recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - jvc GZ-MG67 vs GZ-MC500
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketjvc GZ-MG67 vs GZ-MC500

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
gandalf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: jvc GZ-MG67 vs GZ-MC500
    Sendt: 25-Maj-2006 kl. 20:40

Hejsa

Jeg har kig på disse 2 kameraer, men er ikke den helt store haj vedr. alt det tekniske. Jeg har dog læst mig frem til at man skal gå efter 3ccd sensor. jeg kan se at det er der i GZ.MC500 men ikke i GZ-MG67 til trods for at det ser ud til at være nyeste skud på stammen. Det ser imidlertidig ud til at GZ-MG67 har en opløsning på 2.18 Mpix imod GZ-MC500 1.33 Mpix så nu er forvirringen total. Er der nogle som kan forklare lidt omkring dette, på en måde så selv jeg kan forstå det

Eller måske hjælpe mig i mit valg.

 

Til top
John Clausen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2006 kl. 20:50

Er lige så forvirret som dig, for efter hvad jeg kan se er der kun 4 GB harddisk på GZ-MC500 og 3 CCD

Imens der er 20 GB på GZ-MG67 men ikke 3 CCD!!

 

Hmm.....

/ John.

John Clausen
Til top
stigc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 447
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2006 kl. 21:24

Hvis I kan så ville jeg vente på den her:

http://www.jvc.dk/product.php?id=GZ-MG505&catid=100085

Desværre er der ingen oplysninger om, hvornår den rammer DK, eller hvad den kommer til at koste. Sony har dog en stærk konkurrent til mg505

http://www.sony.dk/view/ShowProduct.action?product=DCR-SR90E &site=odw_da_DK&pageType=Overview&category=CAM+H ard+Disk+Drive

 



Redigeret af stigc - 25-Maj-2006 kl. 21:25
Stig

Blot min ringe mening !
Til top
gandalf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2006 kl. 21:42

jamen der er den igen Sony har 1ccd men Jvc har 3ccd, men det skal man måske ikke kigge så meget efter.

 

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2006 kl. 22:40

GZ-MC500 og GZ-MG67 er to ret forskellige videokameraer. Så vidt jeg har forstået er MC500 et semiprofessionelt kamera. Det kaldes et harddisk kamera, hvilket jeg nu ikke synes det er, da harddisken består af 4 GB flytbart medie. MG67 (og de andre) har indbygget harddisk, med en noget større kapacitet.

GZ-MG505 ligner til gengæld et videokamera jeg godt kunne finde på at købe, men GZ-MG67 og -77, kunne helt klart også være et godt køb. Sony's model ser også god ud, men er Sony's 1. generation, hvor JVC er et par skridt foran. GZ-MG505 ser rigtig god ud og kunne være værd at vente på. Men de kunne nu godt sætte større harddiske i og evt. give valgfri mulighed for at optage i DV-format.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
stigc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 447
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2006 kl. 11:21
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

GZ-MG505 ligner til gengæld et videokamera jeg godt kunne finde på at købe, men GZ-MG67 og -77, kunne helt klart også være et godt køb. Sony's model ser også god ud, men er Sony's 1. generation, hvor JVC er et par skridt foran. GZ-MG505 ser rigtig god ud og kunne være værd at vente på. Men de kunne nu godt sætte større harddiske i og evt. give valgfri mulighed for at optage i DV-format.

Jeg tror aædrig der kommer optagelse i DV format på HDD, det fylder ganske enkelt for meget..

Stig

Blot min ringe mening !
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2006 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af gandalf gandalf skrev:

Hejsa

Jeg har kig på disse 2 kameraer, men er ikke den helt store haj vedr. alt det tekniske. Jeg har dog læst mig frem til at man skal gå efter 3ccd sensor. jeg kan se at det er der i GZ.MC500 men ikke i GZ-MG67 til trods for at det ser ud til at være nyeste skud på stammen. Det ser imidlertidig ud til at GZ-MG67 har en opløsning på 2.18 Mpix imod GZ-MC500 1.33 Mpix så nu er forvirringen total. Er der nogle som kan forklare lidt omkring dette, på en måde så selv jeg kan forstå det

Eller måske hjælpe mig i mit valg.

 

Lad mig prove at uddybe det lidt.

GZ-MG67 er medindbygget 20GB HDD, det er med 1 CCD paa 2,18 millioner pixel, dette giver video i 1,2 millioner pixel og stills i 2 Mega pixel, nok til 10 x 15 print.

GZ-MC500 retter sig mere imod den proffe bruger,det har 3CCD paa hver 1,3 millioner pixel, det er 3,9 millioner pixel ialt, hver CCD repraesenterer en grund farve rod, gron eller blaa.

Kameraet optager video i 1,3 millioner pixel, men med 3CCD fordelen hvor farve er adskildt. Stillbilleder paa 5 Megapixel,det gor den ved Pixel-shift teknologi, som ogsaa bruges paa mange still-kameraer, manflytter dengronne pixel,saa den daekker 4 pixels information istedet for kun en, dette giver mindre gront i billede (rent teknologisk set) men i praksis har det ingen betydning for slutresultatet.

GZ-MC500 benytter en udtagelig harddisk i form af en Microdrive, som er en lille harddisk paa 4 GB, men der kan ogsaa brugeshukommelses kort som Compact Flash eller SD kort.

Mange proffer vaelger GZ-MC500 fordi den har de udtagelige kort eller harddisk, hvilket gor de kan have flere med, og skifte imellem optage situationer.

Derudover har kameraet historik funktion, og pop-up blitz mm.

MC500 kommer paa tilbud i Computer City i juni maaned.

GZ-MG505 kommer nu med 3CCD, 30GB HDD og 5 Megapixelmen det er ikke en afloser til MC500, da denne stadig er populaer og har en raekke semi-prof fuktioner,som der ikke er i MG505.

MG505 kommer slut juni og forventet udsalg er omkring 10999,- maaske mindre. 

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
gandalf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2006 kl. 20:52

Tak for en god forklaring Brian.

Jeg tror nu jeg er kommet til at det bliver enten jvc GZ-M67 eller sony DCR-SE90E.

Hvilket et vil i mene er bedst til pengene?

Og så lige et teknisk spørgsmål mere, måske der er nogle som kan forklare hvordan man tolker dette eks. 1/3.9" / ccd eller 1/6" / ccd syntes sku det er temmelig svært med alle de tekniske betegnelser, når man er amatør på området ligesom jeg.

 

 

 

 

Til top
John Clausen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2006 kl. 21:22

Hej Brian (JVC)

 

Hvad kommer det til og koste på tilbud i computer city?

 

Mvh John.

John Clausen
Til top
Heintze Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 79
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2006 kl. 15:24
Oprindeligt skrevet af gandalf gandalf skrev:

Tak for en god forklaring Brian.

Jeg tror nu jeg er kommet til at det bliver enten jvc GZ-M67 eller sony DCR-SE90E.

Hvilket et vil i mene er bedst til pengene?

Og så lige et teknisk spørgsmål mere, måske der er nogle som kan forklare hvordan man tolker dette eks. 1/3.9" / ccd eller 1/6" / ccd syntes sku det er temmelig svært med alle de tekniske betegnelser, når man er amatør på området ligesom jeg.

 

 

 

Det er CCD'ens størrelse, 1/3,9" er væsentlig større end 1/6", og jo større CCD, jo større pixel tegner kameraet og dermed jo bedre billede, så det er vigtigt at have så stor en CCD som muligt.
Til top
Heintze Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 79
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2006 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af John Clausen John Clausen skrev:

Hej Brian (JVC)

 

Hvad kommer det til og koste på tilbud i computer city?

 

Mvh John.

Jeg mener det er ca. 8999,- måske endda billigere.
Til top
gandalf Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2006 kl. 09:06
Er der ikke nogle som selv har nogle af de ovenstående kameraer, og som kan give lidt ris/ros.

Jeg vil gerne vide lidt om hvilket et som står bedst, med hensyn til at filme indenfor, eller hvor lysforholdene ikke er så gode. Desuden snakkes der meget om at der ikke kan redigeres i mpeg2 som hdd kameraet bruger. Kan der slet ikke redigeres, eller er muligheden for redigering bare begrænset.


Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu