recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC HD-56ZR7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJVC HD-56ZR7

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
psico Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-September-2004
Status: Offline
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2006 kl. 13:00

Burde det så ikke også blive vist på den anden skærm der kørte med samme kilde ? Eller er det igen pga skærmens størrelse at man lettere ser det ? Isåfald vil det jo være det samme med andet "slidt" (dårlig tv-udsendelse) materiale vi skal se derhjemme. Og ville måske være bedre med en mindre skærm ved den afstand ?

Jeg må indrømme at jeg er brændt varmm på ideen med dette TV, men vi vil helst ikke ærgre os når vi sidder med det.

Vi har jo kun haft mulighed for at se denne ældre US model, da det var den eneste de havde i butikken, så måske man bare skal lukke øjnene og bestille en uset vare. (selvom det løber mig koldt ned ad rykken, når jeg tænker over hvor mange penge man så satser på noget man ikke har set.)

Vh

Dennis

Til top
almaus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2006 kl. 13:22

Nyt link til test af JVCén - ser lovende ud.

http://www.trustedreviews.com/article.aspx?art=3167

master
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2006 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af psico psico skrev:

Burde det så ikke også blive vist på den anden skærm der kørte med samme kilde ? Eller er det igen pga skærmens størrelse at man lettere ser det ? Isåfald vil det jo være det samme med andet "slidt" (dårlig tv-udsendelse) materiale vi skal se derhjemme. Og ville måske være bedre med en mindre skærm ved den afstand ?

Jeg må indrømme at jeg er brændt varmm på ideen med dette TV, men vi vil helst ikke ærgre os når vi sidder med det.

Vi har jo kun haft mulighed for at se denne ældre US model, da det var den eneste de havde i butikken, så måske man bare skal lukke øjnene og bestille en uset vare. (selvom det løber mig koldt ned ad rykken, når jeg tænker over hvor mange penge man så satser på noget man ikke har set.)

Vh

Dennis

Det er pga. skærmens størrelse. Hvis du har lyst kan du også aftale en tid og se den i vores showroom i Tåstrup, vi er ikke bange for at vise den, vi tror meget på dette produkt, og er selv meget imponeret over den kvalitet. Jeg synes personligt at det står bedre end både plasma og LCD, af det jeg har set på markedet. Som sagt har jeg endnu ikke set et 1080P panel eller TV, så den har jeg tilgode, men ellers har jeg set det meste fra alle mærker.
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
psico Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-September-2004
Point: 96
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2006 kl. 14:55

Hej Brian.

Det tilbud tror jeg at jeg vil tage imod, hvordan bestiller vi tid til showroomet (eller kan man bare komme og kigge uden at have en tid) ?

Hvad er egentlig forskellen på HD-56ZR7J og HD-56ZR7U ? De fleste forhandlere skriver at det er U modellen, imens reviews er på J.

Jeg læste om at der også var et Sony 60" på vej der kørte i 1080p det ville komme til Oktober i UK, men mærkemæssigt er jeg mere til JVC (har HD optager og snart forstærker i JVC). Jeg glæder mig meget til at se modellen i har stående.

Tak for linket Almaus, lækkert med endnu et review, har kun set 2 indtil videre af denne model. Hvor meget betyder det for min kæreste og jeg i fremtiden (0-6 år) at denne model ikke har Digital Tuner ? Jeg er desværre ikke så meget inde i tingene, som jeg ville.

Vh

Dennis

Redigeret af psico - 17-Juli-2006 kl. 15:20
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2006 kl. 15:09

Det betyder ikke ret meget at den ikke har digital tuner indbygget - heller ikke i fremtiden.

En digital tuner benyttes bedst som en separat ekstern enhed, da du derved langt bedre kan vælge hvilken du vil købe, og dermed får den kvalitet og den funktionalitet som tilbydes når du engang har behov for dette. Det kunne eks. være en HD tuner der er mpeg4 kompatibel, evt. med indbygget harddisk og pvr funktion. Sådan en fås ikke som indbygget digital tuner - det er kun en DVB-T i standard opløsning.

En indbygget digital tuner vil være laveste fællesnævner, altså den teknologi og de standarder som er tilgængelige lige pt. uden mulighed for opgradering til fremtidens standarder eller funktionalitet - i fremtiden vil den derfor højest sandsynligt være det svageste led.

Betragt istedet skærmen som en monitor, hvor du efter behov kan tilslutte de kilder du vil. Det kommer du længst med.

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2006 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af psico psico skrev:

Hej Brian.

Det tilbud tror jeg at jeg vil tage imod, hvordan bestiller vi tid til showroomet (eller kan man bare komme og kigge uden at have en tid) ?

Hvad er egentlig forskellen på HD-56ZR7J og HD-56ZR7U ? De fleste forhandlere skriver at det er U modellen, imens reviews er på J.

Jeg læste om at der også var et Sony 60" på vej der kørte i 1080p det ville komme til Oktober i UK, men mærkemæssigt er jeg mere til JVC (har HD optager og snart forstærker i JVC). Jeg glæder mig meget til at se modellen i har stående.

Tak for linket Almaus, lækkert med endnu et review, har kun set 2 indtil videre af denne model. Hvor meget betyder det for min kæreste og jeg i fremtiden (0-6 år) at denne model ikke har Digital Tuner ? Jeg er desværre ikke så meget inde i tingene, som jeg ville.

Vh

Dennis

Jeg har sendt dig en personlig besked med mit mobilnummer, så kan du bare ringe og vi aftaler en dag du kan se skærmen herude.
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
almaus Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 16-Maj-2006
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2006 kl. 21:02

Digital tuner.

Det betyder ikke en bjælde - er måske snarere en fordel, da også udviklingen på den digitale tunerfront går hurtigt. Eksterne digitale tunere fås nu og også fremover for ganske rimelige penge, så det skal ikke afholde dig fra at købe dette TV - held og lykke.

master
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu