Nu er det første døgn gået med fjernsynet og jeg efter mange justeringer er det faldet på plads. Jeg vil sammenligne det med vores Sony KV29C3E black Trinitron CRT idet det har jeg kunnet gøre side-by-side:
Vi har analog antennesignal ind i huset fra juletræet på taget. Jeg har sat ekstra linieforstærkere på så ungerne også kan se fjernsyn inde på deres værelser, men vi er den første forbruger på linien inden linieforstærkerne. Signalet er kun loopet igennem DR-M300'eren.
Mange af de digitale filtre er slået fra idet jeg finder giver det bedste billede.
Positivt:Indstilling 4:3 : TV2 er på CRT'en af middel kvalitet, men på M70'eren står det meget bedre. Bevares, skyggerne kan sagtens ses, men billedet er bare mere roligt.
DR1 står med mere dynamik end på CRT'en. Der er virkelig knald på liggehønen om jeg så må sige. Billedet er fint optegnet og uden pixelering.
Indstilling 16:9 : TV2, var faktisk overrasket at billedet ikke blev ringere. Det er til at holde ud at kigge på os selv konen min synes det står bedre end på CRT'en.
DR1, nyhederne står klippefast. Ikke en enkelt skygge eller noget uroligt i billedet. Flot
Lyden er mange gange bedre end i vores CRT. Den er "crispy" og rækker langt ned i dybet. Blev faktisk overrasket over hvor fin den er.
Egenstøj er der INTET af. Hvis man lægger øret til på bagsiden kan man høre en meget svag summen, men bare når M300'eren kører kan man intet høre.
Så skifter den altså lynhurtigt mellem kanalerne (ellers havde konen min nok kappet et par fingre af min venstre hånd.
Fjernbetjeningen er suveræn. Det er jeg nødt til at sige, selvom man er godt tosset hvis man alene køber fjernsyn på den baggrund. Flot og ikke spor plastic-agtig.
Opsætning går som en leg. Faktisk klarer den altig selv og åd alle indstillingerne fra M300'eren. Så nu ligger kanaler ens på de 2 enheder. Billedmæssigt har jeg justeret en lille times tid på alle formaterne og indganene. Irriterende at man ikke kan navngive de ext. indgange.
Ungerne var helt vild med, at de ikke kunne se genskind i skærmen. Oårj, sagde den mindste, nu behøver jeg ikke slukke for lampen ved vinduet når jeg skal se Pyrus!
Negativt:Som I alle selv har prøvet, så skal minimum 1 kabel være 10 cm for kort. HDMI indgangen er tåbeligt placeret øverst i venstre hjørne. Den kunne godt have været placeret nedest istedet således at fjernsynet bærer signalet på de optimerede kredsløb istedet for i et kabel.
Fryd til plasmaejere: Sort. Her sparker vores gamle CRT altså M60'eren langt ud til tælling. Det er altså en ting man er nødt til at acceptere. Jeg lagde for sjov skyld en 17 watt sparepære om bag fjernsynet (en slags 36 kroners ambilight) og det hjalp. Så snyder man øjet til at lukke lidt for iris og det hjalp faktisk væsentligt. Så jeg har fuld forståelse for Philips udgave nu.
Der er absolut ingen pixelering i sorte områder når alle filtre er slået fra. Selv Men in Black, som jo er sort

gengiver fjernsynet glidende overgange i de mørke områder.
Hvis nogen er interesseret kommenterer jeg gerne yderligere efter lidt mere tid bag den. Og er der nogen som måtte ønske noget specifikt så spørg løs.