recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - K: ssd maks 7 mm høj
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

K: ssd maks 7 mm høj

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: K: ssd maks 7 mm høj
    Sendt: 04-Maj-2013 kl. 14:55
Jeg vil prøve at skifte harddisk i min zenbook og leder derfor efter en ssd harddisk på enten 128 eller 256 GB.

Den må maks være 7 mm høj for at kunne være i maskinen.
Til top
gadeberg87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-November-2009
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gadeberg87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 16:32
Jeg har samsung 830 i min zenbook, og den passer perfekt. Men du bør nok gå efter en 840 nu. 

Er der også indbygget ssd cache i din? Den kan du frigøre og bruge som en ekstra hdd. Det har jeg gjort og har derfor en samsung 830 på 128 gb og så den indbyggede ssd på 29 gb. Du kan se hvordan man skal gøre her: http://forum.notebookreview.com/asus/672616-guide-ux32vd-how-install-windows-7-integrated-32gb-ssd.html

Dog vil jeg anbefale at installere windows på den "rigtige" ssd, da den er betydelig hurtigere.
Panasonic Tx-P42V10E, Xbox 360, Dune HD D1, Yamaha RX-V 671, DLS D3, Harmony One, Synology DS209
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 17:35
Jeg har pt installeret Win 7 på den integrerede ssd, men det kniber lidt med pladsen, så jeg må nok finde en større.

Har du pro eller basis udgaven af Samsung.

Var der noget specielt problematisk med at skifte harddisken?
Til top
gadeberg87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-November-2009
Point: 145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gadeberg87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 18:41
Jeg har basis. kan ikke huske om 830  modellen kunne fås i en pro version.

Du kan se i disse to videoer hvordan man skifter den (hvis du ikke allerede har set dem):

Det mest problematiske var egentlig at finde det korrekte torx bit. Derefter gik det hele egentlig okay. Jeg tog og afmonterede batteriet helt, så var der i hvert fald ikke det der kunne ødelægge noget efter afladning.

Jeg havde ingen problemer, men der kan vist være noget med opsætningen af ssd'en i bios, for at gøre den til den primære disk.
Panasonic Tx-P42V10E, Xbox 360, Dune HD D1, Yamaha RX-V 671, DLS D3, Harmony One, Synology DS209
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu