|
JVC projektor søges? |
Besvar | Side <12345> |
Forfatter | |||||
Ulrik786
Junior bruger Oprettet: 11-Januar-2021 Sted: Hvidovre Status: Offline Point: 26 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Godt input omkring HDR og de problematikker det medfører, det var dog netop en af årsagerne til jeg gik med Epsonen da den er noget af det bedste til netop at gengive HDR på markedet - omend ikke perfekt, så kommer den ret tæt på at gengive DCI/P3.
|
|||||
stridsvognen
Guld medlem Oprettet: 01-December-2011 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1064 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Selvfølgelig kan den kalibreres i high lamp mode, tror de fleste har en lidt misforstået forståelse af kalibrering. Og personligt vil jeg til hver en tid foretrække en X500 fromfor en Epson 9400, da Epson har ret dårlig kontrast, og extrem dårlig pixel fill, motion er også noget rustent. Tænker ikke der er mange der har set en ordentligt kalibreret JVC på et passende lærred, og ja JVC ser generelt ret ringe ud efter 100 timer, da gamma drop dereftet er ganske voldsomt.
|
|||||
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
|
|||||
stridsvognen
Guld medlem Oprettet: 01-December-2011 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1064 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Øhh det lyder lidt som en Epson salgstale, den har en statisk tonemapping som mange finder ok, men det er stadig en lav kontrast projektor, så HDR bliver det aldrig. De bedste er JVC, dernæst nok SONY, og så er der LCD/ DLP / Epson / Benq / Optoma.
|
|||||
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
|
|||||
JohnConnor
Guld medlem Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1034 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Jeg har købt størstedelen af mit anlæg inklusive projektorer rundt omkring i Europa. Har nok opdaget de første 30 annoncer hvor sælger var fusk i sidste øjeblik, men holder man øje er der gode handler! Min centerhøjttaler ankom på hovedet i kassen fra Tyskland - små 90 kilo B&W sag som heldigvis var ok. Min første X7 kom helt smadret frem🤥 Måtte splitte den ad da lense shift var ødelagt
Redigeret af JohnConnor - 22-Juni-2021 kl. 15:58 |
|||||
Ulrik786
Junior bruger Oprettet: 11-Januar-2021 Sted: Hvidovre Status: Offline Point: 26 |
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Det er noget af en jungle, der findes tilsyneladende ikke den perfekte projektor - og HDR, Opløsning og HDMI krigen fortsætter på fuld blus - en del af min problematik hænger også sammen med at det efterhånden er umuligt at få fat i gode 4K skiver at putte i min Panasonic UB900, så er nødsaget til at bruge mit Apple TV 4k g2 som afspiller - og så er der igen Min nuværende Epson er ej heller optimal, men leverer et mærkbart bedre og skarpere billede med den samme film på i kontrast til Apple TV´et - som ellers også leverer et 4K, HDR format. Jeg oplevede markant mere punch i billedet i skiftet fra X500 til TW9400 - men synligt på bekostning af sortniveauet, som "desværre" betyder meget når mit rum er 100% mørklagt. Testede faktisk også med bare en lille smule lys fra vinduet, og så ryger sortniveauet på JVC´en med det samme.
|
|||||
Ulrik786
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Hehe - det er absolut ikke hensigten at promovere Epsonen, hele tråden omhandler jo også at jeg savner JVC´s DILA :) De fleste herinde kender sandsynligvis JVC/SONY fyren Lars Mette fra tyske "Hollywoodzuhause", som "nødtvunget" testede Epsonen, og ja den er ikke perfekt - men rammer ret godt midt i denne her HDMI/HDR/Opløsnings krigen - hvis interesseret så tjek hans review, han går fint teknisk til værks
|
|||||
JohnConnor
Funktioner
Tak(0)
|
||||
min X7 skulle lige have 5 minutter på bænken efter at være sparket fra Sydeuropa til Danmark
|
|||||
JohnConnor
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Og den søde tysker der sendte dette billede og skrev “nu er den på vej”
|
|||||
stridsvognen
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Syntes generelt X serien har været ret robust i forhold til forsendelse, jeg er noget mere skeptisk overfor N serien.
|
|||||
|
|||||
JohnConnor
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Enig .. kassen jeg modtog var smadret udenpå også så svært at bebrejde JVC.. nemt at bebrejde UPS😂
|
|||||
stridsvognen
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Generelt er der ikke rigtig nogle projektoere, heller ikke JVC NX9 der performer super hvis du kommer op i lærreds størrels, generelt er nyere JVC optimale omkring 90-110" Der er så 5 Serien der ikke kan lukkes så langt ned, så de skal generelt op på et 120" for at kunne kalibreres til en 14-16fl. Og hvis du har et stort lærred vinder du generelt mindre med 7 og 9 serien. Personligt vil jeg heller ikke køre en 1080P projektor som en JVC X7900 på mere end 100" på grund af pixel struktur, og e shift er lidt en blandet oplevelse, har en JVC hvor jeg syntes det virker nogenlunde, og andre hvor det er helt forfærdeligt, tænker det er noget timing mellem panel opdatering og eshift som har en eller anden tolerance. Lige meget hvad så ryger motion / bevægelserne sig en tut med e shift. Personligt vil jeg hellere have DLP end LCD projektor, so illustreret nedenfor har LCD rigtig dårlig pixel fill, og det er noget jeg ser, jeg kan så ikke se regnbuer på DLP, sådan er vi så forskellige.
Redigeret af stridsvognen - 22-Juni-2021 kl. 18:17 |
|||||
|
|||||
JohnConnor
Funktioner
Tak(0)
|
||||
Meget enig. Herhjemme er det en x7900 på 135” akustisk lærred. Jeg holder kulsort med sort molton på alt undtagen gulvet som har gråt tæppe. Det, at der er meget lidt refleksion tilbage på lærred hjælper men en dør på klem så er det helt skævt at se film. Ville virkelig gerne nå frem til at måle og kalibrere som du gør, men indtil nu har det været læring omkring lyd der har fyldt mest. |
|||||
Besvar | Side <12345> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |