recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC X9000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JVC X9000

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruce Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: JVC X9000
    Sendt: 25-Februar-2016 kl. 13:04
Fik mit eksemplar af denne i går tilsendt af AV-Connection. Fik "pillet" min X9 projektor ned og så lavet en hurtig indstilling og en kalibrering iht. opsætning, som var specificeret på Projectorreviews.com anmeldelse af maskinen.

Jeg har været i syv sind, om jeg skulle slå til "i år", eller vente til der kom en ægte native 4K model fra JVC. Der spillede det lidt ind, hvad jeg kunne få "for min gamle" og ikke mindst, hvad siger anmeldelserne om X9000'eren (RS600U i USA). Hertil kommer, at jeg stadig ikke er overbevist om 4Ks uovertruffenheder, med mindre jeg vælger at rykke siddepladserne frem og mindske siddeafstanden til lærredet.

Men anmeldelserne har været forrygende og Projectorreviews' anmelder valgte simpelthen at købe projektoren efterfølgende. Den anmeldelse kan man læse om her:

http://www.projectorreviews.com/jvc/jvc-dla-rs600u-x950r-home-theater-projector-review/

Jeg testede en smule med den nye udgave af My Fair Lady, samt så filmen Sicario og det første man uden tvivl gør, når man ser de første klip er at måbe over lysstyrken. Man er absolut ikke forvent med de vilde lumensmålinger på JVCs modeller, men den nye pære er så kraftig, at jeg var nødt til at skrue brightness noget ned. Skal siges mit lærred er 1.4 gain og rummet totalt lyskontrolleret.

My Fair Lady er en voldsomt flot film med et imponerende sortniveau. Startsekvensen har en enorm kontrast med Londons mørke gader, sorte biler, lyskegler og ikke mindst mænd i smoking med hvide skjorter og kvinder med kjoler i vilde mættede farver. 

Når man pludselig ser den sekvens igen med 50% mere lys og en ny native kontrast på 1:150.000, så sad jeg ikke som det første og var entydigt imponeret. Jeg var nok mere .... "wow, imponerende, men skal det se sådan ud?". Men som minutterne gik kom tilvænningen til lyset også og straks tænkte jeg på at gense Alien, Last of the Mohicans, Bram Stokers Dracula, Blade Runner, ja alle de klassikere, som på én og anden måde er indhyllet i mørke.

Jeg har kun testet med THX opsætningen og en brugerdefineret opsætning på FILM (efter foreskrift fra Projectorreviews), men jeg skal helt klart "lege" mere.

Projektoren har også dynamisk iris, op til 1:1.500.000 i kontrast, som kan sættes op i tre niveauer. Jeg formoder LOW er mindst "aggressiv" og kan give mening, men ellers tror jeg ikke, at det er en feature, der skal benyttes. Jeg prøvede lige Motion Blur indstillingerne og kan konstatere, at Clear Motion Drive på low faktisk virker ganske glimrende. Personligt finder jeg dog, at effekten er ødelæggende for film, meget TV-agtig, ligesom Hobbitten filmene i 48 frames.

Hvis der er interesse for at høre om flere erfaringer med projektoren undervejs, så skal jeg gerne komme med opdateringer.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Online
Point: 6231
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 13:35
Køber du Samsungs 4K BD-afspiller?
Min næste projektor bliver X5000, når den kommer længere ned i pris
Så skal den bruges sammen med 4K BD-afspilleren
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruce Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 13:47
Jeg har tænkt at se tiden lidt an og vente og se, hvad Oppo kommer med sidst på året. 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu