|
Kabelforbindelse til HDhomerun |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Juni-2016 kl. 16:16 |
Jeg har forsøgt mig tidligere uden held og søger derfor lidt hjælp.
Jeg har yousee via fællesantennen. I vinters købte jeg en brugt HDhomerun Dual og købte Channels til atv4. Jeg skulle bare vælge DK-Yousee-antenne og bum så havde den fundet min kanalpakke. Dog med helt forkerte kanal ikoner. Det blev dog fikset efter en henvendelse til Hdhomerun. Efter få dage forsvandt kanalerne dog, men ikoner mm forblev. Jeg prøvede at installere Channels igen på atv4 uden held. Den finder simpelthen ikke nogen kanaler når jeg søger. Jeg ville virkelig gerne finde en løsning på det, da det ville gøre min opsætning komplet. Nogen der kan hjælpe? Det skal siges jeg jo har fået det til at virke uden nogen form for software installering på pc eller mac. Efterfølgende har jeg dog hentet nyeste software, men stadig uden succes:(. EDIT: Channels kan sagtens finde min HDhomerun på netværket
Redigeret af Bromberg5 - 15-Juni-2016 kl. 16:24 |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
hmm jeg havde indtrykket af at hdhomerun skal sættes op via enten pc eller mac og så virker den efterfølgende.
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
Det virkede fuldstændigt ved køb, som skrevet. Hvorom alting er, så gik jeg på deres hjemmeside og læste. Syntes ikke jeg forstod hvad der stod ift id og Qam, eller hvordan kommandoen skulle skrives i terminal (kører Mac). Så jeg copy/pastede bare og det hjalp tilsyneladende. Så nu virker det efter flere måneders stilstand.
Billedet er dog desværre ikke helt så roligt som ved direkte antenne. Kan vel bedst beskrives som lignende lettere MHz issues |
|
![]() |
|
kbaggen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-December-2006 Sted: Roskilde Status: Offline Point: 328 |
Start med at glem logo`erne!
Allerførst tag HDhomerun setup prggram og lav en scan med det på PC.....der skal du finde nogle signaler og evt. spille dem med HDHOMERUN VIEW eller evt. VLC på PC, hvis ikke kan det være din strømforsygning er stået af. OG DU BØR DERFOR PRØVE MED EN ANDEN. Ud fra det jeg læser du skriver kan det sagtens være det der er galt. HDhomerun strømforsynging er notorisk berømt for at stå af på den måde at den stadig sender nok strøm til at HDhomerun er vågen/kører men ikke nok til at den kan scanne og afspille kanalerne! Jeg har lige måtte finde en 5volt, 2amp (fra eb Playstatin Håndholdt), og sætte til istedet for og så virkede det igen! Derefter kan du lege med Channels igen, og den bør så kunne finde dine kanaler. Logo´er, ja, der skal du finde en You-see profil der er opdateret iht. hvor de ligger henne, og det må du så prøve dig frem. Der er sikkert en del at vælge mellem.........! Er selv på Vindinge attenlaug, og måtte skrive til Channels og sende dem korrekt channels-mapping for at få vores mellem pakke til at virke (har dog kun gjort det for Danske kanaler i tilfælde nogle på Vindinge Atennelaugh læser med). Håber det hjælper!
Redigeret af kbaggen - 16-Juni-2016 kl. 10:55 |
|
http://iblopper.bubble-logger.com
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |