recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC RX-D701
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJVC RX-D701

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
T-man Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 67
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2007 kl. 16:22

Oprindeligt skrevet af PeterLarsen PeterLarsen skrev:

HM - ja så er det ikke derfor, kan det være noget med Usb 1 eller 2 kompatibilitet?

Det aner jeg ikke. Jeg er snart tom for ideer. Pc´eren har USB2.0.

Men måske jeg er heldig når jeg i næste måned el.lign. ligger en frisk installation ind.

Hilsen Thomas

Panasonic DMR-E20

Panasonic TH-37PV60E

JVC DR-MH300SE

JVC RX-D701S
Til top
PeterLarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2007 kl. 10:20

Kan sådan en 701 justere de forskellige indgange og gemme indstillingerne? Jeg tænker på lydniveau og billed-indstillinger.
Det er jo ikke godt hvis alt blot sendes direkte igennem en konverter og ud igen - det kan jo være at VHS'en, DVD'en, WII'en osv. skal have lidt forskellige justeringer.
Jeg skal tilslutte den til en Panasonic PV60 skærm, den kan gemme indstillinger for de forskellige indgang.

Hilsen Peter

Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2007 kl. 11:48

Ja. Den gemmer indstillingerne individuelt for hver indgang. Den kan gemme en fast indstilling pr indgang eller den indstilling der sidst blev anvendt for indgangen.
Jeg anvender selv den sidste, der er specielt anvendelig ved lydstyrken.

Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7881
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2007 kl. 11:48

Der blev også spurgt om fjernsyn - der skulle du nok overveje JVC LT-37M70 - det er en nyere version af LT-37M60 og koster kun 1.000,- mere. Jeg er selv meget tilfreds med mit LT-37M60!!

Et spørgsmål/kommentar til AVR 701'eren - en mangel er også, at der ikke er pladspiller forstærker og pladespiller stik. Så til en afløser ville dette og et par eller 3 HDMI ind- og udgange være fedt.

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
biggo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2006
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2007 kl. 00:26

Hejsa.

Jeg overvejer kraftigt indkøb af RX-D301 (2999,- hos Wupti), og har i den forbindelse et par spørgsmål.

1. Kan blæseren høres og i så fald, er det et irritationsmoment?

2. Jeg forstår at displayet kan dæmpes (slukkes helt?) men gælder det også det blå lys omkring source selectoren og lydreguleringen?

På forhånd tak

Biggo

 



Redigeret af biggo - 04-April-2007 kl. 00:27
Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2007 kl. 20:46

Hej

Jeg har en D701 - men den er vel på nedenstående områder identisk med D301....

Oprindeligt skrevet af biggo biggo skrev:

1. Kan blæseren høres og i så fald, er det et irritationsmoment?

Hmmmm - ja og nej. Når receiveren er tændt er der skruet op for lyden og så  lægger jeg ikke mærke til det. 

Oprindeligt skrevet af biggo biggo skrev:

2. Jeg forstår at displayet kan dæmpes (slukkes helt?) men gælder det også det blå lys omkring source selectoren og lydreguleringen?

For D701 er svaret: Ja. Der er 4 niveauer (fuldt lys, dæmpet 1, dæmpet 2, slukket) 



Redigeret af vipmlo - 04-April-2007 kl. 20:47
Til top
PeterLarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2007 kl. 09:31

Jeg fik aldrig taget mig sammen til at skifte min gamle AV-Reciever. Jeg har nu kigget lidt mere på det og har afskrevet JVC D701 af følgende årsager:
1. Blæserstøj
2. Kun en COAX digital lydindgang
3. Jeg tror ikke på deres digitale forstærker

Istedet har jeg kigget på Panasonic SA-XR59 (ej i DK endnu, men en 58 findes, i DE kan 59 købes for ca. 3.800,-). Årsager til dette valg er:
1. Ingen blæser
2. 2 COAX digital ind (og iøvrigt 2 optiske)
3. Har TI's Equibit forstærker (samme som TACT audio til mega mange penge)
4. Forstærkeren kan sættes op til bi-wiring (fint til mine B&W fronter) eller bi-ampes for mere power.

eneste anke (ved begge) er at der kun er to HDMI ind, jeg kunne godt bruge 4 (PS3, DVD, Sagem 81HD, Tvix M-4100) - og så drop dog de der S-Video og composit - det hører ikke sammen med HD-udstyr . Nå det kunne JVC eller Panasonic nok ikke høre, måske man blot skal vente til det er røget ind på lystavlen..... det er da OK med et par "gamle" indgange for tilslutning af gammelt udstyr, men det er unfair at de nye indgange er i undertal. Nå men man kan jo også putte noget HD-video ind via Component, dem er der to af - så har man 4 HD-indgange trods alt. Men det kræver altså to COAX til lyden - så der røg JVC i svinget.

Hilsen Peter

Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)
Til top
PeterLarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2007 kl. 09:38

måske man lige skulle rose JVC for at have SCART-stik på bagsiden, omend lidt rigeligt af dem. Der er jo perfekt til sin gamle VHS-maskine.
Jeg tror ikke Panasonic har SCART, så der skal man over i noget S-Video istedet.

Nogen der ved om det giver signaltab at putte sådan en SCART-klods med S-Video output i sin VHS-maskine og så putte S-Video-kablet i en reciever i den anden ende? Lyden skal vel så tages via Phono-kabler.

 

Hilsen Peter

Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)
Til top
biggo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2006
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 163
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2007 kl. 23:09
Oprindeligt skrevet af PeterLarsen PeterLarsen skrev:

Jeg fik aldrig taget mig sammen til at skifte min gamle AV-Reciever. Jeg har nu kigget lidt mere på det og har afskrevet JVC D701 af følgende årsager:
1. Blæserstøj
2. Kun en COAX digital lydindgang
3. Jeg tror ikke på deres digitale forstærker

1. Har du selv hørt hvor meget / lidt den støjer eller er det blot formodninger?

2. Hvad mener du med at du ikke tror på deres digitale forstærker?

 

Til top
vipmlo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 830
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2007 kl. 00:42

Tja - det kunne jeg da også godt tænke mig at høre et svar på.
ad 1) Jeg kan kun høre den svagt når jeg sætter lyden på MUTE - men det kan være jeg skal ha' renset mine ører ....
ad 2) Jeg er godt tilfreds med det jeg hører i mine KEFer....

Til top
PeterLarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2007 kl. 01:28

Tjah det kræver vel så et svar.

1.
Det var dig (vipmlo) der sagde at JVC havde blæser-støj - helt uacceptabelt hvis man skal lytte til stereo, men hvis den kun kan høres svagt betyder det ikke noget til TV-brug.

2.
Jeg synes det er rigtigt godt at JVC kan switche diverse video-signaler, men jeg har pt. to enheder med COAX out - og det kan den ikke switche. Desuden forventer jeg at nå op på 4 enheder, alle med HDMI og COAX. Hvorvidt HDMI så kan stå alene ved jeg pt. ikke, men jeg har en forstilling om at forbinde COAX-output også, da man ved CD-lytning ikke har noget at bruge et HDMI signal til. Under alle omstændigheder vil en HDMI-switch blive nødvendig, muligvis med COAX også - de findes med og uden, f.eks. fra Thor.

3. Jeg er kun interesseret i en digtal forstærker hvis det er en Equibit (=Texas Instruments). Så vidt jeg ved er der ingen andre der kan slå den i lydkvalitet (den bruges da også i meget dyrt High-end HIFI). Jeg har fået oplyst at JVC ikke har sådan en indbygget, men kan ikke huske hvor den kom fra - det er for mig oså ligegyldigt, det er ikke den jeg er interesseret i.

Det var svarene.
Jeg ved positivt at Panasonic bruger TI, det er da også derfor jeg har en SA-XR10, som jeg er glad for. Jeg kigger på en lidt større model SA-XR59, så jeg kan bi-wire og bi-ampe bassen på mine B&W højttalere til HIFI brug. At den også kan i et 5.1 setup er mig ligegyldigt. Desværre kan Panasonic ikke vidio-switch intelligent som JVC kan, hvis man vil have det hele bliver man meget fattig. Generelt vil jeg mene at JVC er et godt bud hvis man har brug for en god AV-reciever og ok forstærker til musik. Den er da i den bedre ende, når vi snakker under 6.000,-.

Bemærk at jeg kun nævner COAX til digital lydforbindelser. Det er ikke fordi  jeg har glemt den optiske tilslutning, men til god lyd duer det bare ikke, så glem alt om optik, COAX er vejen frem.

Lige en ting vedr. min JVC HDD/DVD recorder. Den har jeg sådan set været glad for, nem betjening, kan en masse, virker hver gang osv. Men den har blæserstøj langt over acceptabelt. Billedkavliteten fra en DVD er heller ikke voldsomt imponerende og min er tilsluttet med et halvdyrt HDMI-kabel direkte til Pansonic plasmaskærmen. Jeg har ab-testet det mod en PS/3 og det er en chockoplevelse - PS/3 har et billed der er klasser bedre - jeg vil gerne købe en blot for billedkavalitetens skyld.

Hilsen Peter

Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)
Til top
PeterLarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2007 kl. 01:32
Klokken er vist mange, der er > 3 stavefejl - godnat.
Hilsen Peter

Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu