Problemet er nok snarere at mange forveksler et fladskærmstv med en pc monitor, og tror de kan smide almindelige pc opløsninger, eller panelopløsningen ind via DVI->HDMI - det kan man ofte ikke.
[/QUOTE] Præcist, det er hele problemet tit strander. Fordi skærmene kan produceres udfra 2 forskellige behov.
Enten er det et LCD-TV med TV som primær opgave og PC som sekundær, eller omvendt. Og indtil videre er den perfekte kloning ikke lanceret. Nu ved jeg godt en masse vil sige at deres opsætning eller skærm kan gøre det, og det er den endeløse diskussion man ender ud i. Jeg er meget krakilsk med kvalitet og performance, og jeg har testet en del mediacentre PC'ere. Du kan kompensere rigtig meget med et godt grafikort og chipset, min klare anbefaling er Nvidia eller ATI, men min advarsel er så også Intel's chipset, fordi de magter kun opgave når vi taler om en decideret PC-skærm.
Vores skærme håndterer fint et PC-signal via HDMI fra DVI, bedst mulige opløsning er 1280 x 720 eller 1280 x 768, det kan være lidt forskelligt hvordan grafik kortene og chpsettene reagerer, men med både ATI og Nvidia, har de tit en tilpasnings mulighed, hvor man justere signalet fra PC til at matche skærmen.
Eneste opløsning som deles af PC verdenen og TV-verdenen er 1920 x 1080, det er den første fælles opløsning, som bruges i begge lejre.