recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kaab's DIY tv-møbel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kaab's DIY tv-møbel

Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
twilight Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér twilight Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2012 kl. 09:07
Det skal jeg lige kigge på når jeg kommer hjem.... Smile
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slettet_120331 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2012 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

Det kan godt være at du plejer at gøre sådan, men det er forkert rent fagligt, da man tilstræber så glat en bund som muligt. Derfor ingen grund til at skulle mellemslibe i struktur fra grunderen.
      carsten

Lyder som om du har styr på det. Men da jeg malede mit møbel husker jeg det som mdf pladerne hævede sig en lille smule efter grunder og blev mere rugt en før. Så jeg kørte den nu over med sandpapir for at kunne få et slutresultat der var glat. 
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Point: 818
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2012 kl. 14:14
Ja træet vil altid rejse sig mere eller mindre, derfor skal der selvfølgelig mellem slibes mellem behandlingerne. Ja efter ca.38 år som maler, er jeg da ved at få styr på det.Big smile 
     carsten
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2012 kl. 15:16

Ja træet vil altid rejse sig mere eller mindre, derfor skal der selvfølgelig mellem slibes mellem behandlingerne. Ja efter ca.38 år som maler, er jeg da ved at få styr på det.Big smile 
     carsten
Ka' du beslutte dig til hvad du mener?

Citat:
Det kan godt være at du plejer at gøre sådan, men det er forkert rent fagligt, da man tilstræber så glat en bund som muligt. Derfor ingen grund til at skulle mellemslibe i struktur fra grunderen.
      carsten
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2012 kl. 17:29
Kære lille Kampus.
Jeg tror ikke at du har forstået det her. Jeg skriver jo netop at der ingen grund er til at slibe strukturen ned i grundmalingen. Du for jo struktur hvis du bruger rulle til at grunde med.
Iøvrigt syntes jeg at du burde undgå at komme med råd på forumet, om noget du ikke ved noget om, som i dette tilfælde ville resultere i en meget grim overflade. Grundmaling SKAL stryges med pensel (eller sprøjte) aldrig rulle. Håber du forstår det nu.
     carsten
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slettet_120331 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2012 kl. 17:54
I malerbranchen er 38 år i dampene ikke nødvendigvis en god ting Tongue

Som jeg forstår det er grundmalingen ikke en behandling?
Til top
twilight Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Juli-2009
Sted: Denmark
Point: 130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér twilight Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2012 kl. 20:18
Så fik jeg vist styr på det picasa....
Her er en forklaring til brug af en lamelfræser:

Eventuelle misforståelser mht. billedteksterne står jeg alene for - dem vil min kammersjuk ikke klandres for...... Smile
Håber det er nogenlunde forklarende - så god fornøjelse.

Kim

edit: linkfix - havde ellers testet i vildskab.... såeh @clausols1: takker!! Smile

Redigeret af twilight - 23-Februar-2012 kl. 07:12
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Point: 791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2012 kl. 21:21
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2012 kl. 21:30
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

I malerbranchen er 38 år i dampene ikke nødvendigvis en god ting Tongue

Som jeg forstår det er grundmalingen ikke en behandling?
Så har du forstået det forkert.
    carsten
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Point: 2047
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 08:47

Kære lille Kampus.
Jeg tror ikke at du har forstået det her. Jeg skriver jo netop at der ingen grund er til at slibe strukturen ned i grundmalingen. Du for jo struktur hvis du bruger rulle til at grunde med.
Iøvrigt syntes jeg at du burde undgå at komme med råd på forumet, om noget du ikke ved noget om, som i dette tilfælde ville resultere i en meget grim overflade. Grundmaling SKAL stryges med pensel (eller sprøjte) aldrig rulle. Håber du forstår det nu.
     carsten

Jeg er selv igang med lignede reolprojekt i MDF.

Min malermester sagde altså også jeg skulle rulle det på.
Men du siger pensel er bedre?
Jeg skal igang med denne her grunder:
og slutmaling denne her:

Til top
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 13-Marts-2011
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 13:00
Jeg kunne godt tænke mig at få uddybet den der malingsdiskussion.

@Carsten: Jeg forstod dit første indlæg som at man ikke skulle slibe efter grunding, men du mente altså at man ikke skal bruge rulle, men pensel eller sprøjte?

Hvis det er rigtigt er din anbefalede process altså:

1) Grund med pensel eller sprøjte
2) Slib
3) Mal højglans (med rulle?)
4) Enjoy

Er nok mig der er lidt tungnem, men kan godt lide at få ting udpenslet (pun intended) :)
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2012 kl. 14:41
Kan godt være at jeg ikke har udtrykt mig helt klart, så here goes: Tør emnet af med fugtig svamp - grund med pensel - slib - evt. skruehuller sættes ud med acryl plast spartelmasse ca. 3 gange - slib - mellemstryg til fuld dækning - slib - 1.gang lakfarve (med glatrulle) - slib - 2.gang lakfarve. Færdig arbejde. Håber at det gav mening.
     carsten
Til top

Besvar Besvar Side  <1 4567>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu