|
JVC DLA-X30 eller Epson EH-TW9000 |
Besvar |
Forfatter | |
bird
Super bruger Oprettet: 16-December-2004 Status: Offline Point: 296 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 03-Juli-2012 kl. 00:03 |
Så er det ved at være tid til udskiftning af den gamle sony HS-60 projektor.
Jeg har læst og undersøgt, set demo af JVC DLA-X30, læst endnu mere og er rigtig meget i tvivl om hvad jeg skal vælge. Jeg skal indledningsvis oplyse at jeg har en DVDO Iscan Duo med CMS. Alle tests er generel enige om at JVC er bedst til 2D materiale, men samtidig af Epson ikke er langt derefter. Der er ligeledes bred enighed om at Epson er klar bedst til 3D. Jeg har set JVC demo og den var imponerende i 2D men 3D var jeg bestemt ikke imponeret af. Generelt synes jeg at scenerne var for mørke og projektoren synes at have vanskeligt ved at lave lys nok. Det er specielt på lys at Epson har fået gode vurderinger i 3D. Jeg har 2 børn der synes 3D er toppen. Personligt er jeg så-som-så. Fed feature, men generelt er den gode film/historie vigtigere for mig og hustruen. Idag har jeg et gråt lærred (lissau) men det skiftes indenfor 1 år, så det skal ikke være lærred der afgør valget. Jeg forventer at købe et Lissau TrueColor lærred med fastramme næste gang - medmindre der er andre der har gode inputs hertil. Jeg sidder ca 4 meter fra lærredet og det er ca 100". Det er planen at rummet skal 100% mørklægges. Hjælp er meget påskønnet. |
|
Pony65
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Funktioner
Tak(0)
|
Som du selv skriver og som man kan læse rundt om på nettet, JVC er til 2D og Epson er 3D
Så dit spørgsmål kan besvares med: Køber du projektor til dig selv eller til børnene ? Hvor gamle er dine børn ? Hvis de kun er 3 og 5 så burde du bestemme, er de omkring 10-15 år så kan du lige så godt give op
|
|
bird
Super bruger Oprettet: 16-December-2004 Status: Offline Point: 296 |
Funktioner
Tak(0)
|
10 og 14 - og jeg tror iøvrigt at du har ret. Kampen er tabt.
|
|
Pony65
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, slaget er tabt. Du må vente nogle år til de er "sparket" ud og så investere i det du ønsker.
Jeg siger det med et glimt i øjet, håber det er i orden. Men ellers skal du tage kampen op og undervise dine børn om et godt billede og god lyd, det er der ikke mange der gør. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |