recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - kabelmodem,router,voip,dect => én boks?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketkabelmodem,router,voip,dect => én boks?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Emne: kabelmodem,router,voip,dect => én boks?
    Sendt: 19-Maj-2011 kl. 00:14
Hej alle

En omrokering af stuen har igangsat en optimering af den eksisterende netværksinstallation!

På nuværende tidspunkt får jeg internet fra den lokale antenneforening - det kommer med kabel fra et skillefilter og ind i et kabelmodem (Scientific Atlanta EPC2100) og derfra videre ind i en trådløs router (Linksys WRT54GL med DD-WRT). På routeren er der bl.a. koblet en voip-boks (Linksys SPA2100), hvor der sidder en DECT-boks som kommunikerer med de trådløse telefoner.

Jeg mangler trådløst N-netværk samt Gigabit-LAN og derudover vil jeg gerne have koblet nogle af boksene sammen, så det måske kan være lidt nemmere at adminstrere og måske endda også med lidt mindre strømforbrug!

Overvejede selv en Fritz!Box - evt. en 6360, hvis det er muligt at udskifte kabelmodemmet (udleveret og opsat af antenneforeningen) - alternativt en 7570 med xDSL-modemmet slået fra - så er router, voip og dect da trods alt samlet samtidig med at der kommer trådløst n-netværk og vist også gigabit.

Findes der nogle smarte løsninger?
Kan kabelmodemmet udskiftes?
Er der noget jeg lige skal overveje nærmere?

Mvh Tommy
Til top
fribse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-September-2005
Sted: Denmark
Point: 47
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2011 kl. 09:00
Jeg har købt en Fritz 7390 og sat den efter yousee's kabelmodem.
Det fungerer fint. Det eneste der ærger mig er at jeg ikke selv kan vælge DNS servere, da den henter IP oplysningerne med DHCP, og dermed også får DNS'er fra yousee. Det ville være rart om man kunne override den.
Ellers er den næsten så nem at sætte op at det er kedeligt. Men jeg fik da ryddet grundigt ud i små bokse, og så har den en masse fede funktioner.
Jeg overvejede om jeg skulle købe 6360, men jeg turde ikke, hvis der opstår et problem, så vil yousee blive helt blanke i øjnene og pege udelukkende på den box, uanset hvad problemet er.

Mvh
Fribse

Mvh

Fribse

Til top
perol Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-December-2005
Sted: Denmark
Point: 155
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2011 kl. 01:06
Er der nogen der ved, om FRITZ!Box 6360 overhovedet kan anvendes til YouSee. Kan man få fat i de rigtige oplysninger, adgangskoder m.v., som er nødvendige for at få routerens kabelmodem direkte på YouSee's net?
Hilsen

Perol
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu