|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Forfatter | ||
CasperC ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6 |
![]() |
|
Lyder umiddelbart som om jeg omgiver mig med de forkerte folk, når det kommer til TV rådgivning :-) Jeg har bare fået at vide, at et plasma-tv ikke kan levere et billede der står lige så skarpt som et godt lcd-tv. Det skulle også have en noget kortere levetid, og så er betragtningsvinklen også betydelig mindre... Men hvad ved jeg. :-) Tror vist hellere jeg må gå på opdagelse herinde, og se hvad I har at fortælle.
|
||
/CasperC
|
||
![]() |
||
dikki ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 249 |
![]() |
|
For at starte bagfra, betragtningsvinklen på et plasma er mange gange bedre end de fleste LCD. Den er som regel helt ud til 180º uden dårligere billede. Levetid mener jeg er ca. 20 år for plasma og 23 for LCD.. Kan vist være lige meget ? ;) Desuden vil de fleste lcd ikke levere et ligesåflot og levende billede som plasma. De kan levere skarpere billeder med den rigtige kilde ja men hvad hjælper det hvis de ikke er ligeså gode når billederne kommer i bevægelse? :) |
||
![]() |
||
Ullum ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Juli-2006 Status: Offline Point: 1004 |
![]() |
|
Med hensyn til levetid - med mindre du regner med at beholde dit TV i mere end 20 år så er dette ikke et argument for hverken det ene eller det andet. Med hensyn til betragtningsvinkel så er det faktuelt forkert at LCD er bedre end Plasma - det forholder sig lige omvendt idet Plasma bibeholder farveægtheden også ved skæve vinkler i modsætning til LCD hvor farverne blegner når du ser dem fra siden. Nå dikki var hurtigere Redigeret af Ullum - 09-Maj-2007 kl. 14:05 |
||
![]() |
||
dikki ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 249 |
![]() |
|
Ullum det var da altid noget vi er enige
![]() |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12449 |
![]() |
|
Det kan så lige tilføjes, at Kristian Halskov bestemt ikke blev sur over min mail.
Men som jeg har forstået på hans svar, så er der simpelthen nogle ting han ikke helt har styr på. Både mht. hvad 1080i er, hvilke skærme der kan gengive det, og med hensyn til hvad han har skrevet i, og mener med, sin artikel. |
||
![]() |
||
Ullum ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Juli-2006 Status: Offline Point: 1004 |
![]() |
|
Hej Naiera Vil du poste hans svar ?? |
||
![]() |
||
moho ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3069 |
![]() |
|
Siden hvornår er DR og EBU gået fra ville sende 720p50 (768p50) og så over til 1080i? Skrevet uden nogen konkret viden om fremtiden. Dette er vel også ret vigtigt i forhold til fremtidssikringen Redigeret af moho - 09-Maj-2007 kl. 15:58 |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12449 |
![]() |
|
Nej, for det er privat korrespondance. |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Her skal der vist spises brød til. De pågældende levetider er teoretiske levetider for lysstyrken af panelet eller en lignende fiktiv størrelse. Sandsynligheden for at en eller anden elektronisk komponent står af inden 20 år er meget tæt på 100%. Det gælder for CRT, plasma, LCD, RPTV i diverse afskygninger, OLED (hvis/når det kommer), SED (hvis/når det kommer), laser-TV (hvis/når det kommer), etc. Eller sagt med andre ord: en totalt irrelevant oplysning. Der er forhåbentligt ingen forhandlere som forsøger at bilde kunderne ind at LCD TV holder i 20 år? Redigeret af JesperLund - 09-Maj-2007 kl. 17:56 |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() |
|
Hej Jesper - joda den oplysning bliver skam fyret af her og der. Og man glemmer - som du selv er inde på, at fortælle den undrende skare, at den nævnte levetid omfatter selve panelet og er ret så teoretisk
![]() |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
||
sbache ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-Januar-2007 Status: Offline Point: 46 |
![]() |
|
Jeg har også haft en korrespondance med ham og han har svaret fint selvom jeg ikke er enig med ham. Især ikke når det så bliver spredt til endnu mere "dumme" artikler ala http://www.business.dk/article/20070509/fritid/70509048/ Redigeret af sbache - 09-Maj-2007 kl. 20:51 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ufatteligt. Standarden er virkelig lav, når den slags artikler kan 'sprede sig'.
Som nævnt er der ting Hr. Halskov simpelthen ikke har styr på, og yderligere kan jeg også fornemme på hans svar til mig, at han ikke rigtig har været klar over den retning han ville tage med artiklen. Den skulle åbenbart være et supplement til det der står i boksen, hvor folk fornuftigt nok rådes til at kigge med egne øjne, men det hjælper jo ikke, når artiklen er formuleret sådan, at den praktisk talt anbefaler at man sier alle ikke 1920*1080 skærme fra. Og også dropper dem der kun kan tage 1080i signaler. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |