recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jvc Dur det  ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJvc Dur det ??

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2007 kl. 21:53
Du har ikke stand-by funktionen som en PC-skærm. Det er et LCD-TV med PC mulighed, så man man regne med man er i nærheden af fjernbetjeningen.
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
peter1215 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Februar-2007
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2007 kl. 22:21

Hej Brian

Man skal ikke regne med at jeg er ved siden af fjernsynet / fjernbetjeningen, nå pyt.

Når der ingen standby funktion er på den, kan man så, på en eller anden måde, gå ind og rette så den ikke er blå men sort istedet for (skærmen)?

Peter

Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2007 kl. 07:10

Hej igen Peter.

Nå, du har fået en forklaring på det meste ser jeg.

Men ja, det med at frakoble den blå skærm, det kan jeg ihvertfald på mit, og det gøres inde i TV'ets "Menu"... Vælg så: "Features", hvor du sikkert vil kunne finde valgmuligheden med den blå skærm.

Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
Korkia Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-April-2007
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 20:26
Lige et spørgsmål til en gammel tråd, da det virker til alle eksperterne er samlet her.

Har jeg forstået det rigtigt sådan, at LT-32R71en ikke kan håndtere et DVI signal fra en PC til dens HDMI port?

Og at den eneste måde for at få noget fornuftigt signal fra en PC er via skærmens VGA port?
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 20:54

Hej "Korkia" og velkommen til forummet.

Hvis det er mig du spørger, så må jeg melde pas... Jeg bruger ikke min skærm til PC, og har ikke sat mig ind i hvordan det virker.

Men måske BrianJVC el. en anden der kan svare dig dukker op...Lad os håbe det.

Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 21:02

Oprindeligt skrevet af Korkia Korkia skrev:

Lige et spørgsmål til en gammel tråd, da det virker til alle eksperterne er samlet her.

Har jeg forstået det rigtigt sådan, at LT-32R71en ikke kan håndtere et DVI signal fra en PC til dens HDMI port?

Og at den eneste måde for at få noget fornuftigt signal fra en PC er via skærmens VGA port?

Nu har jeg ikke selv en sådan skærm - men umiddelbart vil jeg sige - nej, det kan ikke passe. Hvorfor skulle den ikke kunne håndtere et DVI signal fra en PC til dens HDMI port. Jeg vil påstå at det kan alle fladskærme, sålænge man blot vælger en korrekt A/V opløsning og ikke en PC opløsning og benytter DVI-D.

Når du vælger en korrekt A/V opløsning som er eks. 720p eller 1080i så ved skærmen ikke andet end at den modtager et 720p eller 1080i signal på samme måde som den gør fra en almindelig A/V enhed som en dvd-afspiller der spytter denne opløsning ind i den.

Problemet er nok snarere at mange forveksler et fladskærmstv med en pc monitor, og tror de kan smide almindelige pc opløsninger, eller panelopløsningen ind via DVI->HDMI - det kan man ofte ikke.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 21:10

Problemet er nok snarere at mange forveksler et fladskærmstv med en pc monitor, og tror de kan smide almindelige pc opløsninger, eller panelopløsningen ind via DVI->HDMI - det kan man ofte ikke.

[/QUOTE] Præcist, det er hele problemet tit strander. Fordi skærmene kan produceres udfra 2 forskellige behov.

Enten er det et LCD-TV med TV som primær opgave og PC som sekundær, eller omvendt. Og indtil videre er den perfekte kloning ikke lanceret. Nu ved jeg godt en masse vil sige at deres opsætning eller skærm kan gøre det, og det er den endeløse diskussion man ender ud i. Jeg er meget krakilsk med kvalitet og performance, og jeg har testet en del mediacentre PC'ere. Du kan kompensere rigtig meget med et godt grafikort og chipset, min klare anbefaling er Nvidia eller ATI, men min advarsel er så også Intel's chipset, fordi de magter kun opgave når vi taler om en decideret PC-skærm.

Vores skærme håndterer fint et PC-signal via HDMI fra DVI, bedst mulige opløsning er 1280 x 720 eller 1280 x 768, det kan være lidt forskelligt hvordan grafik kortene og chpsettene reagerer, men med både ATI og Nvidia, har de tit en tilpasnings mulighed, hvor man justere signalet fra PC til at matche skærmen.

Eneste opløsning som deles af PC verdenen og TV-verdenen er 1920 x 1080, det er den første fælles opløsning, som bruges i begge lejre.

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
Korkia Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-April-2007
Point: 49
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2007 kl. 23:50
Tak for velkomsten og tak for svaret.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234