recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - jvc hd1 til 9000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketjvc hd1 til 9000

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af Suckyboyfriends Suckyboyfriends skrev:

Der er en grund til at rigtige biografer kun viser forfilm og reklamer på single chip dlp:s

Ja, det er der. Men det lyder ikke som om at du kender grunden. Reklamerne (mig bekendt ikke forfilm!) bliver vist på nogle projektorer som er ejet og stillet til rådighed af Dansk Reklamefilm. Disse projektorer må ikke benyttes til andet, og er ikke dimensioneret til at kunne bruges til egentlig film-fremvisning. Det har intet overhovedet med teknologien bag at gøre. At man ikke benytter single-chip DLP i biografer, har ikke ret meget med regnbuer at gøre, det har meget mere med lysstyrke at gøre - ingen single-chip med brugbar billedkvalitet har høj nok lysstyrke. Dér skal der tre-chip DLP til, eller high-output LCOS. Hverken single-chip DLP i den overkommelige prisklasse, eller de LCOS der sidder i JVC'erne, kan sammenlignes med hvad der bruges i biograferne, og derfor giver det ikke mening at konkludere noget om hvilken teknologi der er bedst, ud fra hvad der bruges i biograferne. Det er lidt som at konkludere hvilken motorteknologi der er bedst i en familiebil, baseret på hvilken der bruges mest i lastbiler.

At folk så har forskellige præferencer er en anden ting, og at sortere single-chip DLP fra fordi man personligt ikke kan finde sig i regnbuer, det er jo helt fint. Men det er lodret forkert at sige at der ikke findes andet end JVC'erne, som er bedre end en HD1. Når det er sagt, så har jeg ingen som helst idé om hvorvidt prisen er OK eller ej, og hvis jeg havde, ville jeg ikke udtale mig om det...
Til top
Suckyboyfriends Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2010
Sted: Danmark
Point: 612
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Tja, efter HD1 kom HD100, året senere kom HD350, 2 år senere kom X-serien.. En ret gammel projektor.

Jeg ville ikke stole på sælger (bestemt ikke når vedkommende sviner andre teknologier til - der er skam sket en del siden 2007..) men istedet bruge noget tid på at få den fremvist sammen med nogle andre projektorer i samme prisklasse.

Jeg sviner ikke teknologierne til.. Jeg fortæller fakta.. Dlp har regnbuer, ringere ægte kontrast og ofte ikke lens shift som gør dem svære at placere. LCD har Pixel struktur og dårlig kontrast.

Pæren er skiftet hos forhandler og projektoren renset og tjekket samtidig. Står i annoncen!

Otto: jeg ved godt det med dlp i biffen. Kan bare personligt ikke holde regnbuer ud hverken privat eller i biffen!:) så havde jeg nok købt en dlp i stedet da hd1 ikke er den billigste projektor.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 17:52
Fed tråd i øvrigt:)
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 18:33

Jeg sviner ikke teknologierne til.. Jeg fortæller fakta.. Dlp har regnbuer, ringere ægte kontrast og ofte ikke lens shift som gør dem svære at placere.

Definér "ægte kontrast"? DLP har ringere on/off uden brug af iris, men har til gengæld generelt bedre ANSI kontrast, som er mindst lige så væsentligt.

Iøvrigt, så fortæller du kun NOGLE fakta... Der er også fakta der går til fordel for f.eks. W5000 eller W6000, som nævnt tidligere i tråden. Eksempelvis farvegengivelse for især W5000's tilfælde, og lysstrke for W6000's tilfæle. Så det er ikke "fakta" at sige at ingen andre end JVC har lavet noget bedre, det er en vurderingssag, afhængigt af hvilke faktorer man vægter.

Forstå mig ret, jeg forsøger ikke at nedgøre din JVC - jeg er jo selv JVC forhandler - men din beskrivelse er ikke helt objektiv. Måske ikke ligefrem en "tilsvining", men i hvert fald ikke objektiv.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 18:46

Hehe som sælger er man aldrig objektiv og vil ikke lade som om:)

Der er helt klart nogle væsentlige fordele ved dlp, men regnbuerne kan jeg ikke leve med!
Ved dog at andre et immume!

Har iøvrigt ikke projektoren til salg længere.. Fandt en anden løsning og beholder den:) kværn til mig i morgen;)
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 18:56

Der er helt klart nogle væsentlige fordele ved dlp, men regnbuerne kan jeg ikke leve med!

Det er ikke det samme som at det er et faktum at det er et problem.
Til top
Bruger udmeldt 10 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 03-December-2007
Point: 530
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 21:35
der er i hverfald nogen som mener JVC holder værdien :-) http://www.dba.dk/projektor-jvc-d-ila-home/id-74630717/
Wacko 

Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juni-2008
Point: 694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2011 kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af Mejnert Mejnert skrev:

der er i hverfald nogen som mener JVC holder værdien :-) http://www.dba.dk/projektor-jvc-d-ila-home/id-74630717/
Wacko 

Oh my god.. han må da ha sat et nul for meget på.
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 08:07
Uden at jeg ved om den er noget værd, så kan den nu ikke rigtigt sammenlignes med hjemmebio-modellerne fra JVC. Dét der er en short-throw business projektor med Xenon lampe, med en nypris i USA på 18.000$. Hvis lampen er i god stand, så er dén alene ret meget værd for den rigtige køber. Om den så kan noget som man ikke kan få væsentligt bedre og billigere i dag, det aner jeg ikke.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 08:41
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Det er ikke det samme som at det er et faktum at det er et problem.

Det er et faktum at JEG har et problem med regnbuer;)
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 14:20

kværn til mig i morgen;)

Skulle du ikke have en cabriolet ?

Men det er en kværn vel egentlig også......

Nå men spøg til side. Egentlig synes jeg 9K for HD1 er lidt i overkanten når man kan købe en helt ny HD350'er for 18K.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2011 kl. 22:08

Oprindeligt skrevet af SosFarum SosFarum skrev:

kværn til mig i morgen;)

Skulle du ikke have en cabriolet ?

Men det er en kværn vel egentlig også......

Nå men spøg til side. Egentlig synes jeg 9K for HD1 er lidt i overkanten når man kan købe en helt ny HD350'er for 18K.

Endte med denne lille sag.. Har lige hentet den inden vejret blev vådt!

Vi skal have lille hundevalp så tænker den hellere må splitte en firmabil ad inden jeg køber privat:)

Har i øvrigt projektoren til salg igen (Skal bruge en fuld-dragt hvis jeg falder).

nedsat til 8.000 kr + 700 kr. for 92" motor lærred med hvid kassette

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu