|
K: medieafspillere helst med xbmc - plus mere |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
forzajuve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6509 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Marts-2015 kl. 16:56 |
hejsa, skriv hvis i skal have udskiftet medieafspillere, skal bruge 3-4 styks til at streame film og billeder på en SFO... så skal også bruge en billig nas gerne synology eller en seagate wireless plus..
kan eventuelt også bruge en mini mini pc med xbmc...(kodi) -
|
|
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
|
![]() |
|
Bconrad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har en wd netværks harddisk liggende på 1 tb. Den kan du få for 250 kr.
Har også en Raspberry pi liggende med xbmc. Den er nem at have med at gøre og kan benyttes med fjernbetjening til tv. 3-4 stk af dem burde irre være noget budget. Jeg regner ikke med at du skal vise rippede Blu-ray. |
|
![]() |
|
forzajuve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6509 |
Det villige gerne købe. Dog har jeg hørt at raspberry pi 2 skulle være en del hurtigere. Men hvad skal din raspberry koste
Og hvad kan man bruge til Remote |
|
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
|
![]() |
|
amnesia ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 153 |
Fire TV fra Amazon var også en mulig løsning. De koster 99€ i Tyskland og kan begaves med XBMC/KODI.
|
|
![]() |
|
Langtoft ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 29-December-2009 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 424 |
Raspberry understøtter HDMI-CEC, så hvis TV'et også gøre det, så kan du jo bruge TV remoten ;)
Rasp 2 er meget hurtigere, da det er jo en Quadcore hvor den "gamle" er single core:) https://www.youtube.com/watch?v=yGN0cYZvgl8
|
|
![]() |
|
Bconrad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
Hvis jeg skulle købe nyt så ville jeg da helt sikkert også vælge Raspberry 2, men Du kan jo måske være heldig at der er nogen der vil opgradere til en 2er og derfor vil sælge en gammel model.
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Jeg kan godt anbefale 2'eren og XBMC. Det kører dejligt flydende. Den har dog ikke HD-lyd, blot så man er OBS på det.
Jeg styrer den med Flirc (USB IR modtager) og det virker fint. Der findes også andre hardware-addons, som sættes direkte i motherboardet og som også giver mulighed for tænd/sluk via enten knap eller fjernbetjening. Uden dette, så kan du ikke tænde Pi'en uden at cutte strømmen helt til den først. Der kommer en anmeldelse online af Pi2 på flatpanelsDK i denne uge. Redigeret af Torben Rasmussen - 18-Marts-2015 kl. 22:02 |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Swingking ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 915 |
er findes også andre hardware-addons, som sættes direkte i motherboardet og som også giver mulighed for tænd/sluk via enten knap eller fjernbetjening
Ser frem til at hører om dette. Og hvad det koster.. |
|
Sony Bravia KD-65X8505C
|
|
![]() |
|
Kan man slukke pi med en flicr? Jeg havde Min sat til strøm på tv, så den tændte og slukkede sammen med tv'et. Det fungerede ganske fint. Har dog også en flicr liggende et sted, hvis det kunne have interesse.
|
|
![]() |
|
Swingking ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 915 |
Den har hvis ikke godt af at blive afbrudt sammen med tvet. Den skal helst lukkes ned inde i menuen. Eller kan det lade fejl på sd kortet. Hvis den bare lige bliver afbrudt sammen med tvet.
|
|
Sony Bravia KD-65X8505C
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
At sætte en Pi direkte til TV'et og dermed cutte strømmen når det slukker vil, som Swingking skriver, være en en-vejsrute mod kortfejl. Hardwaren til at slukke for en Pi initierer en soft-close, ligesom "luk computer" knappen på din PC i windows. Et sådant add-on kan købes her: http://www.msldigital.com/pages/more-information
Jeg har desværre ikke testet denne hardware, men kun Flirc og Flirc kan IKKE lukke en Pi ned. Det er også meningsløst for den kan heller ikke starte den igen. Når først du har lukket en standard-konfigureret Pi ned, så skal du hive strømmen til den for at få liv i den igen - eller også skal du selv lave en knap til at kortslutte to ben på motherboardet, så den cykler strømmen og derved booter op igen. Det koster ikke mere end et par kroner at lave sådan en, men den kan ikke fjernbetjenes. Pi bruger ca. 2.5 Watt når den afspiller en 1:1 BD-film og lige omkring 2 Watt i idle, så jeg er holdt op med at slukke testeksemplaret. |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
sqnk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Februar-2015 Status: Offline Point: 114 |
Ellers findes der også remote apps til IOS og Android hvor du kan fjernstyre Kodi.
Der ud over kan du, hvis dit tv understøtter HDMI-CEC, styre Kodi med din alm. fjernbetjening. og i sidste ende.... lad den dog stå tændt, den bruger så uendelig lidt strøm
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |