|
Kaab's DIY tv-møbel |
Besvar ![]() |
Side <1 23456 7> |
Forfatter | |
kaab ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Marts-2011 Sted: Kolding Status: Offline Point: 95 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Super god idé med tippet til at bore hullerne. Det er sådan noget, som en tømreranalfabet som mig, ikke selv havde kommet på. Tak for det
![]() |
|
Samsung PS50C7705
Samsung BD-C5900 Sony STR-DB925 Bose Acoustimass 6 WDTV live HD Logitech Harmony One |
|
![]() |
|
mkt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Marts-2011 Status: Offline Point: 248 |
Jeg har et standard IKEA møbel, men der er toppen aftagbar og det har reddet en god del frustrationer når jeg har skulle rode med ting bagved. Jeg har også planer om et DIY møbel når der bliver et hus at stille det i og der har jeg tænkt mig at lave samme løsning. Man kan købe de der IKEA skruer (har simpelthen glemt hvad de hedder, men det er dem der består af to dele; den ene er sn skrue med en klump i endne der skal gå ind i en anden del som man kan stramme med en alm. skruetrækker) i løsvægt og samtidig strammer det toppladen på plads så der ikke er luft mellem den og siderne.
Jeg har lavet et hyldesystem til ALT min kærestes tøj. Det hænger på en gipsvæg med 8 skruer (i9 ekspansjonsplugs) i toppen. Jeg har dog boret en 20x30 liste fast i væggen 20 cm over gulvet, som hylden så står på. Det holder i massevis. Held og lykke med projektet. Ser godt ud indtil videre. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() |
|
'DLG' ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-September-2007 Status: Offline Point: 463 |
Det var oss noget af en løsning at komme med Kampus. :-)
Man skal satme ha styr på sin opmåling når man prøver denne løsning. Og endnu mere når man skal bore hullerne til det. De problemer er man helt ude over med kiks/fisk/fladdyvelfræser eller hva der findes af navne til den. Og så er det bare så meget nemmere lige at fræse 4 huller pr. samling. Og så sidder samlingen lige i skabet. ;-) |
|
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk? Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså. |
|
![]() |
|
'DLG' ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-September-2007 Status: Offline Point: 463 |
Sådan en her er fin til arbejdet og pengene:
http://www.harald-nyborg.dk/p7755/lamelfraeser |
|
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk? Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
|
![]() |
|
chico ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
Hej! Jeg arbejder på et lignende projekt i 16 mm mdf. – allerede nu uden udstyr er møblet meget tungt – jeg har derfor valgt at det ikke skal hænge men stå – jeg vil anvende 3 stk. af de ”gammeldags” metalvanger til at skrue på væggen, de kan skjules helt bag møblet (der skæres ud bag i møblet) – det er så kun ”hyldeknægtene” der svagt kan ses under møblet – det er så nemt lige at trække møblet lidt ud fra væggen når der skal ændres på ledningsnettet og man skal ikke tænke på om nederste hylde sidder fast eller kommer til at hænge i en bue samt at møblet skal være stærkt der hvor ophænget skal sidde fast. Jeg begik en fejl da jeg skruede og limede møblet sammen – jeg lavede samlingerne så de passede præcist i hjørnerne (ikke smig) – træet var ikke 100% tørt så nu mangler der lidt i længden (meget lidt men det kan mærkes) på øverste og nederste plade – lav samlingerne som andre også har gjort og som man også ser på mange møbler man køber så pladerne i top og bund går 2-3 mm ud over siderne (eller siderne går op over toppladen og under bunden).
Redigeret af chico - 17-Februar-2012 kl. 14:03 |
|
Panasonic 37PX80 | Panasonic DMR EX87 | Onkyo 606 | Pioneer PD 204 | Harman Kardon HKTS 11 | Sagem ITD84 HD MPEG4 boks m/TV2 abb.
|
|
![]() |
|
Google er den bedste ven med de rigtige søgeord ;) Det var mest et forslag til hvordan man kan undgå at spartle i toppladen, hvilket jeg personligt ville ønske. Jeg har ikke noget at sætte på skruernes byggekvalitet, men hvis du har andre erfaringer må trådstarter jo også tage det med i overvejelserne. |
|
![]() |
|
Du undgår helt at spartle med massive naturtræs plader (køkkenbord). Pladerne skæres i mål efter tegning på byggemarkedet, behandles med olie, lak eller maling, og samles med møbel samleskruer ala dem her:
|
|
![]() |
|
Må vel erklære mig uvidende på hvordan møbelsamleskruer fungerer, men fedt, hvis de er af bedre kvalitet og har samme funktion som excenterbolte.
|
|
![]() |
|
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Jeg troede ellers den eneste måde man undgik spartlinger var ved at bruge kiks eller ved at lære at leve med ens møbel har tydelige samlinger.
|
|
![]() |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 23456 7> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |