recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jysk genbrugsbio / multirum
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Jysk genbrugsbio / multirum

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bhund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Jysk genbrugsbio / multirum
    Sendt: 19-Februar-2014 kl. 20:00
Hej hej

Nu har jeg det sidste års tid med stor interesse fulgt forum her på Recordere og på Hifi4all. En del køb af brugt udstyr er det også blevet til, men nu er jeg langt om længe også ved at kunne færdiggøre min hjemmebio i kælderen. Det er blevet til følgende:

Receiver: Onkyo TX818
Sonos Connect (bruges næsten udelukkende til TDC Play)
Front: Elac FS247
Center: Elac CC241
Side: Elac WS1235
Bag: Elac BS243
Subwoofer: 2 x XTZ W12.16 S Ice
Projektor: JVC X35 m/3D emitter og briller
Lærred: Lissau Tab Tension WF 106"
Buttkicker LFE Kit
Højttalerkabel front: Xindak SC-01 Biwire
Sub kabel: Clicktronic
Akustikplader: Rockfon Industrial Black og hvide 60x60 Rockfon plader

PS4
Wii U
ATV 3 (til US netflix og airplay)
WD Live / Xtreamer Sidewinder 3*
HDMI kabler: Lindy, Supra, Delock og Clicktronick

Melo sofa, Shaggy Lux tæppe fra Silvan, et par discolamper, en ompolstret gammel arvesag af en lænestol og mangler så at få leveret sofabord.

Rockfon industrial black monteres med No Nails lim.

Håber den på et tidspunkt bliver kompatibel med PS4

Klar til gulvslibning

Gulvtæppe i hjørnerne

2 lag højttalerstof fra Biltema monteres på låge

Kasse til projektor....ja den burde nok have en del mere luft til siderne

Lærred op...der ville det pynte med et tv

og lærred ned

Diverse ragelse kan skjules bag væggen og et forhæng i hver side

Sofa nok lige let nok, når de begge er tilsluttet skal der helst sidde en person i hver side af sofaen.

Kontor, legerum og børnedisko. Rockfon pladerne har børnene leget kunstner på.

Børnedisko

Redigeret af Bhund - 19-Februar-2014 kl. 21:13
Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bhund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 20:10

* Købte WD Live fordi jeg troede den magtede så godt som alle filformater. Har på NAS primært Audio_TS/Video_TS mapper liggende samt MKV og ISO. Men mapperne med Audio_TS/Video_TS er den udbrugelig til, så der har jeg ikke gjort mit forarbejde godt nok. Har indtil videre løst det ved at snuppe min Xtreamer Sidewinder 3 oppe i stuen, den klarer det ok, men der må findes bedre løsninger - har nogen forslag til en ideel streamer, så kom endelig med dem. Medi8ter har jeg overvejet.

Min 3D emitter har jeg ikke megen glæde af endnu, venter på opdatering til PS4. 

Redigeret af Bhund - 19-Februar-2014 kl. 21:27
Til top
whazz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Februar-2014
Sted: Aalbor, Danmark
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 20:10
Lækker nok bio, men jeg havde kastet det disko lys herre langt væk LOL
Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bhund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 20:16
Mulige tilføjelser:

Et tv, lærredet hænger tilpas langt fra væg til at der kan hænge fladskærm bagved.

En BD afspiller med DVB-C tuner og Youbio app - alternativ en Youbio boks.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 20:16
Ja lidt større billeder ville være rart, det virker lidt rodet. Jeg er sikker på projektet har været mere struktureret. Det ser spændende ud med fornuftige løsninger. Men lidt større billeder please..
Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bhund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 20:21
Smile Ja nu kommer jeg nok heller ikke selv til at bruge diskolys, men ungerne synes det er megefedt med noget børnedisko og når lyset er slukket og filmen kører, så kan ingen se dem, der er mulighed for total mørklægning. Sansegyngen hører ligeledes ikke til i en hjemmebio, men igen noget ungerne synes er sjovt - og den kan let pilles ned, hvis man ikke gider at se på den.

Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bhund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2014 kl. 20:24
Virker sindssygt rodet ja!, fik nok komprimeret billederne for meget og da jeg uploadede dem, så det også en del anderledes ud. Skal nok lige se om jeg ikke kan få en anelse mere styr på den del.

Edit: så fik jeg lidt mere orden i billederne, større er billederne dog ikke blevet.

Redigeret af Bhund - 19-Februar-2014 kl. 21:14
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Point: 925
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 01:06
Oprindeligt skrevet af Bhund Bhund skrev:

* Købte WD Live fordi jeg troede den magtede så godt som alle filformater. Har på NAS primært Audio_TS/Video_TS mapper liggende samt MKV og ISO. Men mapperne med Audio_TS/Video_TS er den udbrugelig til, så der har jeg ikke gjort mit forarbejde godt nok. Har indtil videre løst det ved at snuppe min Xtreamer Sidewinder 3 oppe i stuen, den klarer det ok, men der må findes bedre løsninger - har nogen forslag til en ideel streamer, så kom endelig med dem. Medi8ter har jeg overvejet.

Min 3D emitter har jeg ikke megen glæde af endnu, venter på opdatering til PS4. 

Boxee Box, eller The Little Black Box med Xbmc på Wink
(man skal ikke undervurdere Boxee Box, den klarer det meste med UG)

Hvorfor laver du ikke dine film med mapperne Audio_TS/Video_TS om til iso med imgburn?? Wink

Redigeret af guldhammer - 20-Februar-2014 kl. 01:08
//Guldhammer
Til top
Ellegaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-September-2005
Sted: Denmark
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ellegaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 06:48
Hej

Jeg købte en Med8er 1000x3d sidste år, den kan læse mange filformater inkl. vob, købte den primært fordi den kan streame full 3D og 3D BD iso.

Har aldrig haft problemer med den.

Med8er 1000X3D
Sony KD75X9700 4K
Marantz SR8012
Cambridge XCUHD BluRay
Dali Ikon 7 MKII
Dali Opticon 2 Bag
Dali Oberon Vokal Center
Dali Concept Sub 12       
PS4
<b
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 08:14
Oprindeligt skrevet af Ellegaard Ellegaard skrev:

Hej

Jeg købte en Med8er 1000x3d sidste år, den kan læse mange filformater inkl. vob, købte den primært fordi den kan streame full 3D og 3D BD iso.

Har aldrig haft problemer med den.

Med8er 1000X3D

Den ser bare ud til at være svær at finde i danmark - jeg er selv på "jagt" efter en.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bhund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 08:31
_ts til ISO kan blive løsningen, gad bare ikke det hele igennem igen, hvis det kunne fikses med en lille genial allrounder af en boksSmile
Til top
HQgeN Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-September-2009
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HQgeN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2014 kl. 09:46
Jeg er ret sikker på du kan sætte imgburn til at konvertere et batch af dine film. Så kan du sætte din computer til det i løbet af en nat. - vil dog lige sige at jeg ikke selv har prøvet det :-)

Se svar #9

Redigeret af HQgeN - 20-Februar-2014 kl. 09:57
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu