recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC DR-MH300 død
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JVC DR-MH300 død

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: JVC DR-MH300 død
    Sendt: 05-September-2016 kl. 08:15
Oprindeligt skrevet af Jever Jever skrev:

Du skal være glad for den holdt så længe som den gjorde ... Jeg køber ALDRIG mere noget JVC igen.

Well, den blev jo byttet ud undervejs, så holdbarheden var vel så som så.

Jeg er egentlig også ligeglad med selve maskinen, den kommer jeg aldrig til at bruge igen. Jeg var mere int. i indholdet på disken. Der er vel ingen mulighed for at få det ud, uden maskinen?

Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2016 kl. 10:40
Du skal være glad for den holdt så længe som den gjorde.

Jeg købte modellen før, DR-MH30, og må sige at jeg aldrig hverken før eller siden, har haft et så dårligt stykke elektronisk isenkræm indenfor mine døre.
Flere ture til JVC pga. både hardware samt software fejl, indtil den led loading døden efter et par år.

Jeg køber ALDRIG mere noget JVC igen.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2016 kl. 00:43
Henrik, du har helt ret, troede ikke det hvide snask var et godt tegn!

Hmmm, undrer mig over hvorfor den så bare ikke vil vågne op.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2016 kl. 00:40
Hvis du tænker på at det hvide ved "lytterne" skulle være noget som er lækket, så er det forkert. Det er "lim", som skal holde dem på plads, og mindske belastningen på printet.

M.v.h.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2016 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Jeg åbnede den og tog et kig, og selvom jeg ikke aner en kæft om elektronik går jeg ud fra, at problemet fremgår af disse billeder, eller?
Det ser ud til at et par dioder har varmet så printboard er blevet brunt, men det er ikke nødvendigvis det der er fejlen. Wink

Jeg vil sige det kræver noget måling med volt/ohmmeter af en kyndig person. Smile

Mvh. JørgenT
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2016 kl. 15:47
I år har jeg haft 10 års jubilæum her på forummet Smile Tilbage i 2006 var jeg med på fælleskøb af JVC's dengang fremragende recorder DR-MH300, og den tjente mig godt i mange år, indtil harddisken døde. Jeg endte faktisk med at købe en maskine magen til, brugt Smile Den har jeg dog ikke anvendt i min. 3-4 år, og da jeg i dag prøvede at sætte den til for at se, hvad der lå på den, var den totalt død. Totalt! Unhappy

Jeg åbnede den og tog et kig, og selvom jeg ikke aner en kæft om elektronik går jeg ud fra, at problemet fremgår af disse billeder, eller?


Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu