|
Kaab's DIY tv-møbel |
Besvar ![]() |
Side <1 34567> |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]() |
|
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
Hvad er en "kiks"samling?
|
|
Ning
|
|
![]() |
|
Slettet_120331 ![]() -- ![]() Oprettet: 10-Maj-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1123 |
![]() |
|
AlexanderF ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 22-Januar-2012 Status: Offline Point: 41 |
Hvis du får en snedker til at skære dine plader til, så få ham til at skære ydersiderne og top/bund på gering. Så slipper du for synlige samlinger udvendig, som helt sikkert vil blive synlige med tiden.
Mellemsider samler du med fisk og lim, uden skruer, så for du et møbel uden skruer og synlig samlinger :). løse hylder, som foreslået tidligere. Pas på med tykkelsen på dine låger, et standart hængsel går 13 mm ind i lågen, så som minimum ville jeg vælge en 16 mm MDF. medmindre du selvfølgelig vælger en type hængsel. Hængslet skal være fra Blum, det er det samme IKEA føre, bare med deres eget navn på. Jeg mener bare ikke at IKEA har indenforliggende låger og derved heller ikke sælger denne type hængsel. Rå MDF kanter suger rigtigt meget maling, så være grundig med grunderen der. Dit franske ophæng skal nok holde. ( Det er i øvrigt 19 mm MDF pladerne kommer i) PS. bagklædningen ville jeg sætte fast med små lister bagtil, medmindre du kan få snedkeren til at fræse en not den passer i. Redigeret af AlexanderF - 19-Februar-2012 kl. 20:31 |
|
![]() |
|
kaab ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Marts-2011 Sted: Kolding Status: Offline Point: 95 |
Sikke en masse guldkorn der er kommet. Det er virkelig fedt. En bruger har sågar været så venlig at sende en mail med en udførlig beskrivelse af hans projekt samt en masse billeder.
Det er sgu lækkert med så mange hjælpsomme brugere. Jeg har dog stadig et punkt, som jeg ikke har fået så meget respons på. Hvilken type maling kan anbefales? Den skal som sagt ikke være mat og heller ikke højglans, men en god ting midt imellem. Og hvad skal man regne med at sådan noget koster?
|
|
Samsung PS50C7705
Samsung BD-C5900 Sony STR-DB925 Bose Acoustimass 6 WDTV live HD Logitech Harmony One |
|
![]() |
|
CARS10 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Juli-2009 Sted: København Status: Offline Point: 818 |
Det pæneste er jo at få det sprøjte lakeret, men hvis du selv vil male det, skal du bruge en grund og mellem maling, som du påfører med pensel. Som finish kan du bruge en acryl emalie glans 35, denne påføres med en glat/lak rulle. Flugger eller P.P. har gode produkter til dette formål.
carsten
|
|
![]() |
|
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
Og det er meget vigtigt IKKE at spare på grunderen når du maler.
|
|
Ning
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Jeg plejer nu at rulle både grunder og færdigmaling på med en fin 10 cm rulle. Så er der minimum mellemslibning
|
|
![]() |
|
CARS10 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Juli-2009 Sted: København Status: Offline Point: 818 |
Det kan godt være at du plejer at gøre sådan, men det er forkert rent fagligt, da man tilstræber så glat en bund som muligt. Derfor ingen grund til at skulle mellemslibe i struktur fra grunderen.
carsten
|
|
![]() |
|
Taxx ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 21-Februar-2012 Status: Offline Point: 2 |
Jeg tror da vist lige at jeg skal prøve mig frem med Google Sketchup hvis det både er gratis og genialt
![]() |
|
![]() |
|
twilight ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 130 |
Det var mig, der sendte de billeder - jeg ville egentlig have smidt dem her i tråden, men kunne ikke lige hitte ud af, hvordan jeg bedst fik postet ca. 80 billeder. De viser en grundig gennemgang af brugen af lameldyvler, samt hvordan en lamelfræser bruges - i dette tilfælde til at lave en lille legetøjskasse. En snedker-kammesjuk lavede dem til mig, og det var dem, jeg brugte til selv at lære at bruge lamelfræseren. Hvis der er andre, der gerne vil lære hvordan de kan bruges - så send en mailadresse, så skal jeg nok sende igen... Jeg købte selv denne fræser: http://www.harald-nyborg.dk/p7755/lamelfraeser Kan bruges selvom den har lidt slør. En prof fræser var mig dog for dyr set i forhold til, hvor meget jeg skulle bruge den. Og dyvler: http://www.harald-nyborg.dk/p1405/fladdyvel-sortiment-t-lamelfrae Dyvlerne er langt de billigste jeg har fundet - selvom en enkelt eller 2 måske er uden for spec. Og lim: http://www.harald-nyborg.dk/p9707/750ml-dana-traelim-d3-ude Jo større dyvler der bruges, jo bedre holder det. Husk det skal være en solid væg, hvis møblet skal op at hænge.... jeg kom til at lave mit projekt i 26mm bøgebordplade (fra jem&fix) - og da jeg var færdig vejede det ca. 90 kg - uden udstyr.... ![]() For resten, til boring af hængsel-huller i lågerne: http://www.harald-nyborg.dk/p6125/forstnerborsaet-i-box De kan også bruges, så længe det bare er mdf, der skal bores i. Vh Kim |
|
![]() |
|
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Kan du ikke oprette et picasa album og linke til det?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 34567> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |