|
K: 2x4 GB Ram til Mac Mini (Late 2012) |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Kristian3th ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Oktober-2010 Sted: Vsj Status: Offline Point: 128 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Februar-2015 kl. 19:55 |
Hejsans
Jeg har købt en brugt Mac Mini (Late 2012), med 4 GB RAM, og vil gerne opgradere den til 8 GB. Så vidt jeg kan se, så bruger den: 1600 MHz PC3-12800 DDR3 SO-DIMM Er der nogen her, som har 2 x 4 GB af disse RAM til salg? Hilsen Kristian
|
|
![]() |
|
opzouten ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis ikke kan du købe dem på dustin.dk
|
|
![]() |
|
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
Jeg har sikkert men er på ferie nu. Så det kan først blive i næste uge igen jeg kan kigge på det.
|
|
![]() |
|
Kristian3th ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Oktober-2010 Sted: Vsj Status: Offline Point: 128 |
Tak for info. Og ja - kan sagtens vente til næste uge :-)
|
|
![]() |
|
fausing ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-Januar-2012 Sted: Svendborg Status: Offline Point: 1646 |
Hvis den allerede har 4 har du vel kun brug for 4 ekstra? 😊
|
|
![]() |
|
Nej - den har 4GB for delt på 2x2GB
|
|
![]() |
|
Bconrad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
Hvis den ikke har ssd så ville jeg bruge mine penge her i stedet. Du kan købe en 250 ssd til fornuftige penge efterhånden. Det vil Du gå meget mere performance ud af.
|
|
![]() |
|
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
Hvis manden har brug for RAM nytter det sgu da ikke at skifte harddisk til ssd? ;)
|
|
![]() |
|
Pointen er god nok. Har en MBP med en stor SSD HD, og den er rygende hurtig. Så det er nok næste investering investering til Mini'en :-).
Men jeg behøver de ekstra RAM til at køre fx EyeTV, - min erfaring er, at den behøver alt den RAM den kan få.
|
|
![]() |
|
Selvfølgelig. Er jo ligeså enig i at ssd er den største performance forbedring. RAM giver jo ikke performance i sig selv. Men hvis man skal bruge mere så er det et must. RAM er som benzin til bilen. Bilen bliver ikke hurtigere af du har fuld tank men hvis du mangler det så går bilen/PCen i stå.
|
|
![]() |
|
Bconrad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
Så giver det jo fin mening at vælge ram før ssd. Kører du med eyetv via kodi og virker det godt. Jeg overvejer at anskaffe en selv, så jeg kan optage.
|
|
![]() |
|
Har ingen erfaring med kodi (kender det ikke). Bruger EyeTV direkte med en USB-tuner (hybrid). Den virker super - til både optagelse og visning.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |