|
Kaab's DIY tv-møbel |
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Forfatter | |
twilight ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 130 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det skal jeg lige kigge på når jeg kommer hjem....
![]() |
|
![]() |
|
Slettet_120331 ![]() -- ![]() Oprettet: 10-Maj-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1123 |
Lyder som om du har styr på det. Men da jeg malede mit møbel husker jeg det som mdf pladerne hævede sig en lille smule efter grunder og blev mere rugt en før. Så jeg kørte den nu over med sandpapir for at kunne få et slutresultat der var glat.
|
|
![]() |
|
CARS10 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Juli-2009 Sted: København Status: Offline Point: 818 |
Ja træet vil altid rejse sig mere eller mindre, derfor skal der selvfølgelig mellem slibes mellem behandlingerne. Ja efter ca.38 år som maler, er jeg da ved at få styr på det.
![]() carsten
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Citat:
Det kan godt være at du plejer at gøre sådan, men det er forkert rent fagligt, da man tilstræber så glat en bund som muligt. Derfor ingen grund til at skulle mellemslibe i struktur fra grunderen.
carsten |
|
![]() |
|
CARS10 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Juli-2009 Sted: København Status: Offline Point: 818 |
Kære lille Kampus.
Jeg tror ikke at du har forstået det her. Jeg skriver jo netop at der ingen grund er til at slibe strukturen ned i grundmalingen. Du for jo struktur hvis du bruger rulle til at grunde med.
Iøvrigt syntes jeg at du burde undgå at komme med råd på forumet, om noget du ikke ved noget om, som i dette tilfælde ville resultere i en meget grim overflade. Grundmaling SKAL stryges med pensel (eller sprøjte) aldrig rulle. Håber du forstår det nu.
carsten
|
|
![]() |
|
Slettet_120331 ![]() -- ![]() Oprettet: 10-Maj-2009 Sted: Danmark Status: Offline Point: 1123 |
I malerbranchen er 38 år i dampene ikke nødvendigvis en god ting
![]() Som jeg forstår det er grundmalingen ikke en behandling?
|
|
![]() |
|
twilight ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 130 |
Så fik jeg vist styr på det picasa....
Her er en forklaring til brug af en lamelfræser: Eventuelle misforståelser mht. billedteksterne står jeg alene for - dem vil min kammersjuk ikke klandres for...... ![]() Håber det er nogenlunde forklarende - så god fornøjelse. Kim edit: linkfix - havde ellers testet i vildskab.... såeh @clausols1: takker!!
![]() Redigeret af twilight - 23-Februar-2012 kl. 07:12 |
|
![]() |
|
clausols1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-September-2007 Sted: Hedehusene Status: Offline Point: 791 |
![]() |
|
carsten
|
|
![]() |
|
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
Jeg er selv igang med lignede reolprojekt i MDF. Min malermester sagde altså også jeg skulle rulle det på. Men du siger pensel er bedre? Jeg skal igang med denne her grunder: og slutmaling denne her: |
|
![]() |
|
mkt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Marts-2011 Status: Offline Point: 248 |
Jeg kunne godt tænke mig at få uddybet den der malingsdiskussion.
@Carsten: Jeg forstod dit første indlæg som at man ikke skulle slibe efter grunding, men du mente altså at man ikke skal bruge rulle, men pensel eller sprøjte? Hvis det er rigtigt er din anbefalede process altså: 1) Grund med pensel eller sprøjte 2) Slib 3) Mal højglans (med rulle?) 4) Enjoy Er nok mig der er lidt tungnem, men kan godt lide at få ting udpenslet (pun intended) :) |
|
![]() |
|
Kan godt være at jeg ikke har udtrykt mig helt klart, så here goes: Tør emnet af med fugtig svamp - grund med pensel - slib - evt. skruehuller sættes ud med acryl plast spartelmasse ca. 3 gange - slib - mellemstryg til fuld dækning - slib - 1.gang lakfarve (med glatrulle) - slib - 2.gang lakfarve. Færdig arbejde. Håber at det gav mening.
carsten
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 4567> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |