recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kaab's DIY tv-møbel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kaab's DIY tv-møbel

Besvar Besvar Side  <1 34567>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2012 kl. 22:39
Oprindeligt skrevet af mkt mkt skrev:

Må vel erklære mig uvidende på hvordan møbelsamleskruer fungerer, men fedt, hvis de er af bedre kvalitet og har samme funktion som excenterbolte. 
Kun næsten. Der er jo en synlig skrue på ydersiden.
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2012 kl. 00:29
Hvad er en "kiks"samling?
Ning
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slettet_120331 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2012 kl. 09:12
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Hvad er en "kiks"samling?

Til top
AlexanderF Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 22-Januar-2012
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AlexanderF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2012 kl. 20:29
Hvis du får en snedker til at skære dine plader til, så få ham til at skære ydersiderne og top/bund på gering. Så slipper du for synlige samlinger udvendig, som helt sikkert vil blive synlige med tiden.

Mellemsider samler du med fisk og lim, uden skruer, så for du et møbel uden  skruer og synlig samlinger :).

løse hylder, som foreslået tidligere.

Pas på med tykkelsen på dine låger, et standart hængsel går 13 mm ind i lågen, så som minimum ville jeg vælge en 16 mm MDF. medmindre du selvfølgelig vælger en type hængsel.

Hængslet skal være fra Blum, det er det samme IKEA føre, bare med deres eget navn på. Jeg mener bare ikke at IKEA har indenforliggende låger og derved heller ikke sælger denne type hængsel.

Rå MDF kanter suger rigtigt meget maling, så være grundig med grunderen der.

Dit franske ophæng skal nok holde.

( Det er i øvrigt 19 mm MDF pladerne kommer i)

PS. bagklædningen ville jeg sætte fast med små lister bagtil, medmindre du kan få snedkeren til at fræse en not den passer i.

Redigeret af AlexanderF - 19-Februar-2012 kl. 20:31
Til top
kaab Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Marts-2011
Sted: Kolding
Point: 95
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaab Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2012 kl. 13:02
Sikke en masse guldkorn der er kommet. Det er virkelig fedt. En bruger har sågar været så venlig at sende en mail med en udførlig beskrivelse af hans projekt samt en masse billeder.

Det er sgu lækkert med så mange hjælpsomme brugere.

Jeg har dog stadig et punkt, som jeg ikke har fået så meget respons på. Hvilken type maling kan anbefales? Den skal som sagt ikke være mat og heller ikke højglans, men en god ting midt imellem. Og hvad skal man regne med at sådan noget koster?
Samsung PS50C7705
Samsung BD-C5900
Sony STR-DB925
Bose Acoustimass 6
WDTV live HD
Logitech Harmony One
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Point: 818
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2012 kl. 14:12
Det pæneste er jo at få det sprøjte lakeret, men hvis du selv vil male det, skal du bruge en grund og mellem maling, som du påfører med pensel. Som finish kan du bruge en acryl emalie glans 35, denne påføres med en glat/lak rulle. Flugger eller P.P. har gode produkter til dette formål.
    carsten
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2006
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2012 kl. 17:25
Og det er meget vigtigt IKKE at spare på grunderen når du maler.

Ning
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2012 kl. 19:44
Jeg plejer nu at rulle både grunder og færdigmaling på med en fin 10 cm rulle. Så er der minimum mellemslibning
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Point: 818
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2012 kl. 21:30
Det kan godt være at du plejer at gøre sådan, men det er forkert rent fagligt, da man tilstræber så glat en bund som muligt. Derfor ingen grund til at skulle mellemslibe i struktur fra grunderen.
      carsten
Til top
Taxx Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-Februar-2012
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Taxx Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 10:20
Jeg tror da vist lige at jeg skal prøve mig frem med Google Sketchup hvis det både er gratis og genialt Tongue
Til top
twilight Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Juli-2009
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér twilight Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2012 kl. 07:21
Oprindeligt skrevet af kaab kaab skrev:

Sikke en masse guldkorn der er kommet. Det er virkelig fedt. En bruger har sågar været så venlig at sende en mail med en udførlig beskrivelse af hans projekt samt en masse billeder.

Det var mig, der sendte de billeder - jeg ville egentlig have smidt dem her i tråden, men kunne ikke lige hitte ud af, hvordan jeg bedst fik postet ca. 80 billeder.
De viser en grundig gennemgang af brugen af lameldyvler, samt hvordan en lamelfræser bruges - i dette tilfælde til at lave en lille legetøjskasse. En snedker-kammesjuk lavede dem til mig, og det var dem, jeg brugte til selv at lære at bruge lamelfræseren.

Hvis der er andre, der gerne vil lære hvordan de kan bruges - så send en mailadresse, så skal jeg nok sende igen...

Jeg købte selv denne fræser:
http://www.harald-nyborg.dk/p7755/lamelfraeser
Kan bruges selvom den har lidt slør. En prof fræser var mig dog for dyr set i forhold til, hvor meget jeg skulle bruge den.

Og dyvler:
http://www.harald-nyborg.dk/p1405/fladdyvel-sortiment-t-lamelfrae
Dyvlerne er langt de billigste jeg har fundet - selvom en enkelt eller 2 måske er uden for spec.

Og lim:
http://www.harald-nyborg.dk/p9707/750ml-dana-traelim-d3-ude

Jo større dyvler der bruges, jo bedre holder det.

Husk det skal være en solid væg, hvis møblet skal op at hænge.... jeg kom til at lave mit projekt i 26mm bøgebordplade (fra jem&fix) - og da jeg var færdig vejede det ca. 90 kg - uden udstyr.... Embarrassed

For resten, til boring af hængsel-huller i lågerne:
http://www.harald-nyborg.dk/p6125/forstnerborsaet-i-box
De kan også bruges, så længe det bare er mdf, der skal bores i.

Vh
Kim

Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2012 kl. 08:53
Kan du ikke oprette et picasa album og linke til det?
Til top

Besvar Besvar Side  <1 34567>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu