|
Kaab's DIY tv-møbel |
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Forfatter | ||
bird ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-December-2004 Status: Offline Point: 296 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Lyder spændende. Da jeg sidst var i DIY-mode undersøgte jeg prisen på autolakering og det tog faktisk alt lysten fra hele projektet. Det er relativt dyrt, hvis man ikke kender nogle der kender nogle.
Ellers kan man godt male med en glans 70 maling med fin rulle. Jeg har netop lavet en højglans maling af vores badeværelseslåger og det er blevet rigtigt godt. Angående udskæring, så er mine erfaringer at byggemarkedet gør det fint. De er omhyggelige og de skærer præcis som du ønsker det. Samling vil jeg anbefale dybler (staveplade), lim og formodentlig også skruer. Når underpladen skal være gennemgående, så tror jeg ikke at dybler vil holde det alene. Det giver udfordring med at lave en pæn top-plade uden synlige skruehuller. |
||
![]() |
||
kaab ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Marts-2011 Sted: Kolding Status: Offline Point: 95 |
|
Tak for svaret ![]() Jeg går udfra, at det er det her, du mener med at lave 10 cm i bunden? ![]() Det virker som en god idé, da det jo, som du påpeger giver langt mere plads til ledninger, strømforsyninger osv. Jeg tror, jeg i første omgang selv vil prøve mig frem med malingen. Kan man ikke fræse hængsler ned i lågen med et fladbor, eller er fordybningen ikke helt rund? Jeg havde også i første omgang en idé om at lave møblet med smig ligesom Clic møblerne, men jeg er bange for, at jeg kommer til at gabe over for meget, og selvom det giver en rigtig flot detalje, kan jeg sagtens leve uden. Hvilken type blæser skal man købe, og hvad skal man købe til, for at få sådan en til at køre. Det er også noget, jeg ikke ved ret meget om desværre. Redigeret af kaab - 16-Februar-2012 kl. 11:11 |
||
Samsung PS50C7705
Samsung BD-C5900 Sony STR-DB925 Bose Acoustimass 6 WDTV live HD Logitech Harmony One |
||
![]() |
||
kaab ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Marts-2011 Sted: Kolding Status: Offline Point: 95 |
|
Den skal hænges op på en murstensvæg. Forslag til plugs og skruer modtages også gerne ![]() Redigeret af kaab - 16-Februar-2012 kl. 11:11 |
||
Samsung PS50C7705
Samsung BD-C5900 Sony STR-DB925 Bose Acoustimass 6 WDTV live HD Logitech Harmony One |
||
![]() |
||
bird ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 16-December-2004 Status: Offline Point: 296 |
|
Lige et off-topic spørgsmål. Hvilket program har du anvendt til tegningerne?
|
||
![]() |
||
|
Google Sketchup. Genialt program, og så er det gratis
![]() |
||
Samsung PS50C7705
||
![]() |
||
submaniac ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 471 |
|
Jov det var lidt alla det jeg tænkte, men i grunden kan du bare undlade det hele vejen op? Så har du også lidt udluftning mellem modulerne.
Du kan sagtens bruge et bor. Jeg brugte selv diverse værktøj for at få "fræst" ud til hængsler:) Mht blæsere. De skal være maksimalt støjsvage. Desuden vurdér "afkobling" fra selve møblet. Mine endte med at resonere igennem møblet! Måtte efterfølgende smide nogle gummidimser ind for at afkoble. Så selvom blæserens vifte ikke i sig selv larmer, så kan den altså smide vibrationer over i møblet og pludselig fungerer møblet som en højtaler:)
|
||
![]() |
||
|
Så tror jeg faktisk, jeg lader det være åbent hele vejen op. Det gør det nok også lettere at føre kablerne. Så det kommer til at se sådan her ud: ![]() Det er også rettet i min første post nu. Jeg tager også lige det med gummibeslag til blæsere med in mente. De skal i hvert fald ikke støje for meget. Fedt med al den respons. Der er allerede dukket en del meninger op, som jeg enten ikke selv havde tænkt på, eller som gør, at jeg ændrer lidt på designet. Kom endelig med mere af det ![]() Redigeret af kaab - 16-Februar-2012 kl. 12:09 |
||
Samsung PS50C7705
||
![]() |
||
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
|
Jeg købte disse blæsere: http://www.coolerkit.dk/nb_multiframe_s_series_mf12_p__pwm_-p-1256.html
Jeg har 2 liggende, hvis det kunne være interessant. De skal dog styres via en simpel blæserstyring. Som man nogen gange får med en CPU køler. eller f.eks. http://www.coolerkit.dk/zalman___fanmate_2-p-389.html Redigeret af Kenzo85 - 16-Februar-2012 kl. 12:23 |
||
![]() |
||
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
|
.
Redigeret af Kenzo85 - 16-Februar-2012 kl. 12:23 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Overvej at ha' løse hylder som kan flyttes op og ned aht opgradering af udstyr. 12 mm mdf er fuldt ud kraftigt nok til lågerne selvom der skæres hul til stof. Har selv ladet 5 cm stå hele vejen rundt. Og overvej at sætte glideskinner i toppen til lågerne, så de kan skubbes ind foroven. Så er de aldrig i vejen. Brug højttalerstof, som kan købes i faghandelen. Se min DIY reol på linket nederst...
|
||
![]() |
||
|
Det kunne jeg muligvis godt være interesseret i. Det vender jeg lige tilbage til, hvis det bliver relevant. Er det ok?
Jeg tror ikke helt, jeg forstår hvad du mener med den sokkel. Kan du uddybe lidt med, hvordan man kan gøre?
Redigeret af kaab - 16-Februar-2012 kl. 12:56 |
||
Samsung PS50C7705
||
![]() |
||
|
Jeg har faktisk overvejet huller, så hylderne kan flyttes op og ned efter behag, men er det let nok at bore dem? Jeg tænker på, at de jo skal bores helt præcist, for at de passer i alle sider. De skal også bores helt lige, så de ikke bores skævt ned i pladen. Er det til at gøre med en almindelig boremaskine? |
||
Samsung PS50C7705
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |