recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - K: DAC eller DAC+forstærker til Sennheiser HD800s
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

K: DAC eller DAC+forstærker til Sennheiser HD800s

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
zenith Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zenith Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: K: DAC eller DAC+forstærker til Sennheiser HD800s
    Sendt: 06-December-2020 kl. 11:58
Hej,

Jeg har et par Sennheiser HD800s som jeg har brugt med en Primare I22 som DAC og derfra videre til en Objective2 hovedtelefonforstærker.
Jeg forventede ikke at skulle bruge hovedtelefonerne udenfor stuen, men i disse corona tider er det rart at kunne bruge dem på hjemmekontoret - så nu mangler jeg enten en DAC eller en integreret DAC+forstærker kombo og så vil jeg sælge mine O2 forstærker.

Er der nogen der har noget a la en Schiit Fulla 2 eller Modi 2 eller FiiO K5 Pro eller noget andet godt?

Ellers hører jeg også gerne bare om forslag som jeg skal kigge efter, evt nyt.
Tak!
Til top
Jamic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jamic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2020 kl. 15:16
Hej Zenith

Jeg har en Fiio E10 liggende i skuffen, der kan ryge til Aalborg for 320 kroner incl. porto, hvis det skal være billigt:

www.komplett.dk/product/830580

Hvis du vil ofre lidt mere ville jeg prøve denne her:

Jeg har dog ikke selv hørt den, men har været imponeret af andre af Ifi's produkter.

Ps: beklager links, har altid problemer på denne side.

Mvh. Jacob

Redigeret af Jamic - 06-December-2020 kl. 15:18
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2020 kl. 21:37
Hej Zenith

Jeg har en ifi Zen Dac til at ligge og samle støv, ca. ½ år gammelt har kvitt.
Brugte den sammen med en Bier Dynamic 990 32Ohm der ikke havde behov en for forstærker alligevel.
Nu har min dreng på 12 overtaget øretelefonerne og den samler støv.

Jeg ved ikke om det kunne have interesse? 

Redigeret af KevinL - 06-December-2020 kl. 21:39
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2020 kl. 21:40
800 + porto?
Til top
zenith Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zenith Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2020 kl. 21:48
Det lyder bestemt interessant - hvor gammel er den og hvad forestiller du dig den skal koste?

(slettede det gamle indlæg da jeg glemte to havde budt ind og jeg vil være tydelig omkring hvem jeg svarer :-))
Til top
zenith Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zenith Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2020 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af KevinL KevinL skrev:

800 + porto?

Jeg er ny, så er ikke så skarp i forummet - beklager :)
Kan vi sige 800 kr inkl, så har vi en aftale?
Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2020 kl. 21:58
ok aftale.

Jeg sender en PM til dig med mine informationer
Til top
zenith Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zenith Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2020 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af Jamic Jamic skrev:

Hej Zenith

Jeg har en Fiio E10 liggende i skuffen, der kan ryge til Aalborg for 320 kroner incl. porto, hvis det skal være billigt:

www.komplett.dk/product/830580

Hvis du vil ofre lidt mere ville jeg prøve denne her:

Jeg har dog ikke selv hørt den, men har været imponeret af andre af Ifi's produkter.

Ps: beklager links, har altid problemer på denne side.

Mvh. Jacob

Tak for buddet, men du fik solgt mig på den Ifi LOL
Så jorden var gødet for Kevin - men tusind tak for link.

Nu er jeg rimeligt noob indenfor HiFi, så jeg er usikker på om DAC'en er god nok i sig selv til at drive mine HD800s uden en forstærker på også efter DAC'en - er det stadig nødvendigt?
Til top
Jamic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jamic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2020 kl. 23:12
Jeg ville da prøve uden først, men behold dog din forstærker i første omgang, så du kan prøve både med og uden.
Meld gerne retur om hvordan du oplever Ifi og held og lykke med den. 
Mvh. Jacob 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu