recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - K: macbook
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

K: macbook

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: K: macbook
    Sendt: 21-Januar-2021 kl. 18:21

Hejsa,
Skal bruge en macbook til datteren som starter på efterskole efter sommerferien, der bruger de kun macbooks. Som de får udleveret.

Ville gerne lige have hende til at bruge en inden hun starter   

Så ville købe en nu her og så sælge den igen efter sommerferien, forhåbentlig ikke med alt for stort tab   måske 1.000 kroner.

Har aldrig haft sådan en så aner intet om den. Men skal kunne bruges til noget video og skoleting. 

Kan man  få sådan noget til 4-5.000

Og hvad skal man kigge efter, har tænkt mig at hoppe på dba



LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 18:27
du burde kunne få dem billigt, da apple er kommet med helt nye modeller med M1.
M1 er meget billigere end de gamle modeller, samt hurtigere, bedre batteri osv.

Så ville faktisk forslå at du kigger på en af de nye. Bilka har haft gode tilbud. Intel CPU’er er dødt i Apples univers.
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 19:43
så skal man søge på m1   og hvad koster de sådan cirka

LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 19:53
nok den bedste maskine du kan få i øjeblikket er en mac Air M1. Den kunne fås til 6600kr i Bilka.
Du skal op i 15000-20000kr, for en gammeldags MacBook med Intel CPU før at den kan følge med den billige M1 maskine. Prøv at se et par M1 videoer på YouTube.
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 20:00
okay tusind tak


Kan dog ikke se den billigere end 8.000

LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 20:21
hvis hun bare skal lære at bruge en mac, så køb evt en mac mini til 6200kr. Den kommer ikke til at tabe meget, samt den er lyn hurtig.
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 20:29
ok så du kan heller ikke finde den til den pris  

Ok men så skal man også have mus og tastatur og skærm

LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 20:41
Ude fra det brede perspektiv, vil jeg også vælge den nye med M1 processor. Overgangen fra Intel vil tage noget tid og en del programmer køre stadig under Rosetta 2 “emulering af Intel programmer”

Min søn som går på uni, køre stadig med en MacBook Pro 13” fra 2018 b.la. med Windows 10 på, og alt gøre nu fint og hurtigt både til video og musik redigering samt de almenlige programmer, han benytter også CAD programmer og er altså ikke løbet ind i nogen performs problemer. 
Skulle han købe en ny maskine i dag, så vil jeg sige han skulle vente, og vente på den næste genereration,  M2 eller hvad den nu vil hedde. Så er der måske er kommet flere porte, mulighed for flere skærme, egpu, og meget gerne Thunderbolt 4 etc.

Jeg selv arbejder med video/ lyd og 3D etc. køre med iMac - iMac Pro - Mac Pro - Mac Book Pro, og har også en Mac Mini med M1 m.fl. Jeg vil nu nødig undervære min Mac Pro eller iMac Pro når jeg f.eks. video redigere 4K 10bit 4:2:2 HDR med foottage skudt i 1800mbps. eller højre, her kan Mac Mini M1 absolut ikke følge med.


Redigeret af Potter - 21-Januar-2021 kl. 20:43
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 20:41
kunne jo være du havde skærm i forvejen.
Men der burde være mange Intel MacBook til salg.
Læs evt den recorder artikel om den nye M1
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:


Jeg selv arbejder med video/ lyd og 3D etc. køre med iMac - iMac Pro - Mac Pro - Mac Book Pro, og har også en Mac Mini med M1 m.fl. Jeg vil nu nødig undervære min Mac Pro eller iMac Pro når jeg f.eks. video redigere 4K 10bit 4:2:2 HDR med foottage skudt i 1800mbps. eller højre, her kan Mac Mini M1 absolut ikke følge med.
Det er så også en maskine til +50k

Det bliver dog spændene om den kommende iMac bliver hurtigere end din imac Pro.
Til top
forzajuve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Juni-2007
Sted: Jyllinge
Status: Offline
Point: 6388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér forzajuve Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 20:53
Ok 

Måske der findes nogle lidt billigere på dba nu de nye maskiner er kommet. Jeg må prøve at se på dba    skriv gerne hvis i ser noget    

Synes de 8.500 bliver for voldsomt
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2021 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:


Jeg selv arbejder med video/ lyd og 3D etc. køre med iMac - iMac Pro - Mac Pro - Mac Book Pro, og har også en Mac Mini med M1 m.fl. Jeg vil nu nødig undervære min Mac Pro eller iMac Pro når jeg f.eks. video redigere 4K 10bit 4:2:2 HDR med foottage skudt i 1800mbps. eller højre, her kan Mac Mini M1 absolut ikke følge med.
Det er så også en maskine til +50k

Det bliver dog spændene om den kommende iMac bliver hurtigere end din imac Pro.
Det er den, det er jeg nu ret sikker på den er, iMac Pro er nu mere end 3 år gammel og er enlig også afskrevetLOL
Men hvis der f.eks. stadig ikke er support for f.eks. eGPU, så tror jeg faktisk at jeg venter endnu en generation.


Redigeret af Potter - 21-Januar-2021 kl. 20:56
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu