommer og så tage den derfra..
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Oktober-2007
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2017 kl. 09:40
Z1 ser ikke så lovende ud som først antaget....desværre. Cine4home har målt på den og kontrast forhold/lys, specielt i DCI er ikke som forventet...med tanke på prisen.

Jeg vil gerne skifte min Sony VPL VW500ES ud - JVC X9500 frister, men er lidt nervøs for E-shift mht støj i billedet som nogen rapporterer det. 

Min Sony VPL VW500 ES laver en fantastisk billede. Fænomenal skarphed og dybde i billedet. Farverne står super flot og der er en ro over billedet der er meget cinematic. Den lyser 330cm op uden problemer også. Motion er også suveræn og man kan sådan set bare glo film på den projektor dagen lang!:)

Krydser fingre for en "X9500" med ægte 4k til dec. Så kan det være jeg skal prøve en JVC. Aner ikke om det er "bedre" end Sony...nogen gange skal man bare prøve noget nyt jo:)

Those inky blacks!

Redigeret af submaniac - 05-Februar-2017 kl. 09:41
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu