Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
bonielse
Junior bruger
Oprettet: 09-August-2006
Sted: DK-2500 Valby
Status: Offline
Point: 45
|
Sendt: 01-Marts-2007 kl. 15:17 |
Nu blev der nævnt at danskdatasalg.dk paralelimporterer deres JVC produkter.
Men hvordan ved man egentlig om en forhandler gør det ?
Hvis man spørger dem , kan de jo bare svarer nej.
Kan man se det på papkassen ? Varenr ? Modelbetegnelse ?
/Bo
|
 |
Pokerface
Guld medlem
Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Point: 1357
|
Sendt: 01-Marts-2007 kl. 15:32 |
Hej. 
Ja, som regel kan det ses en mærkat på papkassen, der står næsten altid hvilken importør som har leveret.
Men også hvis man spørger efter en dansk manual, skal man være på vagt, hvis den ikke ligger i kassen... Ikke noget med en "løs manual" ved siden af, den er som regel altid bare en printet kopi af den DK-importøren har liggende på nettet.
Og så ellers ofte på priserne... Men færden rundt på nettet, giver ret hurtigt et godt overblik over, hvem der benytter sig af den mulighed.
Nå men, egentlig gør det nu ikke noget, at det er via parallelimport, hvis bare service og reklamationsbestemmelser er i orden, som f.eks. hos Tape Connection, GodPris (på nogle få produkter) og flere andre forretninger, hvor Reklamation og Garanti faktisk er bedre en det loven foreskriver.
Men der mange derude hvor det "halter" lidt/meget, og som er meget tunge at danse med, hvis man er uheldig at der opstår fejl i apparatet...
Men dem tror jeg nu IKKE, at hverken "DanskDataSalg" el. andre af de forretninger der sponcerer "Recordere.DK" hører med til, selvom flere af dem også benytter sig af Parallelimport... Jeg har ihvertfald aldrig hørt om det, selv efter snart mange år som bruger her på Recorder.DK.
Redigeret af Pokerface - 01-Marts-2007 kl. 15:44
|
Mvh. Frede.  [COLOR=BLUE] TV: "Pana" TH-37PX70 Afspiller: "Pana" DMP-BD80
|
 |
bonielse
Junior bruger
|
Sendt: 01-Marts-2007 kl. 15:52 |
Hejsa,
Nu nævner BrinJVC "derfor hører han ikke ind under vores servicepakke fra Danmark. Som dækker rigtig mange af de bløde punkter på et LCD-TV"
Bl.a. tror jeg JVCs pixel garanti forsvinder når det er parallelimport. Og det ved jeg så ikke om butikken giver. Jeg har den opfattelse at butikkerne ikke giver mere end den garanti de har hos leverandøren.
/Bo
|
 |
andk
Bruger
Oprettet: 02-Maj-2006
Point: 59
|
Sendt: 01-Marts-2007 kl. 17:31 |
Har LT-37R71 100Hz??
|
 |
bonielse
Junior bruger
|
Sendt: 01-Marts-2007 kl. 18:38 |
andk skrev:
Har LT-37R71 100Hz??
|
Nej, så skal du have fat i M60 eller M70. /Bo
|
 |
bonielse
Junior bruger
|
Sendt: 04-Marts-2007 kl. 10:54 |
peter1215 skrev:
Købt i Bilka. Pris 10.999 kr. |
Så lige i en anden tråd http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=21357 at Bilka nu sælger R71 for 9.999 kr. Måske har de prisgaranti. Den er jo svær at komme uden om når det nu er deres egen butik  Også lidt dårligt at de ikke melder ud at de har modellen på tilbud "i næste uge". Men OK, det kan jo være sælgeren ikke vidste det. /Bo
|
 |
cnn3
Guld medlem
Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
|
Sendt: 04-Marts-2007 kl. 14:04 |
Bilka plejer at være OK mht til deres returpolitik
|
mvh Christian
|
 |
peter1215
Ny bruger
Oprettet: 24-Februar-2007
Point: 11
|
Sendt: 04-Marts-2007 kl. 16:37 |
Hej igen
Har fået 1000 Kr retur af bilka, uden nogen form for diskussion
Hilsen
Peter
|
 |
peter1215
Ny bruger
|
Sendt: 06-Marts-2007 kl. 17:57 |

Hej igen
Nok mest til Brian JVC / Pokerface
Nu er det hele installeret og alt ok.
Har et lille spørgsmål : Min pc ér altid tændt og går nu over fjernsynsskærmen. Men, på min forhenværende pc skærm, gik den på standby når jeg ikke brugte den. Er det muligt at få fjernsynsskærmen til at gøre det også ?? Synes ikke jeg kan læse noget i brugsanvisningen om det. Det er ikke indstillingerne på pcén, men tvet der skal gå på standby´.
mvh
Peter
|
 |
Pokerface
Guld medlem
Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
|
Sendt: 06-Marts-2007 kl. 18:58 |
Hej Peter. 
Og tillykke med dit nye TV. 
Men desværre du, jeg har ikke sat mig ind i hvordan det virker når der er tilkoblet en PC... Den funktion, regner jeg nemlig ikke med at skulle bruge.
Men jeg troede egentlig at det med at skærmen går i "Standby" blev styret af Computeren... Uanset skærmtypen??? 
Skal det ikke stadig gøres (også på en TV skærm) ved at "højre-klikke" på "Skrivebordet" og gå ind i "Egenskaber", "Pauseskærm" og "Strømstyring" og så ellers vælge tidspunkt for slukning af skærm???
Redigeret af Pokerface - 06-Marts-2007 kl. 19:01
|
Mvh. Frede.  [COLOR=BLUE] TV: "Pana" TH-37PX70 Afspiller: "Pana" DMP-BD80
|
 |
peter1215
Ny bruger
|
Sendt: 06-Marts-2007 kl. 20:00 |
Hej igen Pokerface.
Det med pc´e n har jeg styr på. Når min pc går på standby efter 5 minutter bliver tv skærmen bare blå ( min normale pc skærm slukker helt og tænder først igen når jeg bevæger musen), det må på en eller anden måde kunne lade sig gøre med tv ´et.
Peter
|
 |
bonielse
Junior bruger
|
Sendt: 06-Marts-2007 kl. 21:04 |
Hejsa,
Hvordan har du tilsluttet din PC ? Via VGA alle HDMI ingangen ?
Måske vil en tilslutning via VGA få TV'et til at reagerer som en alm. monitor. Men du bruger måske allerede VGA.
Kan man ikke indstille de enkelte indgange og herinde sætte noget time-out e.lign. ?
/Bo
|
 |