recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kabel???
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kabel???

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stihl21 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Februar-2012
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stihl21 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kabel???
    Sendt: 21-Februar-2012 kl. 11:42
Ku godt tænke mig at få lyden fra mit fjernsyn ud gennem anlægget men da det er en (god) gammel Pioneer forstærker er der ikke nogen optisk indgang og den eneste lydudgang på fjernsynet er optisk.
Hvad kan jeg gøre???
Er der nogen der ved om det er muligt at få et stik som evt. går fra optisk til han/hun stik???
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 11:48
Er der scart på dit TV, for så er der sandsynligvis analog lyd ud på det. Anskaf en adapter scart/rca og så et rca kabel, og du er kørende
http://www.av-cables.dk/billede_kabler/svideo_kabel/svideo_adapter/scart_adapter_122_da.html
Scart adapter med switch til in/out

Redigeret af Kampus - 21-Februar-2012 kl. 11:51
Til top
Stihl21 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Februar-2012
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stihl21 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 11:51

Dejligt med et hurtigt svar =)

Ja det sku jeg mene... Skriver de tekniske data af og tager til min lokale kabel pusher og håber på det er løsningen =)
 
Tak!!!
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 11:53
Velbekomme! Det er et problem mange kommer ud for. Fandt selv mit eksemplar i Netto til en tyver LOL
Til top
Stihl21 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Februar-2012
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stihl21 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 11:53
Rart med billede. Er ikke vildt teknisk så det hjælper EN DEL =)
 
Det ligner noget jeg har liggende fra min gamle PlayStation - ka jeg bruge den??
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1829
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 11:56
Næste gang du er ude og handle i Føtex, Kvickly etc. de har også disse ledningskit med forskellig phonokabel længder
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af Stihl21 Stihl21 skrev:

Rart med billede. Er ikke vildt teknisk så det hjælper EN DEL =)
 
Det ligner noget jeg har liggende fra min gamle PlayStation - ka jeg bruge den??
Du kan jo prøve. Kommer der lyd ud kan du bruge den. Den jeg linker til kan bruges begge veje, og det er ikke sikkert din kan det.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Er der scart på dit TV, for så er der sandsynligvis analog lyd ud på det.


Men kun fra tuneren - ikke fra eksterne kilder (HDMI og lignende).

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1829
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 11:57

bump



Redigeret af Pony65 - 21-Februar-2012 kl. 11:58
Til top
Stihl21 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Februar-2012
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stihl21 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 11:58
Super!
 
Jeg prøver og ellers er det ikke verdens dyreste omgang kan jeg høre =)
 
Tak for hjælpen!!!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:


Et scart stik er et scart stik, så det kan du godt.


Hvis ikke lige fordi det nok et er stik beregnet til at føre lyd+video ind til et tv og ikke trække lyden ud.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2012 kl. 19:38
Ikke sikkert der er lyd UD af et scart. Men prøv dog. Ellers må du have en optisk til analog konverter. Fåes i feks HiFi Klubben til 599kr
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu