|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Anders Hansen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() Sendt: 06-Juni-2007 kl. 20:26 |
har lige fået anskaffet mig et lg fladskærms tv 32lc41 1. kan begge porte på grafikkortet bruges samtidig ??? 2. Hvis ja.... hvad er så bedst DVI- VGA kabel eller DVi-HDMI (kablet skal være 5m) 3. og bliver der sent lyd med på nogle af disse kabel typer (ikke et krav) 4. eller er det bedre løsning med tvout ?? (kan bare ikke få farver på) på forhånd mange tak for hjælpen Anders Hansen |
|
![]() |
|
shavi ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 50 |
![]() |
Jeg bruger selv en DVI-HDMI og er meget glad for billedet dog ingen af de kabler giver lyd derfor skal du have en separat lyd kable, jeg har købte dette http://www.av-connection.com/?Cpage=PDetails&PNo=C T303-100&ML1=1 og tilslutted min computer til sådan at jeg få lyden gennem min yamaha YSP for at opnår ordentlig surround lyd.
|
|
![]() |
|
torpedo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 183 |
![]() |
Brug aldrig tv-out løsningen fra dit grafikkort. Denne udgang er som regel af yderst tvivlsom kvalitet. |
|
![]() |
|
Anders Hansen ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 12 |
![]() |
hej Shavi..!! tak for svaret hvordan er billedet fra dvi-hdmi ser man hele skærmbilledet fra ens pc eeler skal man igennem en helt masse opsætningsværk med drivere også videre ??? tror du disse kabler er ok ?? http://www.av-cables.dk/dvi/dvi_hdmi_kabel/high_grade_dvi_hd mi_kabel_guldbelagt_5_m_735_da.html
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej torpedo... Tak for svaret 1:1 pixelmapning hmmm ved jeg ikke, men de sagde den skulle kunne bruges som pc skærm via Vga og understøter 1080p men må indrømme jeg ikke er expert på det område.... |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Det er et udmærket kabel du kigger på som din situation er i dag. Det skal nok virke. Hvis du senere på et tidspunkt skulle få Blue-Ray eller HD-DVD afspiller og et andet grafikkort, så kan det være det ikke er godt nok til 1080P. Men det kunne man jo så prøve til den tid. Så dyrt er kablet jo ikke. og kan nok sælges igen. Du skal ikke anvende kablet op af netkabler , men måske gør det ikke noget. Gælder alle kabler.
Faktisk kan man let få problemer med det der kaldes overscan ved HDMI ind, men jeg ved ikke hvordan det går i dit tilfælde. Det betyder at man ikke kan se den yderste kant af et billede. Svært at rette op på. Se hvordan det går. Ellers er der jo også VGA, der sikkert kan bringes til at vise det korrekte billede uden problemer. Men der er nok en kvalitetsforskel. Måske, måske ikke. Den er der, men du kan måske ikke se den for VGA kan være godt. Hvis dit TV eller er god til at understøtte VGA, det er ikke sikkert der er gjort så meget ud af VGA. Det veksler. Jeg har da både HDMI og VGA og kan bruge både VGA og HDMI samtidigt, forstået sådan at jeg naturligvis må skifte indgang på mit TV. |
|
![]() |
|
![]() |
tror jeg prøver Dvi->til HDMI har brændt mig varm på dette kabel i stedet for. http://www.licotronic.com/product.asp?product=759&sub=11 kan der være forskel på HDMI->DVI og DVI->HDMI eller kan de sende begge veje ?? skulle jo gerne få billede på |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Det er det samme kabel, har ikke hørt noget andet Det hedder HDMI/DVI men bruges faktisk mest omvendt fra DVI til HDMI.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |