recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC HD350 eller hva?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJVC HD350 eller hva?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
madssimon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-September-2010
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: JVC HD350 eller hva?
    Sendt: 12-September-2010 kl. 17:41
Har haft en Optoma HD72 i et par år og har egentlig været ganske tilfreds, men har nu forelsket mig i en JVC HD350. Det vil jo efter sigende være et stort skridt op. Dog ser jeg på projectorcentral.com at mit lærred(100") på 1.0 sidder lige tæt nok på projektoren og at jeg nok får brug for et gråt lærred på 0.8.

Hvor meget betyder det og vil jeg så ikke få fuldt udbytte af HD350'eren? Bør jeg kigge på alternativer når budgettet er ca. 20k og der ikke er mere end ca. 4 m. mellem lærred og projektor?
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2010 kl. 20:44
Jeg har 350eren og et SR lærred på 1,0, kalibreret af Otto, fantastisk billede til de 40 tkr. med lærred. Nu endnu billigere, det er jo bare at slå til syntes jeg.
SVP03
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2010 kl. 04:17
Oprindeligt skrevet af madssimon madssimon skrev:

Har haft en Optoma HD72 i et par år og har egentlig været ganske tilfreds, men har nu forelsket mig i en JVC HD350. Det vil jo efter sigende være et stort skridt op. Dog ser jeg på projectorcentral.com at mit lærred(100") på 1.0 sidder lige tæt nok på projektoren og at jeg nok får brug for et gråt lærred på 0.8.

Hvor meget betyder det og vil jeg så ikke få fuldt udbytte af HD350'eren? Bør jeg kigge på alternativer når budgettet er ca. 20k og der ikke er mere end ca. 4 m. mellem lærred og projektor?

Beregneren på Projectorcentral er ret teoretisk mht. lys-output, og i praksis skal man på de fleste projektorer regne med at få mindre lys end beregneren viser. Desuden er der en manuel iris i projektoren, så man kan styre lys-outputtet. HD350 på 100" 1.0 dug er ingen problem, tværtimod.
Til top
wadia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-September-2009
Point: 423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2010 kl. 05:39
Jeg køre selv med en JVC DLA-HD750, på et Lissau TrueColor 90" som har en gain på 1.0 -  tror næsten ikke det kan blive bedere.... Thumbs Up

Mvh...
JVC DLA-HD750, NAD T787, Mac Mini 2011, Lissau 16:9 Tab-Tension ISF True color , Dali Mentor 6 og Mentor center og Mentor 1 baghter, DaliP-10 DSS subwoofer ,OPPO BDP-83
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2010 kl. 09:58
Tak for jeres svar. Det lyder som om at man får noget for pengene. Glæder mig til at få den hjem.Big smile
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2010 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af madssimon madssimon skrev:

Tak for jeres svar. Det lyder som om at man får noget for pengene. Glæder mig til at få den hjem.Big smile
Men brug de 2800,- på en kalibrering af evt. Otto.
SVP03
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2010 kl. 10:41
Det er bestemt også med i planerneThumbs Up
Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-August-2007
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2010 kl. 02:42
husk mørkelægning, det er 20% min af billedkvaliteten du mister uden
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=54705&title=ide-til-lys-kontol-bedre-sort-kontrast-update
+100HD Film
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu