|
Kabelhjælp |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Portuz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Juni-2012 Sted: Storkøbenhavn Status: Offline Point: 163 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-December-2014 kl. 16:29 |
|
Hej
Har pt. NAD M3 og DAC, som er forbundet via XLR The rock kabler, kan de samme kabler bruges som signalkabler i surround setup? Hvis ja, vil jeg hellere finde nogle brugte, end ud og købe splinternye, da der jo skal bruges 6 XLR i mit kommende surround. Burde alle XLR-kablerne være nøjagtig de samme, eller det det mere vigtigt, at fx front har det samme, og bag har de samme? Tak. Redigeret af Portuz - 05-December-2014 kl. 16:31 |
||
![]() |
||
Portuz ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Juni-2012 Sted: Storkøbenhavn Status: Offline Point: 163 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Og er et VDH The Sub Hybrid subwooferkabl, alt jeg behøver, for at subben vil fungere?
|
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
Fordelen ved xlr er at kvaliteten stort set intet betyder.
SÅ bland du bare kabler.
Køb dog en fornuftig kvalitet.
|
||
![]() |
||
helljohn ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-Juni-2004 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 2046 |
|
pyh sikke en modsigelse
![]() |
||
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
|
||
![]() |
||
|
Kan ikke lige gennenskue, hvordan subben sættes til. Er det bare et subkabel fra subben og til forforstærker?
|
||
![]() |
||
|
Anyone?
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
|
Det er fint beskrevet i manualen..... Klaus |
||
![]() |
||
|
Hvis jeg var enig med dig, tror du så jeg ville spørge herinde? Fedt nok du giver en hjælpende hånd, så jeg er sikker på, at jeg hverken brænder noget af eller behøver at kører frem og tilbage mellem mit hjem og hifiklubben. Endnu federe er det, at jeg nu har fuldstændig styr på, alle de ledninger der skal bruges. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
|
Kigger du på side 12 i manualen er det vist ved billede 9.3, hvordan du gør.
http://nadelectronics.com/download.php?100419121833-M3ENG.pdf|M3%20Dual%20Mono%20Integrated%20Amplifier%20-%20English%20Manual Du sætter et stereokabel mellem pre out 2 og main in. Herefter et stereokabel mellem pre out 1 og din subwoofer. Forstærkeren skal nu sættes op til at skære bassen væk fra dine fronthøjttalere. Det gøres ved tryk på biamp knappen, hvor du vælger High pass og en frekvens der passer til dine højttalere som beskrevet under afsnit 9 side 11. Du kan ikke brænde noget af! Klaus |
||
![]() |
||
bruger udmeldt 27 ![]() -- ![]() Oprettet: 26-September-2014 Status: Offline Point: 351 |
|
De grønne kabler er bedst hvis de er røde ![]() |
||
![]() |
||
|
Klaus kan se, at du har misset mit første indlæg omkring, at det handler om surround :)
M3'eren har jeg nu, men skal opgradere til M17 og M27, og derefter står jeg helt af. Er efterhånden med på, at mine front+bag+center skal til M17 via normale ht-kabler, derefter skal de via XLR forbindes til M27. Men subben kan jeg ikke regne ud, hvordan forbindes. Det er Dali P-10 DSS jeg regner at købe, og det er vidst LFE stikket jeg skal bruge? |
||
![]() |
||
|
M17 er forforstærkeren.
Fra den sætter du signalkabler over i M27 (XLR eller phono), samt et signalkabel fra sub out til suwooferens LFE indgang. Fra M27 trækker du højttalerkabler frem til dine højttalere. Klaus |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |