recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - kabel fra computer til LCD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketkabel fra computer til LCD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Anders Hansen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Emne: kabel fra computer til LCD
    Sendt: 06-Juni-2007 kl. 20:26

har lige fået anskaffet mig et lg fladskærms tv 32lc41
som understøtter både Hdmi x2 og har en VGA (RGB) indgang bagpå
min computer der skal tilsluttes har et grafikkort geforce 7300 med både Vga og Dvi udgang

1. kan begge porte på grafikkortet bruges samtidig ???

2. Hvis ja.... hvad er så bedst DVI- VGA kabel eller DVi-HDMI (kablet skal være 5m)

3. og bliver der sent lyd med på nogle af disse kabel typer (ikke et krav)

4. eller er det bedre løsning med tvout ?? (kan bare ikke få farver på)

på forhånd mange tak for hjælpen

Anders Hansen

Til top
shavi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Maj-2006
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2007 kl. 21:32
Jeg bruger selv en DVI-HDMI og er meget glad for billedet dog ingen af de kabler giver lyd derfor skal du have en separat lyd kable, jeg har købte dette http://www.av-connection.com/?Cpage=PDetails&PNo=C T303-100&ML1=1 og tilslutted min computer til sådan at jeg få lyden gennem min yamaha YSP for at opnår ordentlig surround lyd.
Til top
torpedo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Maj-2006
Point: 183
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2007 kl. 22:23

Du bør undersøge om dit LG tv understøtter 1:1 pixelmapning på HDMI eller VGA indgangen. Jeg mener at LG understøtter det via HDMI. Hvis dette er tilfældet så følge shavis råd.

Brug aldrig tv-out løsningen fra dit grafikkort. Denne udgang er som regel af yderst tvivlsom kvalitet.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2007 kl. 22:34

hej Shavi..!! tak for svaret

hvordan er billedet fra dvi-hdmi ser man hele skærmbilledet fra ens pc eeler skal man igennem en helt masse opsætningsværk med drivere også videre ???

tror du disse kabler er ok ??

http://www.av-cables.dk/dvi/dvi_hdmi_kabel/high_grade_dvi_hd mi_kabel_guldbelagt_5_m_735_da.html

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2007 kl. 22:43

Hej torpedo... Tak for svaret

1:1 pixelmapning hmmm ved jeg ikke, men de sagde den skulle kunne bruges som pc skærm via Vga og understøter 1080p

men må indrømme jeg ikke er expert på det område....

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2007 kl. 00:01
Det er et udmærket kabel du kigger på som din situation er i dag. Det skal nok virke. Hvis du senere på et tidspunkt skulle få Blue-Ray eller HD-DVD afspiller og et andet grafikkort, så kan det være det ikke er godt nok til 1080P. Men det kunne man jo så prøve til den tid. Så dyrt er kablet jo ikke. og kan nok sælges igen. Du skal ikke anvende kablet op af netkabler , men måske gør det ikke noget. Gælder alle kabler.

Faktisk kan man let få problemer med det der kaldes overscan ved HDMI ind, men jeg ved ikke hvordan det går i dit tilfælde. Det betyder at man ikke kan se den yderste kant af et billede. Svært at rette op på. Se hvordan det går.

Ellers er der jo også VGA, der sikkert kan bringes til at vise det korrekte billede uden problemer.  Men der er nok en kvalitetsforskel.  Måske, måske ikke. Den er der, men du kan måske ikke se den for VGA kan være godt. Hvis dit TV eller er god til at understøtte VGA, det er ikke sikkert der er gjort så meget ud af VGA. Det veksler.

Jeg har da både HDMI og VGA og kan bruge både VGA og HDMI samtidigt, forstået sådan at jeg naturligvis må skifte indgang på mit TV.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2007 kl. 18:48

tror jeg prøver Dvi->til HDMI har brændt mig varm på dette kabel i stedet for. http://www.licotronic.com/product.asp?product=759&sub=11

kan der være forskel på HDMI->DVI og DVI->HDMI

eller kan de sende begge veje ??

skulle jo gerne få billede på

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2007 kl. 10:18
Det er det samme kabel,  har ikke hørt noget andet   Det hedder HDMI/DVI men bruges faktisk mest omvendt fra DVI til HDMI.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu