recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - K : Oppo Find 5
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

K : Oppo Find 5

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2013 kl. 17:37
Nååå jeg lovede vist lidt feedback på mobilos :)

Har efterhånden haft den i brug i 3 uger, og overall er jeg meget godt tilfreds..

3-4 punkter driller den mig lidt indtil videre: 
ingen dansk sprog
ingen dansk ordbog til sms 
5" er stort.. 5" er meget stort.. 5" er muligvis for stort til en telefon.. Problemet er at der er simpelthen flere episoder hvor det er en belastning, end der er episoder man er glad for den sidste ½-1".. Kan være tilvænning men efter 3 uger, burde den vel "være der" ik ?
Positioneringen i "deres" weatherapp virker i øvrigt heller ikke - Overhovedet :)

Udover størrelsen er de 3 andre punkter noget der burde være løst i næste sw opdatering... Iøvrigt noget jeg synes at have læst Oppo ville smide ud minimum hver 14. dag ? - Jeg har ikke set en endnu :)

Og nu til al det med sukker på... Designet er i orden.. Byggekvaliteten er i orden, skærmen er i orden, batteritiden er "okay", sw/gui kører smooth og dejligt :) 

Glæder mig til sproget samt især sms ordbogen bliver lavet (skulle ifølge oppo forum være igang, så det må være et spørgsmål om uger)

Alt i alt en rigtig rigtig dejlig telefon, som jeg vurderer fuldt ud kan konkurrere med de andre topmodeller - Blot ~2000 billigere (jeg gav vist 33xx for 32gb modellen incl fragt osv).

Noget nogen ønsker uddybet / testet må i lige give lyd :)

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2013 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af nAlen nAlen skrev:

Har efterhånden haft den i brug i 3 uger, og overall er jeg meget godt tilfreds..

ingen dansk sprog
5" er stort.. 5" er meget stort.. 5" er muligvis for stort til en telefon.. Problemet er at der er simpelthen flere episoder hvor det er en belastning, end der er episoder man er glad for den sidste ½-1".. Kan være tilvænning men efter 3 uger, burde den vel "være der" ik ?
Positioneringen i "deres" weatherapp virker i øvrigt heller ikke - Overhovedet :)

Udover størrelsen er de 3 andre punkter noget der burde være løst i næste sw opdatering... Iøvrigt noget jeg synes at have læst Oppo ville smide ud minimum hver 14. dag ? - Jeg har ikke set en endnu :)

Og nu til al det med sukker på... Designet er i orden.. Byggekvaliteten er i orden, skærmen er i orden, batteritiden er "okay", sw/gui kører smooth og dejligt :) 

Glæder mig til sproget samt især sms ordbogen bliver lavet (skulle ifølge oppo forum være igang, så det må være et spørgsmål om uger)

Alt i alt en rigtig rigtig dejlig telefon, som jeg vurderer fuldt ud kan konkurrere med de andre topmodeller - Blot ~2000 billigere (jeg gav vist 33xx for 32gb modellen incl fragt osv).

Jeg er fuldstændig enig med dig, altså bortset fra batteritiden som er alt for kort, fuldt ladet batteri holder under 16 timer, også selv om den stort set ikke brugesSmile
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2013 kl. 17:45
Vil anbefale dig swiftkey hvis dunklere dansk ordbog. Vil ikke undvære det tastatur på en android enhed, og ærger mig bare over, at det ikke kan i stalledes på min iPad :)
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2013 kl. 17:49
Jeg har haft min i "brug" i godt 1½ døgn før den mødte en oplader, så ved ikke om der er et issue med settings et eller andet sted  ?

Pt kan jeg sige at jeg tog den ud af laderen da jeg stod op i morges kl 5, har haft 7-8 opkald i løbet af dagen, af ca en time sammenlagt, spillede en 15 minutters candycrush da jeg sad i kø til bilvasken... mail/weatherupdates, div sms osv osv "småting" i løbet af dagen, og pt 63% batteri tilbage..

JEG synes ikke det er så skidt, men må indrømme at jeg ikke går så meget op i batteritid, da den bare ligger i laderen om natten her :)
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2013 kl. 17:54
aerik:

Det er hermed smidt på, og umiddelbart bliver jeg hurtigt meget gode venner med det.. Mange tak :)
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2007
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2013 kl. 18:56
Er der 4G understøttelse og i så fald hvilke udbydere?
mvh Infinity
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nAlen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2013 kl. 18:58
Ingen 4G her :)
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2013 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af Infinity Infinity skrev:

Er der 4G understøttelse og i så fald hvilke udbydere?
Oppo´en understøtter ikke 4GSmile
Til top
Infinity Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2007
Point: 1078
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Infinity Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2013 kl. 09:42
Øv, men tak for svar.
mvh Infinity
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2013 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af nAlen nAlen skrev:

ingen dansk sprog

Jeg er fuldstændig enig med dig, altså bortset fra batteritiden som er alt for kort, fuldt ladet batteri holder under 16 timer, også selv om den stort set ikke brugesSmile
Batteritiden kan øges, hvis kørende apps lukkes ned. Androids "Jobliste" viser hvilke apps der kører, eller som øverste punkt " Stop alle".
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu