recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - K: Surround receiver under 15 cm høj
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

K: Surround receiver under 15 cm høj

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
stewin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 27-Juli-2012
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stewin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: K: Surround receiver under 15 cm høj
    Sendt: 23-August-2012 kl. 10:22
Jeg søger en surround receiver som er under 15,2 cm høj, da der ikke er plads til mere.

Eneste krav, er at den skal have HD ind/udgang

Så hvis du ligger inde med sådan en du gerne vil af med, kunne jeg godt være interesseret.
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2012 kl. 16:38
Hvis der også skal være plads til lidt ventilation, kunne en af de to følgende være en mulighed. De findes måske også brugt i markedet.

Pioneer VSX-S300 med en højde på 8,5 cm.:
http://www.tapeconnection.dk/DvdSurround.aspx?id_category=50&product_number=5750240
Den har en storebror, der hedder VSX-S500 i samme højde.

Marantz NR1402 med en højde på 10,5 cm.
http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?&products_id=766

Marantz NR1402 og den kraftigere NR1602 har tidligere været solgt ud til ret lave priser, så måske en eller anden er klar til at skifte ud igen...

Det var dem, jeg lige kunne komme på.

Mvh. Jørgensen
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2012 kl. 17:15
Hej.
Og du skal lige huske,at selv med de lave modeller skal du have minium 10cm fri plads.
Mvh.
Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2012 kl. 18:05
Kan man ikke se bort fra den frihøjde hvis reolen forstærkeren står på er åben både fortil og bagtil?
Til top
nesager Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2006
Sted: Nordvestjylland
Point: 1854
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nesager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2012 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af Nille44 Nille44 skrev:

Kan man ikke se bort fra den frihøjde hvis reolen forstærkeren står på er åben både fortil og bagtil?

Det er mulig,men jeg ved ikke om det er noget du skal satse på.
Mvh.
Ps. De skriver i manualen min.10cm. frihøjde.

Redigeret af nesager - 23-August-2012 kl. 18:20
Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2012 kl. 18:24

Jeg er nemlig selv ved og beregne målene til et nyt reol system, og har kun 1,5 cm i siderne til min forstærker, 10 cm i toppen dog, og så som sagt åbent både for og bagtil, således at luften kan strømme igennem.

Forstærkeren er en Anthem 700.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Point: 1130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-August-2012 kl. 18:28
Hvis ikke din receiver skal dø (læs: gå i stykker) skal den have ca 10 cm luft over sig, da varm luft stiger opad... Cambridge 551 er lav med 11 cm og med blæser udsugning på bagsiden, så den er et oplagt valg. Se hi-fi klubbens hjemmeside.  http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/cambridge_azur-551r_surround-receiver_sort.htm
Til top
Hifi_andy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-November-2011
Sted: København
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hifi_andy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2012 kl. 17:33
Bare af ren nysgerrighed - jeg har en 9 mdr gammel Pio VSX-S500 fra Av Connection.

Hvad er dit prisleje?

Den står på Amager.

Mvh Andreas
Til top
Hifi_andy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-November-2011
Sted: København
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hifi_andy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2012 kl. 12:28
Til top
fhansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 1349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2012 kl. 13:08
FYI

Bare for min Pio LX.82 med ICE Power, hvilket KRAFTIGT minimerer varmeudvikling, sammenlignet med fx. en ONKYO (som man kan stege pølser på, når den er i brug), skal der MINIMUM i følge manualen afsættes 10cm frirum over, 10cm bagtil, og 20cm til hver side af forstærkeren, for at sikre god afkøling. Aktiv køling i form af blæsere kan hjælpe med at nedsætte disse værdier.

Mvh

Frank
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu