Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Halsted
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1086
|
Emne: JVC DLA-HD350 Sendt: 10-Januar-2009 kl. 20:30 |
Hey,
Jeg har været ude og se en demo af JVC's nye DLA projekter HD350 og HD750 og syntes generelt at billedet var super godt - Er en HD350 prisen værd rundt 30k?
Mvh
Halsted
Redigeret af Halsted - 10-Januar-2009 kl. 20:31
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
SVP03
Guld medlem
Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
|
Sendt: 10-Januar-2009 kl. 20:59 |
Helt klart, vi er 2 der har en 350er hver på henholdsvis studietek 130 og screen research. Den er klart de 30 minus rabat værd.
|
SVP03
|
Halsted
Guld medlem
Oprettet: 06-August-2006
Point: 1086
|
Sendt: 11-Januar-2009 kl. 11:36 |
Hej SVP03, Hvordan klarer den sig i en stuebio med hvide vægge? Jeg er forholdsvis grøn på projektor fronten ![](smileys/smiley9.gif) /Halsted
|
SVP03
Guld medlem
|
Sendt: 11-Januar-2009 kl. 12:04 |
Halsted skrev:
Hej SVP03,
Hvordan klarer den sig i en stuebio med hvide vægge? Jeg er forholdsvis grøn på projektor fronten ![](smileys/smiley9.gif)
/Halsted
|
Det er ikke noget problem for os 2, vi har hvide lofter og lyse vægge.
|
SVP03
|
Hjelm
Junior bruger
Oprettet: 29-September-2008
Point: 44
|
Sendt: 11-Januar-2009 kl. 20:12 |
SVP03 skrev:
Halsted skrev:
Hej SVP03,
Hvordan klarer den sig i en stuebio med hvide vægge? Jeg er forholdsvis grøn på projektor fronten ![](smileys/smiley9.gif)
/Halsted
| Det er ikke noget problem for os 2, vi har hvide lofter og lyse vægge. |
Det er slet ikke noget problem på Studiotek 130, da den smider lyset mere lige ud af lærredet og ikke så meget til sidderne.
|
SVP03
Guld medlem
|
Sendt: 11-Januar-2009 kl. 21:02 |
Slet ikke er vist en omskrivning af det du fik at vide, nabo.
|
SVP03
|
mowa
Super bruger
Oprettet: 08-Oktober-2006
Point: 343
|
Sendt: 11-Januar-2009 kl. 21:12 |
Prøv at lægge mærke til hvad der sker med objekter rundt omkring lærredet, når der projiceres et lyst billede. Det samme lys rammer lærredet (bl.a. fra bagvæggen). Lyse vægge er særdeles destruktive for ANSI-kontrasten, uanset hvilket lærred man har. Ikke at det bliver ubrugeligt, men det kan være meget bedre. :)
|
Hjelm
Junior bruger
Oprettet: 29-September-2008
Point: 44
|
Sendt: 11-Januar-2009 kl. 22:31 |
Prøv at lægge mærke til hvad der sker med objekter rundt omkring lærredet, når der projiceres et lyst billede. Det samme lys rammer lærredet (bl.a. fra bagvæggen). Lyse vægge er særdeles destruktive for ANSI-kontrasten, uanset hvilket lærred man har. Ikke at det bliver ubrugeligt, men det kan være meget bedre. :) [/QUOTE]
Selvfølgelig vil der ske noget (det er ekstremt lidt) - men jeg var bange for at det ville være et større problem, nu er mine vægge heller ikke hvide. Jeg har en sølvfarvet center højtaler hængende meget tæt på lærredet og var nervøs for at den ville reflektere lyset tilbage på lærredet. men det er ikke noget problem.
Redigeret af Hjelm - 11-Januar-2009 kl. 22:33
|
mowa
Super bruger
|
Sendt: 11-Januar-2009 kl. 22:41 |
Hjelm skrev:
Prøv at lægge mærke til hvad der sker med objekter rundt omkring lærredet, når der projiceres et lyst billede. Det samme lys rammer lærredet (bl.a. fra bagvæggen). Lyse vægge er særdeles destruktive for ANSI-kontrasten, uanset hvilket lærred man har. Ikke at det bliver ubrugeligt, men det kan være meget bedre. :)
|
Selvfølgelig vil der ske noget (det er ekstremt lidt) - men jeg var bange for at det ville være et større problem, nu er mine vægge heller ikke hvide. Jeg har en sølvfarvet center højtaler hængende meget tæt på lærredet og var nervøs for at den ville reflektere lyset tilbage på lærredet. men det er ikke noget problem. [/QUOTE] Det reducerer ANSI-kontrasten ekstremt meget - det er ikke ekstremt lidt, medmindre dine vægge altså er 50 meter væk. Hæng et stykke papir op ved siden af lærredet og se hvor meget lys der kommer - noget er spildlys fra projektoren, meget er reflekteret lys fra bagvæggen (og loft/gulv/sidevægge). Samme lys rammer lærredet... Det er ikke uden grund en biograf ikke har hvide vægge. :)
|
SVP03
Guld medlem
|
Sendt: 12-Januar-2009 kl. 10:51 |
mowa skrev:
Hjelm skrev:
mowa skrev:
|
Selvfølgelig vil der ske noget (det er ekstremt lidt) - men jeg var bange for at det ville være et større problem, nu er mine vægge heller ikke hvide. Jeg har en sølvfarvet center højtaler hængende meget tæt på lærredet og var nervøs for at den ville reflektere lyset tilbage på lærredet. men det er ikke noget problem. |
Det reducerer ANSI-kontrasten ekstremt meget - det er ikke ekstremt lidt, medmindre dine vægge altså er 50 meter væk. Hæng et stykke papir op ved siden af lærredet og se hvor meget lys der kommer - noget er spildlys fra projektoren, meget er reflekteret lys fra bagvæggen (og loft/gulv/sidevægge). Samme lys rammer lærredet... Det er ikke uden grund en biograf ikke har hvide vægge. :)
|
Nu er det jo som det er. Ellers skal vi blive skilt for at få sorte vægge. Problemet løser sig jo ligesom selv, meget lys på billedet giver meget genskin, men der har det ikke betydning. Lidt lys (mørke scener) ikke særligt meget genskin. Dertil kommer at alle projektorer leder lys igennem, grundet linseopbygning, også til de mørke steder på billedet, når der er meget lys på.
Redigeret af SVP03 - 12-Januar-2009 kl. 10:52
|
SVP03
|
mowa
Super bruger
|
Sendt: 12-Januar-2009 kl. 11:06 |
SVP03 skrev:
mowa skrev:
Hjelm skrev:
mowa skrev:
|
Selvfølgelig vil der ske noget (det er ekstremt lidt) - men jeg var bange for at det ville være et større problem, nu er mine vægge heller ikke hvide. Jeg har en sølvfarvet center højtaler hængende meget tæt på lærredet og var nervøs for at den ville reflektere lyset tilbage på lærredet. men det er ikke noget problem. |
Det reducerer ANSI-kontrasten ekstremt meget - det er ikke ekstremt lidt, medmindre dine vægge altså er 50 meter væk. Hæng et stykke papir op ved siden af lærredet og se hvor meget lys der kommer - noget er spildlys fra projektoren, meget er reflekteret lys fra bagvæggen (og loft/gulv/sidevægge). Samme lys rammer lærredet... Det er ikke uden grund en biograf ikke har hvide vægge. :)
| Nu er det jo som det er. Ellers skal vi blive skilt for at få sorte vægge. Problemet løser sig jo ligesom selv, meget lys på billedet giver meget genskin, men der har det ikke betydning. Lidt lys (mørke scener) ikke særligt meget genskin. Dertil kommer at alle projektorer leder lys igennem, grundet linseopbygning, også til de mørke steder på billedet, når der er meget lys på. |
Jeg påpeger blot, at det har stor betydning, og bestemt også i lyse scener. I en scene med et rent hvidt billede generer det jo ikke nogen, men de er ret sjældne. Til gengæld har det stor betydning på enhver normal lys scene (i praksis sådan ca. enhver scene i en film som ikke er superdunkel) og dybden i billedet lider kraftigt. Det er bestemt ikke sådan at det ikke er værd at se på - men forbedringen ved sorte vægge/lofter/gulve er ret drastisk.
|
SVP03
Guld medlem
|
Sendt: 12-Januar-2009 kl. 12:25 |
mowa skrev:
SVP03 skrev:
Nu er det jo som det er. Ellers skal vi blive skilt for at få sorte vægge. Problemet løser sig jo ligesom selv, meget lys på billedet giver meget genskin, men der har det ikke betydning. Lidt lys (mørke scener) ikke særligt meget genskin. Dertil kommer at alle projektorer leder lys igennem, grundet linseopbygning, også til de mørke steder på billedet, når der er meget lys på. |
Jeg påpeger blot, at det har stor betydning, og bestemt også i lyse scener. I en scene med et rent hvidt billede generer det jo ikke nogen, men de er ret sjældne. Til gengæld har det stor betydning på enhver normal lys scene (i praksis sådan ca. enhver scene i en film som ikke er superdunkel) og dybden i billedet lider kraftigt. Det er bestemt ikke sådan at det ikke er værd at se på - men forbedringen ved sorte vægge/lofter/gulve er ret drastisk.
|
Mener ikke det ver det store problem i min stue med højt til loftet, samtidig er JVCen god til netop det.
Redigeret af SVP03 - 12-Januar-2009 kl. 12:38
|
SVP03
|