|
kabel problem |
Besvar |
Forfatter | |
janse
Junior bruger Oprettet: 25-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
Emne: kabel problem Sendt: 25-Februar-2007 kl. 13:40 |
Hej her inde. Jeg har et problem som jeg håber i kan hjælpe med, problemet er at jeg skal finde en måde at forbinde min receiver og pc sammen på. Min receiver (harman/kardon AVR 445) står i stuen og pcéren i kontoret og der imellem er der omkring 20m. På receiveren er der et usb mini-B stik og på pcéren er der alm. Usb stik, nu har jeg læst mig til at et usb kabel helst ikke må være over 7m. Findes der ikke en adapter som kan omforme usb til Rj 45 og tilbage igen, så jeg kan trække et utp kabel imellem. mhv jan |
|
Maggerholm
Guld medlem Oprettet: 22-April-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 1677 |
Sendt: 25-Februar-2007 kl. 14:23 |
Inden du går ud og investerer ville jeg sikre mig, at den USB forbindelse er det du vitterligt ønsker.
Jeg ved ikke hvad du forventer, og hvad den lægger op til at kunne. Er det for at kunne spille mp3 fra PC'en, er det til at overføre digital lyd, eller måske endda også billede? Flyt en af enhederne ind til den anden, og tjek med at kort kabel, at at USB forbindelsen "leverer varen". (jeg kan ikke lige gennemskue hvad en USB forbindelse tilbyder i denne sammenhæng). Hvis USB er vejen frem, så findes der "USB repeatere", der aktivt "forstærker" signalet ved lange kabeltræk. http://www.usbgear.com/USB_Repeater_Cable/ (dette er bare det første jeg fandt med google, for at give et eksempel) Mvh Michael |
|
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
|
janse
Junior bruger Oprettet: 25-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 43 |
Sendt: 25-Februar-2007 kl. 21:22 |
Hej Michael Usb stikket vil jeg bruge for at kunne høre mp3 musik og net radio over anlæget, men det kunne godt være jeg skulle prøve at flytte computeren ind til anlægget for at se hvad det kan inden jeg smider en masse penge i kabler. Men tak for svaret. |
|
Mikmakker
Ny bruger Oprettet: 20-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 14 |
Sendt: 26-Februar-2007 kl. 07:24 |
Jeg bruger et UTP kabel mellem 2 passive USB forstærkere. Det virker men kan kun køre USB 1.1. Har kigget efter USB 2.0 løsninger, de findes men er ikke små og koster en del mere. Se her http://www.danbit.dk/produkter/1404.phtml eller en af de følgende sider. Kører uden forsyning.
Mvh, Mic |
|
janse
Sendt: 28-Februar-2007 kl. 10:29 |
Hej mic tak for svaret, nu har jeg prøvet usb extenderen og den virker. mhv jan |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |