recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC LT-37M60 vs LT-37R71
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJVC LT-37M60 vs LT-37R71

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
taunus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2006 kl. 09:11

Det blev en 37M60ZU. Jeg skal nok kommentere det når jeg har leget lidt med det her mellem jul og nytår. Og jeg skal tage mine egne personlige briller på når jeg vurderer det.

I hvert fald bliver det spændende!!

Rigtig god jul

... ovenover alting stråler Moder Sol... og ejer af et 42PV60E- nu UDEN Purple Snakes
Til top
taunus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2006
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2006 kl. 08:47
Nu er det første døgn gået med fjernsynet og jeg efter mange justeringer er det faldet på plads. Jeg vil sammenligne det med vores Sony KV29C3E black Trinitron CRT idet det har jeg kunnet gøre side-by-side:
Vi har analog antennesignal ind i huset fra juletræet på taget. Jeg har sat ekstra linieforstærkere på så ungerne også kan se fjernsyn inde på deres værelser, men vi er den første forbruger på linien inden linieforstærkerne. Signalet er kun loopet igennem DR-M300'eren.
Mange af de digitale filtre er slået fra idet jeg finder giver det bedste billede.

Positivt:
Indstilling 4:3 : TV2 er på CRT'en af middel kvalitet, men på M70'eren står det meget bedre. Bevares, skyggerne kan sagtens ses, men billedet er bare mere roligt.
                         DR1 står med mere dynamik end på CRT'en. Der er virkelig knald på liggehønen om jeg så må sige. Billedet er fint optegnet og uden pixelering.
Indstilling 16:9 : TV2, var faktisk overrasket at billedet ikke blev ringere. Det er til at holde ud at kigge på os selv konen min synes det står bedre end på CRT'en.
                           DR1, nyhederne står klippefast. Ikke en enkelt skygge eller noget uroligt i billedet. Flot
                            Lyden er mange gange bedre end i vores CRT. Den er "crispy" og rækker langt ned i dybet. Blev faktisk overrasket over hvor fin den er.
                            Egenstøj er der INTET af. Hvis man lægger øret til på bagsiden kan man høre en meget svag summen, men bare når M300'eren kører kan man intet høre.
                            Så skifter den altså lynhurtigt mellem kanalerne (ellers havde konen min nok kappet et par fingre af min venstre hånd.
                            Fjernbetjeningen er suveræn. Det er jeg nødt til at sige, selvom man er godt tosset hvis man alene køber fjernsyn på den baggrund. Flot og ikke spor plastic-agtig.

Opsætning går som en leg. Faktisk klarer den altig selv og åd alle indstillingerne fra M300'eren. Så nu ligger kanaler ens på de 2 enheder. Billedmæssigt har jeg justeret en lille times tid på alle formaterne og indganene. Irriterende at man ikke kan navngive de ext. indgange.

Ungerne var helt vild med, at de ikke kunne se genskind i skærmen. Oårj, sagde den mindste, nu behøver jeg ikke slukke for lampen ved vinduet når jeg skal se Pyrus!

Negativt:
Som I alle selv har prøvet, så skal minimum 1 kabel være 10 cm for kort. HDMI indgangen er tåbeligt placeret øverst i venstre hjørne. Den kunne godt have været placeret nedest istedet således at fjernsynet bærer signalet på de optimerede kredsløb istedet for i et kabel.
Fryd til plasmaejere: Sort. Her sparker vores gamle CRT altså M60'eren langt ud til tælling. Det er altså en ting man er nødt til at acceptere. Jeg lagde for sjov skyld en 17 watt sparepære om bag fjernsynet (en slags 36 kroners ambilight) og det hjalp. Så snyder man øjet til at lukke lidt for iris og det hjalp faktisk væsentligt. Så jeg har fuld forståelse for Philips udgave nu.
Der er absolut ingen pixelering i sorte områder når alle filtre er slået fra. Selv Men in Black, som jo er sort gengiver fjernsynet glidende overgange i de mørke områder.

Hvis nogen er interesseret kommenterer jeg gerne yderligere efter lidt mere tid bag den. Og er der nogen som måtte ønske noget specifikt så spørg løs.
... ovenover alting stråler Moder Sol... og ejer af et 42PV60E- nu UDEN Purple Snakes
Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2006 kl. 11:50

Hej "taunus"

TILLYKKE med dit nye JVC.

Jeg har lige et par kommentarer, men ved ikke om de kan bruges, helt samme TV har vi jo ikke, men jeg prøver alligevel.

Ang. "sort-niveau", der synes jeg, at det er absolut accept-tabelt, hvis man sænker "Lys 1" (panelets baggrunds-belysning) til 10-15 % (jeg regner stregen i midten af skalaen som 50 %).

Så vidt jeg kan se i manualen til dit TV, (set på nettet), så kan du altså også (lissom på mit) ændre navnene på de ext. ingange... Se side 22 i din manual.

Forresten, så kan du også justere billede og lyd individuelt til hver enkelt indgang, så det passer bedst muligt, til signalet fra det tilsluttede apparat. (Men det har du jo sikker opdaget.)

Og så ja, du har ret i at... Når nu stikkene sidder op ad siderne, kan man selvfølgelig godt komme ud for, at kabler af "normal længde" nogen gange er lidt for korte.
Til gængæld kan TV'et så hænge helt tæt ind til væggen, og man kan stadig arbejde med kablerne, uden at skulle løfte TV'et ned.
Der er mange fjernsyn, der ikke kan komme så tæt på væggen, som JVC'et kan, netop fordi der skal være plads til kablerne. (F.eks. Samsung)

Endnu engang tillykke, og GOD JUL.

Redigeret af Pokerface - 23-December-2006 kl. 12:06
Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu