recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC X9
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJVC X9

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 09-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 558
Direkte link til dette indlæg Emne: JVC X9
    Sendt: 15-Maj-2011 kl. 14:36
Jeg har i den grad nydt min projektor siden jeg fik den. Kun et ønske om mere lys i 3D mode kan jeg komme på, ellers har den været upåklagelig, med en 2D billedkvalitet, som jeg ikke engang havde turde håbe på og en skarphed, som jeg ikke havde forventet.

På afstand har jeg fulgt med i en lang debat på AVSForum omkring købere, som har brokket sig over lav lumens, hvilket jeg ikke selv havde oplevet, men også omkring, at flere modeller (blandt X7 og X9'erne) pludselig taber lumens rigtig hurtigt ved 200 timer. Det tyske Cine4home site er igang med en stor anmeldelse af modellerne og kommer i 3 del til billedkvalitet og en detaljeret gennemgang.

Det ser ud til, at problemerne muligvis kan have noget med Genessa video chip'en at gøre, som åbenbart ikke er i X3'eren, hvilket kan forklare, at der ikke har været de store problemer med denne model. Men det er stadig spekulation.

I går satte jeg mig ned i kælderen og skulle se Ørneborgen med min datter og nevøer, men måtte efter 10 minutter stoppe. Der var simpelthen ikke noget lys til at se noget. Heller ikke ved skift til 3D mode, hvor blænden er helt åben og lampen kører i "high mode", var det helt mørkt i sekvenser som på min Pio 509H er helt lyse. 

Lampen har 164 timer bag sig og jeg startede med lampen i eco mode og blænden lukket og der var rigeligt med lys, så det er lidt af en forandring.

JVC har dog en firmware opgradering klar og vil tage den ind og "køre den på" og formentlig lige tjekke den efter, så jeg er stadig forhåbningsfuld, at dette er et midlertidigt problem. Men jeg er også en smule nervøs, da jeg trods alt har kastet en stor sum i den og jeg er ret nedtrykt af at følge debatten på AVSForum Stern Smile

Redigeret af Bruce - 15-Maj-2011 kl. 14:37
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2011 kl. 11:21
Fik du den til at virke?

Jeg har oplevet en X9 som havde lidt HDMI handshake issues og det hjalp betydeligt at lave en firmware opdatering til version 1.5
Det samme gjorde sig gældende med X3.
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2011 kl. 12:21
Beklager, at jeg ikke lige har fået svaret på denne før nu. Jeg har haft travlt med at se film :)

JVC var så venlige at komme forbi og nuppe projektoren, opgradere firmwaren. De konkluderede, at pæren var røget sig en tur og satte en ny i. Efter den er kommet tilbage, har alt bare fungeret efter hensigten.

Debatten omkring lysstyrken på AVSForum synes jeg ikke vedrører mig. Jeg føler stadig en lukket blænde på mellem -11 og -15 (max) er passende med normal lampestyrke. Selvfølgelig kan man bruge 1000 lumens mere til 3D, men det er og bliver jo et brilleproblem, eftersom det er dem, som suger 70-80% af lyset, også i biografen. Derfor mener jeg heller ikke, det skal være projektoren og lampens opgave at overkomme dette. Gennemsigtige briller og minimal tab af lysstyrke gennem disse, må blive fremtidens mål.

Kan igen konstatere, at 2D billedkvaliteten og skarpheden er formidabel på denne projektor og at 3D på den til dato bedste 3D titel, A Christmas Carol, har fået en 3D hader til at se potentialet.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2011 kl. 13:12
Nu har jeg ikke bestilt briller til min X7 når jeg får den, betyder det så at du ved JVC kommer med mere gennemsigtige briller senere ?
SVP03
Til top
Bruce Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2011 kl. 13:20
JVC's briller følger udviklingen på markedet og er pt. formentlig de bedste aktive af slagsen. De nuværende briller er baseret på XPand-103 modellen, blot er JVC's udvidet med automatisk tænd/sluk fremfor manuel. Efterfølgeren XPand-104 skulle være på vej og udfra billeder at dømme, ser de lidt mindre tonede ud, så man har lov at håbe. Om JVC så kommer med deres egne igen, bygget på dem, det må tiden vise.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu