recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC DR-MH20 + MH30 - fejl rapporter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJVC DR-MH20 + MH30 - fejl rapporter

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
springmand Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2004 kl. 08:35

Dato.:  28/12-04

Symptomer

Efter overspildning fra DV til HDD bliver lyden dårlig.

Hvad forårsagede fejlen? Hvad arbejdede du med?

Jeg skifter program på optageren til DV, hvorefter jeg starter en overspilning fra DV til HDD. Da overspilningen er færdig og jeg vil se det igennem er der meget skrat på optagelserne.

Er problemet løst? Hvad gjorde du for at komme videre?
Problemet er ikke umiddelbart løst.

Hvor lang "nedetid"? Hvor lang tid var apparatet ude af drift?
Man kan vel godt sige at der har været et par timers nedetid, hvor man kunne have sat den til noget andet i stedet for!

Torben Sørensen Böhlers
Til top
cwitt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 493
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2004 kl. 17:13

Dato.:  29/12-04

Symptomer
Betydelig tale-sync problem med disce, der afspilles på andre DVD-afspillere efter af være blevet brændt på DR-MH30. Der er ikke blot tale om millisekunder, men om 1-2 sekunders forskel mellem billede og lyd.

Hvad forårsagede fejlen? Hvad arbejdede du med?
Alle mine optagelser er foretaget til HDD med XP-kvalitet, og uden Live Mem slået til. Herefter er de redigeret og dubbet til DVD med JUST DUB funktion. Typisk er der brændt 2-3 spillefilm til en enkelt DVD (3-5 timer real time).

Som medie er brugt "Verbatim DataLifePlus, DVD-R"

Maskinen er blevet firmware opdateret for 14 dage siden hos JVC, og jeg havde håbet dette ville løse problemet.

Er problemet løst? Hvad gjorde du for at komme videre?
Jeg har ikke kunnet finde en løsning på problemet.

Har set samme problem med disce afspillet forskellige afspillere, bl.a. : NAD L-55 DVD, Denver DVD og Philips DVD.

Som sagt er maskinen firmware opdateret uden, at dette har hjulpet. Man kan selvfølgeligt godt sige, at der ikke er noget i vejen med selve JVC'en, men hvis man kun kan afspille brændte DVD'ere på JVC, har man ikke meget glæde af brænderen.

Hvor lang "nedetid"? Hvor lang tid var apparatet ude af drift?
ingen nedetid....måske psykisk...jeg er ved at være lidt træt af problemerne med JVC'en.

Dette sync problem, der tidligere har været meget omtalt, men oftest som et "internt" problem på JVC'en, er det ligeså udbredt på andre mærkevaremodeller ?

Jeg må indrømme jeg alvorligt overvejer, at udskifte maskinen allerede.

Carsten Witt

LG OLED65B7 TV
NAD T758 Surround Receiver
Samsung BD-C6900 Blue Ray
Sony RDR-HDX995 HDD-Recorder
YouSee HD-box Samsung3126
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6993
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2004 kl. 17:51

Har selv opdaget det samme med  men min er ikke opdateret endnu men jeg sender en skive med til JVC for at de kan se fejlen

Mvh Hans

Oprindeligt skrevet af cwitt cwitt skrev:

Symptomer
Betydelig tale-sync problem med disce, der afspilles på andre DVD-afspillere efter af være blevet brændt på DR-MH30. Der er ikke blot tale om millisekunder, men om 1-2 sekunders forskel mellem billede og lyd.

Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2004 kl. 16:56

Gad vide om der er forskel på hvordan maskinerne bliver opdateret.

Min havde udover firmware opdatering også fået udskiftet komponent på mainboard, har din fået udført tilsvarende??

Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2004 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af cwitt cwitt skrev:

Dato.:  29/12-04

Symptomer
Betydelig tale-sync problem med disce, der afspilles på andre DVD-afspillere efter af være blevet brændt på DR-MH30. Der er ikke blot tale om millisekunder, men om 1-2 sekunders forskel mellem billede og lyd.

Hvad forårsagede fejlen? Hvad arbejdede du med?
Alle mine optagelser er foretaget til HDD med XP-kvalitet, og uden Live Mem slået til. Herefter er de redigeret og dubbet til DVD med JUST DUB funktion. Typisk er der brændt 2-3 spillefilm til en enkelt DVD (3-5 timer real time).

Som medie er brugt "Verbatim DataLifePlus, DVD-R"

Maskinen er blevet firmware opdateret for 14 dage siden hos JVC, og jeg havde håbet dette ville løse problemet.

Er problemet løst? Hvad gjorde du for at komme videre?
Jeg har ikke kunnet finde en løsning på problemet.

Har set samme problem med disce afspillet forskellige afspillere, bl.a. : NAD L-55 DVD, Denver DVD og Philips DVD.

Som sagt er maskinen firmware opdateret uden, at dette har hjulpet. Man kan selvfølgeligt godt sige, at der ikke er noget i vejen med selve JVC'en, men hvis man kun kan afspille brændte DVD'ere på JVC, har man ikke meget glæde af brænderen.

Hvor lang "nedetid"? Hvor lang tid var apparatet ude af drift?
ingen nedetid....måske psykisk...jeg er ved at være lidt træt af problemerne med JVC'en.

Dette sync problem, der tidligere har været meget omtalt, men oftest som et "internt" problem på JVC'en, er det ligeså udbredt på andre mærkevaremodeller ?

Jeg må indrømme jeg alvorligt overvejer, at udskifte maskinen allerede.

For mig lyder det måske mere som om det er de optagelser det er galt med, siden du oplever samme problem på andre mærker af maskiner, så kan det jo ikke være JVC maskinen der har problemet.
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
cwitt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 493
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2004 kl. 17:19

Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

For mig lyder det måske mere som om det er de optagelser det er galt med, siden du oplever samme problem på andre mærker af maskiner, så kan det jo ikke være JVC maskinen der har problemet.

Hej Brian,

Jeg vidste næsten på forhånd du ville svare sådan, og du har til dels også ret.

Men som jeg også selv skriver, så består problemet i at man tilsyneladende ikke kan afspille JVC-brændte disce i fremmede maskiner...og så går der ligesom lidt af pointen, i hver fald i mit tilfælde hvor jeg ofte har mine disc med ud på besøg hos venner og bekendte.

Hvad kan årsagen være til dette ?
- at der benyttes JUST DUB (læs : komprimering)
- er der er en metode der er 100% "skudsikker ?

Carsten Witt

LG OLED65B7 TV
NAD T758 Surround Receiver
Samsung BD-C6900 Blue Ray
Sony RDR-HDX995 HDD-Recorder
YouSee HD-box Samsung3126
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2004 kl. 17:24

BrianJVC:

Hvordan dælen kan du mene at det ikke er en fejl på JVC´en??

DVD´en er jo brændt fra en optagelse fra JVC´ens HDD, og fejlene på optagelsen eller fejl opstået under kopiering til DVD vil jo så kunne observeres på alle afspillere, som discen sættes i, undtagen den JVC den kommer fra åbenbart.



Redigeret af Jever
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2004 kl. 17:48
Har jeg forstået det rigtigt at lip-sync fejlen kun opstår ved afspilning på andre maskiner end JVC'en? Dvs at der ingen lip-sync fejl er, når discen afspilles på JVC'en?

Når du brænder 2 - 3 film pr. disc - hvorfor overspiller du så til hdd i xp-mode? Jeg er blot nysgerrig. Jeg ved godt at teorien siger at dette giver den bedst kvalitet - men når du nu alligevel brænder mindst 3 timer på en disc, så synes jeg det er lidt overkill med xp-mode. Kvalitetsforbedringen i forhold til en tilpasset optagekvalitet må være marginal og virkelig kræve et trænet øje at se.

Jeg synes også det er synd for filmene at de klemmes ned på så lidt plads. Blanke skiver koster nu 3 kr. i Tyskland, så det burde ikke være det der forhindrer dig i at brænde en film pr. disk. Jeg brænder på Datawrite til den pris og de fungerer uden problemer. I mit tilfælde er det vhsfilm/koncerter der overføres. Jeg undersøger hvor lang optagelsen er og tilpasser optagekvaliteten til det.  Her er det flexibel recording virkelig kommer til sin ret. Og så tager det kun 14 minutter at brænde en optagelse på 90 minutter på disc.


Redigeret af Stampe
Til top
cwitt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 493
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2004 kl. 18:01

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

1.
Har jeg forstået det rigtigt at lip-sync fejlen kun opstår ved afspilning på andre maskiner end JVC'en? Dvs at der ingen lip-sync fejl er, når discen afspilles på JVC'en?

2.
Når du brænder 2 - 3 film pr. disc - hvorfor overspiller du så til hdd i xp-mode?


3.
Jeg synes også det er synd for filmene at de klemmes ned på så lidt plads.

4.
.....Her er det flexibel recording virkelig kommer til sin ret. Og så tager det kun 14 minutter at brænde en optagelse på 90 minutter på disc.

1.
Ja, det kun når de afspilles på andre maskiner end JVC'en.

2.
Jeg gemmer i XP mode fordi jeg har fået at vide, at slutresultatet - uanset den endelige komprimering - altid bliver bedst med XP som udgangspunkt....du har ret det er sikker marginalt.

3.
Jeg kan ikke selv umiddelbart se noget forringelsen af betydning ved 2-3 film pr. DVD....men det er iøvrigt en helt anden diskussion.

4.
Igen en anden diskussion (måske?)....mener du med flexible recording "JUST DUB" eller hvad ? Skulle den manuelt indstillede komprimering giver andre resultater mht. sync-fejl ift. "JUST DUB" funktionen ?

 

 

Carsten Witt

LG OLED65B7 TV
NAD T758 Surround Receiver
Samsung BD-C6900 Blue Ray
Sony RDR-HDX995 HDD-Recorder
YouSee HD-box Samsung3126
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2004 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af cwitt cwitt skrev:


1.
Ja, det kun når de afspilles på andre maskiner end JVC'en.


Ok - det er mystisk. Jeg har indtil videre ikke oplevet nogle problemer.

Oprindeligt skrevet af cwitt cwitt skrev:


3.
Jeg kan ikke selv umiddelbart se noget forringelsen af betydning ved 2-3 film pr. DVD....men det er iøvrigt en helt anden diskussion.


Jeg har også leget med 3 timer på en skive og giver dig ret. Forskellen kan være svær at se.

Oprindeligt skrevet af cwitt cwitt skrev:


4.
Igen en anden diskussion (måske?)....mener du med flexible recording "JUST DUB" eller hvad ? Skulle den manuelt indstillede komprimering giver andre resultater mht. sync-fejl ift. "JUST DUB" funktionen ?

Nej - jeg mener ikke Just Dub. Jeg mener at jeg inden optagelsen på hdd startes, på remonten vælger optagekvaliteten med Rec Mode. Er optagelsen på 100 minutte, ja så vælger jeg FR100. Det er faktisk en form for just dub - for disc'en fyldes ud på denne måde, når jeg brænder optagelsen. Og så sparer jeg tid. Jeg ved ikke (tror ikke) det hjælper på sync-fejlen, men det var måske værd at prøve med en enkelt disc,

Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2004 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af cwitt cwitt skrev:

Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

For mig lyder det måske mere som om det er de optagelser det er galt med, siden du oplever samme problem på andre mærker af maskiner, så kan det jo ikke være JVC maskinen der har problemet.

Hej Brian,

Jeg vidste næsten på forhånd du ville svare sådan, og du har til dels også ret.

Men som jeg også selv skriver, så består problemet i at man tilsyneladende ikke kan afspille JVC-brændte disce i fremmede maskiner...og så går der ligesom lidt af pointen, i hver fald i mit tilfælde hvor jeg ofte har mine disc med ud på besøg hos venner og bekendte.

Hvad kan årsagen være til dette ?
- at der benyttes JUST DUB (læs : komprimering)
- er der er en metode der er 100% "skudsikker ?

Det lyder mystisk, er optagelserne på HDD fra før du fik maskinen fikset eller er det også nye optagelser, der fejler. Hvis det er de gamle optagelser har vi observeret at de er svære at redde, men optagelser fra efter en opdatering skal være i orden.

Jeg har selv lavet masser af disse kopier uden problemer, så hvis din maskine stadig fejler, kan det være HDD der fejler. Og i dette tilfælde skiftes denne. 

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
cwitt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 20-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 493
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2004 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af BrianJVC BrianJVC skrev:

Det lyder mystisk, er optagelserne på HDD fra før du fik maskinen fikset eller er det også nye optagelser, der fejler. Hvis det er de gamle optagelser har vi observeret at de er svære at redde, men optagelser fra efter en opdatering skal være i orden.

Jeg tror faktisk de (HDD optagelserne) er fra før opdateringen. Jeg troede ikke sync-problemet lå i HDD optagelserne, men mere i brændingen.

Jeg vil straks forsøge med nye HDD-optagelser og se om dette afhjælper problemet.

Tak for hjælpen indtil videre og godt nytår !

Carsten Witt

LG OLED65B7 TV
NAD T758 Surround Receiver
Samsung BD-C6900 Blue Ray
Sony RDR-HDX995 HDD-Recorder
YouSee HD-box Samsung3126
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu