recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - K: Mac Mini (Intel)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

K: Mac Mini (Intel)

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Flubber Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-August-2009
Status: Offline
Point: 161
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flubber Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: K: Mac Mini (Intel)
    Sendt: 10-Oktober-2012 kl. 21:47
Hej

Jeg søger en Mac Mini med Intel processor. Jeg har ikke de store krav til den, andet end at den skal virke samt kunne afspille 1080p uden problemer. Jeg vil helst handle face to face. Jeg bor på Østerbro i København, men skal både til Århus og Odense her i næste uge (uge 42). Jeg har maks. 1000 kr. at handle for (er studerende på SU)

Mvh Martin
Til top
Flubber Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flubber Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 16:42
Slet ingen? Smile
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 22:29
Den manglende interesse kan hænge sammen med dit urealistiske bud. Jeg vil tro du som minimum skal hoste op med 2.500 - 3.000 for en sådan maskine! Et godt råd er at tjekke den blå avis, der kan du få en indikation af prisniveauet.

Mvh

Ehlz

Redigeret af Ehlz - 14-Oktober-2012 kl. 22:31
Til top
Flubber Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flubber Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 08:53
Tak for input Smile Er udmærket godt klar over mange af maskinerne ryger for noget deromkring. Men det er ofte de noget nyere maskiner end hvad jeg har brug for. En Mac Mini fra 2006 burde sagtens kunne gøre det. Men vil prøve at holde øje med DBA, eller også må jeg finde på noget andet.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 10:07
Kik på guloggratis
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 11:04
Har set flere til omkring 1000 men de har alle været med g4 processor.
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 14:12
Hold dig LANGT væk fra V1.0 med intel CPU.
Den havde 945G chipset og dermed IGEN HW accelration af H264 Video.
Den 2nd version med nVidia chipset, KAN med håndsving køre 1080P.

mvh Gigabyte

100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
Flubber Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flubber Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 14:49
G4 Mac Mini dur desværre ikke, da den ikke har en optisk udgang. Det er kun Mac Mini med Intel der har det. Jeg bruger pt. min MacBook Air som mediecenter, men den har ingen optisk udgang. Og eftersom min forstærker er en gammel sag uden HDMI er det nødvendigt for at få surround. Jeg har også et Apple TV3, men synes efterhånden ventetiden er ved at være ret lang ift. jailbreak. Så en Mac Mini er mest tænkt som en løsning, indtil ATV3 kan jailbreakes. Men hvis man skal have en med NVIDEA grafikkort før det kører ordentligt, må jeg nok væbne mig med noget mere tålmodighed. Men igen, tak for svarene Smile Hjælper da en del på overblikket
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 16:39
Har du overvejet ATV2? Eller muligvis WDTV?

Jeg ville personligt ikke købe en ældre Mac Mini pga. manglende HW-acceleration og almen slid på hardware.
Til top
Flubber Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flubber Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 16:55
Jeg solgte faktisk min gamle ATV2 for at købe 3'eren i håb om at der ville komme jailbreak forholdsvis hurtigt efter. Men med de priser der er på dem nu, synes jeg de er alt for dyre. Men WD TV var måske ikke helt dumt. Det er vel bare en WD TV Live man skal have fat i så, når den kun skal bruges til at streame video fra en ekstern harddisk?
Til top
gigabyte Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gigabyte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 17:08
De nyeste med intel gfx kan da også bruges, koster bare kassen.
Hvad med et usb lydkort med s/pdif udgang, koster 10 usd på
Og så i macbooken, kræver selvf. drivere.
Er selv 100% ms mand, ved bare at mac mini V 1.0 intel var noget l**rt, da jeg måtte rede en kundes røv med en med en "rigtig" htpc, da apple'en ikke kunne køre 1080p. Apple havde self fortalt ham at hdvideo, no problem.
Mvh Gigabyte
100% passivt kølet DIY kabinet, Core i5 4570S, 160GB Intel 320 SSD, 2x Føtex USB DVB-C Tunere 3x FloppyDtv DVB-C, Slotload BlueRay Brænder, 5*100Watt TA2022 Class T Forstærker, DET ER SGU OK
Til top
Flubber Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flubber Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2012 kl. 17:20
Lige præcis derfor jeg ikke skal have en af de nyeste Smile En ny Mac Mini koster ca. 4000 kr. (med studierabat) og eftersom den udelukkende skal bruges til at se film på, synes jeg det er lige voldsomt nok. Især når der nok på et tidspunkt kommer jailbreak til ATV3. Det er bare et spørgsmål om hvornår. Mht. usb lydkort med s/pdif jeg har fundet der er kombatibelt med OS X, koster de en del mere end de 10$ man kan få de billigste ned til, da alle computere fra Apple, selvfølgelig bortset fra Air (fandt jeg ud af efter jeg havde købt den), har optisk udgang, er der ikke noget marked for de helt billige. Så jeg må nok enten væbne mig med tålmodighed, eller få fat i en anden streamer end ATV3. Men i hvert fald, tusind tak for advarslen. Ville være ærgerligt at finde en, for så at opdage den ikke kunne bruges til formålet Smile
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu