recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC, Panasonic eller Toshiba?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJVC, Panasonic eller Toshiba?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bambus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 392
Direkte link til dette indlæg Emne: JVC, Panasonic eller Toshiba?
    Sendt: 12-Maj-2007 kl. 08:56

Konen har besluttet, at hun vil have et 26" fladskærms TV i soveværelset! Efter at have gransket markedet grundigt, har jeg besluttet, at valget står mellem JVC LT-26A80ZU, Panasonic TX-26LED7F eller Toshiba 26 W 300P.

Jeg har været rundt for ved selvsyn at bedømme det bedste billede, men må erkende, at det ikke er nemt. Jeg har ikke fundet nogle forhandlere endnu, der forhandler alle tre TV, således at de kan sættes op mod hinanden. Forhandlerne fremviser endvidere deres produkter meget skidt, idet signal tilslutningen altid er forbundet med flere TV af gangen. Dette giver ikke et retvisende billede af TV´ets formåen. Er der nogen, der har nogle erfaringer de vil dele ud af?

Til top
Bambus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Juni-2006
Point: 392
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2007 kl. 17:43
Ingen med erfaring eller forslag?
Til top
Damme Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-August-2006
Sted: Rønde
Point: 260
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2007 kl. 20:23
Ved at skimme diverse indlæg herinde, så skulle det være muligt at finde lidt baggrundsviden, men der er nok ikke mange der konkret har bud vedr. 26".
Men bortset fra det, så vil jeg dog godt give et par bud på ting du kan overveje.  Når det nu er en "sovekammermodel" du skal have, så er der ud over billedkvaliteten også lydkvaliteten du skal være opmærksom på, idet man, normalvis, har et større surroundanlæg der kan bakke lydbilledet op. Jeg har selv haft den fantastiske oplevelse med et okay billede, men absolut middelmådig lyd, der på det nærmeste tvang en til at skrue helt ned for lyden, da den overskyggede fornøjelsen ved at ligge og se TV i sengen.
Af de 3 TV du nævner, har jeg erfaring med Toshiba og JVC og de har begge god billed og lydkvalitet.  Det der med den bedste billedkvalitet, det ses faktisk først når det hænger hjemme på væggen og man har lavet de nødvendige justeringer. Det man bliver vist ved forhandlere er oftest meget misvisende.
Summasumarum, får et TV hjem til afprøvning, hvis muligt, og næstbedst, få love til at justere indstillingerne ved forhandleren, hvilket de ofte ikke er særligt glade for.
Held og lykke med det videre!
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2007 kl. 08:06

Oprindeligt skrevet af Bambus Bambus skrev:

Ingen med erfaring eller forslag?

Hej!

Har heller ikke set dem alle 3 sammen,men jeg har dog hæftet mig ved manges rosende ord vedr. denne JVC`s evne til at behandle alm. tv signaler......som bestemt ikke er "hverdagskost"på low-end lcd

lrev

Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu