|
Kabel fra NAS > PC |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jahafa ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2011 Sted: Farum, DK Status: Offline Point: 254 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-September-2012 kl. 12:02 |
Hej
Kan jeg øge hastigheden ved overførsler af filer fra PC til min NAS, ved at forbinde dem med et LAN-kabel. Finder PC og NAS så selv ud af at de skal køre via kablet og ikke trådløst, eller er det noget jeg skal sætte op? Jh
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Øh din NAS sidder vel på din router ?
Så hvis du forbinder din PC med kabel så har kabel vel altid 1. prioritet fremfor trådløs ! Og kan din NAS og PC kan klare GBit
|
|
![]() |
|
![]() |
|
jahafa ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2011 Sted: Farum, DK Status: Offline Point: 254 |
Ups! - min fejl :-)
ja min NAS er koblet til router. Så det er min PC jeg skal koble til router med kabel? ja router kan køre GBit, PC? - øhh det ved jeg ikke, hvordan kan jeg se/undersøge det? JH
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Ja. Hvis du PC kun har trådløs forbindelse til routeren, er flaskehalsen dit trådløse net. Det kan måske være et par megabyte per sekund. Hvis der er gigabit netkort/switche hele vejen, får du se hvad dit udstyr dur til. ![]() |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
Der har været gigabit netværk i bærbare siden 2006, ellers kik i specifikationerne. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
Der sælges stadig bærbare med 10/100 netkort. Windows bør have en netværk indikator som fortæller hvad forbindelseshastigheden er. Det er det mest præcise check. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
Fra specs. til min PC, ser vist ikke så godt ud?
Kommunikation : High speed 56K modem Integreret 10/100/1000 Gigabit Ethernet LAN 802.11b/g WLAN Ét ExpressCard/54 slot (understøtter også ExpressCard/34) JH |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
Det ser da fint ud. Det er det trådløse, der er for langsomt. Det mangler "n" som er 300 Så du skal bare trække kabel mellem router og pc. Redigeret af Brixen - 18-September-2012 kl. 14:38 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Hej.
Har nu forbundet min PC til router med LAN-kabel, og så kom der skub i tingene. takker for svar og gode råd. JH
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |