recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - kabel til dreambox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketkabel til dreambox

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Fimpe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2008 kl. 22:37
Oprindeligt skrevet af Damhus Damhus skrev:

Hvordan virker det med Web interface på pcén? Jeg tænker streaming, timing osv.

I de nyeste image virker det efterhånden til UG, jeg bruger kun web til projektor og på børneværelserne. Det funker bare. Der dog en lille ting med undertekster, hvor du lige skal skifte en kode når du går fra Viasat til CD. Med to tunere er det en rigtig god løsning hvor der kan ses "alle" kanaler (fra max to transpondere) på een gang.

Optagelser kan også stryres og ses via WEBIF, det eneste boxen mangler lige nu er DVB-S2 og HDMI/DVI, så var vi godt kørende

Billed fremviser fra net/disk og så videre har jeg ikke prøvet endnu, men skal snart prøve at mounte min server. Det nye image skulle også kunne spille flac filer, så med en ekstern DAC på den optiske udgang kan det være vi har en indbygget Squeezebox i Dreamboxen

LG's CineBeam HU810PW, 106" Draper Cineperm, LG C7, Elabs Tomahawk x 4, xtz edge a-2 300,Zappulse2.3 x2, Denon AVC X4700H, Optimo(DIY HT * 3) Elabs Pre,Mini-i Pro 3, Apple 4k/Shield,Sony UBP-X700
Til top
sslarsen Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 24-Marts-2006
Point: 374
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2008 kl. 23:22

Hejsa Fimpe.

Jamen så er det jo fordi jeg kører med et forkert image. Det må jeg da straks få gjort noget ved.

Virker uge EPG også på Viasat?

Jeg har rodet så jeg er helt grøn i hovedet uden at få det til at virke, jeg kører Gemini. Så er det vist mig der er yt

DU kører ikke med forkert image. Det burde også virke med Gemini. Det kører jeg med på min.
Det er en 7000 model jeg har, så en af de helt gamle.

Hvad er det for en receiver du prøver at slutte det til?

Får du slet ikke noget billede, eller bare forkerte farver? Det skal jo sikkert sættes op i receiveren hvilken indgang den skal bruge til f.eks. Sat hvis du har sådan en input type.
Søren
Til top
Fimpe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 08:08

Gemini og LT er bestemt udmærkede image til 7025'eren, men det nyeste PeterPan er bare lavet til "skandinavien" og er det nærmeste du kan komme plug'n play. I stort set alle images (nyere) mener jeg du kan sætte yuv til true, men om det er via menu eller du skal editere en fil kan godt gøre en forskel

Og så har PeterPan altså lige lavet en nem EPG løsning som de første til 7025!

Redigeret af Fimpe - 08-April-2008 kl. 08:10
LG's CineBeam HU810PW, 106" Draper Cineperm, LG C7, Elabs Tomahawk x 4, xtz edge a-2 300,Zappulse2.3 x2, Denon AVC X4700H, Optimo(DIY HT * 3) Elabs Pre,Mini-i Pro 3, Apple 4k/Shield,Sony UBP-X700
Til top
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juli-2007
Point: 503
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 16:10

Det lyder sku for godt med det PeterPan Image, det må jeg prøve.

Der er ikke nogen mulighed for at vælge Component på min Dreambox, der er vist lidt forskel på gemini image til 7000 og 7025.

Jeg kan ikke huske det helt sikkert, men jeg mener at jeg har prøvet at stille den til RGB og at det ikke gav noget signal på component.

Det er en panasonic SA-XR70 reciever. Jeg har ikke prøvet at køre billedet igenennem, men den har HDMI. Og det ville være rigtig fikst hvis jeg kunne "samle" alle signalerne i receiveren.

Jeg er også rigtig glad for Dreamboxen, og ja.. det havde været rigtig fedt med noget digitalt billede ud. Men hvis jeg nu kunne bytte mit nuværende S-video ud med component igennem recieveren og HDMI videre ville det nok være en klar forbedring.

Til top
Fimpe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2008 kl. 16:25

Det lyder sku for godt med det PeterPan Image, det må jeg prøve.

- ja og så til den pris

Til top
abadabadoo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juli-2007
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2008 kl. 14:41
Hej, jeg har DB 7000 m. Gemini kører fint komponent med Scart adapter fra AV-connection, tæt på HD kvalitet på PV70. Er det muligt at oprette UPNP server i DB og streame til f.eks. netDVD fra Aldi??
Til top
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2008 kl. 18:33

Nu har jeg langt om længe fået installeret Peter Pan Image

Det er jo hel kanon... Jeg synes bare ikke jeg kan få den EPG til at virke? Hvordan sætter jeg det op?

Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Maj-2005
Point: 1048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2008 kl. 19:22
EPG virker utrolig dårligt for tiden... især på viasat...
Til top
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2008 kl. 19:39

Jeg havde bare fået forståelsen af at det skulle virke bedre med Peter Pan.

Skal jeg aktivere et andet plugin eller noget andet?

Til top
Fimpe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2008 kl. 21:21

I øverste højre hjørne (fra linket) er der en knap der hedder "PP-Guides"

Tryk på den så får du en oversigt over guides, bl.a. en guide til EPG i PP

http://pp.digsat.net/neverland.html

Til top
Damhus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2008 kl. 19:34

Tak Tak.

Men.. Jeg følger guiden, når jeg kommer til Peter Pan Menu - EPG ser den helt anderledes ud. Jeg kan ikke downloade nogle plugins, der er kun en masse indstillinger.

Til top
Fimpe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2008 kl. 19:46

Ups - forkert guide

Prøv den her.

http://digsat.net/wbb2/thread.php?threadid=43396

Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu