recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC RX-D701
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJVC RX-D701

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
LGR01 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 546
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 17:55

Tager den ind TV lyd fra antenne? Eller skal det hentes ud fra TV?

Leif

Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af LGR01 LGR01 skrev:

Tager den ind TV lyd fra antenne? Eller skal det hentes ud fra TV?

Der er ingen TV-tuner i D701. Så det skal hentes fra TV'et.

Til top
mikan Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2007 kl. 13:03

Jeg har også kigget meget interesseret på D701. Jeg er dog faldet over en anden model D411. Den er ikke på jvc.dk endnu, men kan ses på den internationale. Den sælges hos wupti.com til 3.659,- hvilket er ca. 1.500,- mindre end D701.

Når jeg sammenligner specifikationer kan jeg ikke se den store forskel udover, at D701 kan levere 150 W mod D411 110 W. Er der nogen, som ved om der er andre vigtige forskelle?

/Michael

Til top
mikan Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2007 kl. 13:07

Jeg har forøvrig tidligere lavet en sammenligning mellem de to med data fra den amerikanske side. Det er hvad jeg fandt af forskelle:

D411:

  • Hybrid Feedback Digital Amplifier Ver. III+
  • XM Ready
  • Precise Surround Setup for extremely easy, quick optimization of surround sound
  • *Connect to JVC KT-SR2000 or KT-SR3000 satellite-radio tuner using a dedicated control dock (optional) to control the tuner with the receiver's remote

D701:

  • Hybrid Feedback Digital Amplifier Ver. III
  • Wireless Connection with PC — enjoy playback of music files from PC
  • Auto Speaker Setup
  • On-Screen Display
  • One-Touch Operation

Om nogle af udtrykne dækker det samme ved jeg ikke. De har begge USB, men kun D701 kan trådløst åbenbart.

 

Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2007 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af mikan mikan skrev:

Jeg har også kigget meget interesseret på D701. Jeg er dog faldet over en anden model D411. Den er ikke på jvc.dk endnu, men kan ses på den internationale. Den sælges hos wupti.com til 3.659,- hvilket er ca. 1.500,- mindre end D701.

Når jeg sammenligner specifikationer kan jeg ikke se den store forskel udover, at D701 kan levere 150 W mod D411 110 W. Er der nogen, som ved om der er andre vigtige forskelle?

/Michael

Du kan finde mere info om RX-D411her

http://www.jvc.dk/product.php?id=RX-D411SE&catid=100021

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
T-man Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2007 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af vipmlo vipmlo skrev:

Oprindeligt skrevet af T-man T-man skrev:

Det eneste der driller mig er den trådløse USB, den kan jeg simpelthen ikke få til at virke med mine pc´ere. Jeg har prøvet at låne en anden sender - med samme resultat. Jeg har lånt min sender ud til en gut samt prøvet at sætte senderen til en pc på jobbet, og der virker de (men kan selvfølgelig ikke nå recieveren).

Hmmmm - mystisk .  I lørdags havde vi to bærbare pc'ere med musik til en fest, hvor det bare virkede.

Der er tre ting jeg umiddelbart kan komme på:

  1. Har du "bundet" USB-donglen med Receiveren (=ID Learning) ?
  2. Hvilken Windows har du på din pc ? (den der virker og den der ikke virker). Hvordan ved du iøvrigt om det virker  på jobbet ?
  3. USB-donglen "overtager" lydkortets udgang - det sker ved at lyddriveren kalder USB donglen. Og derfor må driveren ikke være aktiveret når du sætter USB-donglen i pc'en. F.eks. hvis Media Player er startet og du sætter USB'en i, så virker det ikke. Du skal sætte USB'en i først og derefter starte Media Player.

Hvis ikke ovenstående løser problemet bør du starte en separat tråd om dette.

 

Det er min pc der ikke kan installere donglen rigtigt, den skriver at den nye hardware ikke er installeret rigtig og derfor ikke virker.

Jeg kan heller ikke få det til at virke med USB kabel forbundet i stedet for trådløs.

Ude på arbejdet kan den sagtens installeres rigtigt og jeg kan se at den har overtaget lydkortet. Der er det XP Pro.

Jeg kører Windows XP Home på den bærbare (som er den jeg ønsker at forbinde til 701).

Jeg har snakket med en fra JVC service (han hed vist nok Thomas) men der var desværre ikke rigtig nogen løsning at hente der.

Hilsen Thomas

Panasonic DMR-E20

Panasonic TH-37PV60E

JVC DR-MH300SE

JVC RX-D701S
Til top
PeterLarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2007 kl. 18:51
Det er sikkert fordi du anvender en USB HUB eller har haft andet lignende udstyr i samme USBB-port, så kan windows godt tage fejl og lave ged i det. Jeg har en Dell skærm med USB-hub og nogle enheder vil bare ikke virke gennem den, så må jeg putte dem direkte i fronten på pc'en.
Nå men mit forslag er simpelt - prøv en anden USB-port.
Hilsen Peter

Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)
Til top
PeterLarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2007 kl. 18:52
Hvad så med den der RX-D411 kontra 701 - er det "kun" effekten der er til forskel?
Hilsen Peter

Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)
Til top
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2007 kl. 21:54

Oprindeligt skrevet af PeterLarsen PeterLarsen skrev:

Hvad så med den der RX-D411 kontra 701 - er det "kun" effekten der er til forskel?

Ja det er effekten, ingen trådløs USB forbindelse, og så kan RX-D411 kun konvertere til HDMI, hvor RX-D701 kan konvertere til en hvilken som helst kabel type du kan have tilsluttet dit TV.

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
PeterLarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2007 kl. 22:18
Tak Brian, så er det nødvendigt med en 701 til mit behov. HDME->TV og Component til projektor, det kan det blive helt godt....
Hilsen Peter

Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)
Til top
T-man Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2007 kl. 19:05

Oprindeligt skrevet af PeterLarsen PeterLarsen skrev:

Det er sikkert fordi du anvender en USB HUB eller har haft andet lignende udstyr i samme USBB-port, så kan windows godt tage fejl og lave ged i det. Jeg har en Dell skærm med USB-hub og nogle enheder vil bare ikke virke gennem den, så må jeg putte dem direkte i fronten på pc'en.
Nå men mit forslag er simpelt - prøv en anden USB-port.

Nej, der sidder slet ingen ting på mine 4 USB porte på min Medion Notebook.

Hilsen Thomas

Panasonic DMR-E20

Panasonic TH-37PV60E

JVC DR-MH300SE

JVC RX-D701S
Til top
PeterLarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2007 kl. 19:53
HM - ja så er det ikke derfor, kan det være noget med Usb 1 eller 2 kompatibilitet?
Hilsen Peter

Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu