recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kabel-tv i boligforening
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKabel-tv i boligforening

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
akas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-September-2007
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 361
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2009 kl. 10:13
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 

 Så har du alle kanaler Digitalt og en del mere. PS: Du skal være opmærksom på, at You See HD boxene, som der jo også er flere tråde om her på forummet tit og ofte virker extremt dårligt. Ville selv have en, men efter diverse læsning om dem, så ville jeg absolut ikke have det lort.

jeg har samsung hd boks med harddisk  fra yousee og den virker upåklaglig ingen problemer overhoved med den


Redigeret af akas - 03-Februar-2009 kl. 10:13
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2009 kl. 10:19
Oprindeligt skrevet af Jan.Larsen Jan.Larsen skrev:

Den jeg er medlem af kræver pakke 2, (pakke 3 er udgået, blevet for dyrt) så hvis jeg vil have mine kanaler i digital, skal jeg have pakke 2 pr. år 2350,-, den digitale pakke pr. mdr. 99,- YouSee boks leje pr. mdr. 39,- Kortafgift ½ år 199,- HD kanaler pr. mdr. 79,-

Samlet skal jeg betale 447*12=5.364 for at få mine kanaler som digitale og HD kanaler.

Jan, hvad er det for en "Digital Pakke" du taler om? Der skal ikke betales ekstra for at få sine kanaler digitalt (udover kortgebyret). Det kan være at Yousee stiller krav om at man tegner fx favoritpakken eller lign. for at kunne få modtagerboksen til en fordelagtig pris, men det har ikke noget med antenneforeningen at gøre. Hvis dette er tilfældet, ville jeg også mene at HD-pakken var nok til at udløse denne fordelagtige pris, da det er en ekstra-pakke.

Når først du har betalt for for din almindelige tvpakke og får dine kanaler analogt, så har din antenneforening ikke nogen indflydelse på hvad du kan og ikke kan rent digitalt. Du får allerede det digitale signal, du kan bare ikke se det da det kræver en boks og en et kort.

Jeg gik bare ned i TDC butikken og bedte om et kort så jeg kunne se digitalt tv. Herefter gik jeg hjem og satte det i min digitale tv-tuner på HTPC'en hvor det virkede - uden at betale andet end de 199,- i halvårlig afgift.

Alt dette kræver selvfølgeligt at det ikke er et specielt anlæg jeres antenneforening har, men de fleste jeg har hørt om får deres signal fra Yousee og sender det direkte videre, så det fungerer på præcist samme måde som hvis der ikke havde været en antenneforening.

Til top
AndersHP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2009 kl. 10:25

Jeg siger i hvert fald mange tak for svarene, jeg har hørt det jeg ville høre..

Summa summarum:
Hvis du har en digitalbox + et kort kan du se din eksisterende pakke i digitalt signal. At YouSee så herudover har ekstra pakker, er en anden snak. Og prisen for de 3 grundpakker behøver ikke være den samme som YouSee skriver - det afhænger af boligforeningen man bor i.

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2009 kl. 10:51

Og alt efter nuværende kampagner kan Yousee kræve at du tegner en af ekstra-pakkerne for dermed at få selve boksen billigt.

Ellers er det helt korrekt.

Til top
AndersHP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2009 kl. 11:42

Jep.

Så er der kun tilbage at håbe på, at Samsung boxen ikke driller
Men ellers får de den jo bare tilbage igen!

Til top
slettet.18124 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 781
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2009 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Jan, hvad er det for en "Digital Pakke" du taler om? Der skal ikke betales ekstra for at få sine kanaler digitalt (udover kortgebyret). Det kan være at Yousee stiller krav om at man tegner fx favoritpakken eller lign. for at kunne få modtagerboksen til en fordelagtig pris, men det har ikke noget med antenneforeningen at gøre. Hvis dette er tilfældet, ville jeg også mene at HD-pakken var nok til at udløse denne fordelagtige pris, da det er en ekstra-pakke.

Når først du har betalt for for din almindelige tvpakke og får dine kanaler analogt, så har din antenneforening ikke nogen indflydelse på hvad du kan og ikke kan rent digitalt. Du får allerede det digitale signal, du kan bare ikke se det da det kræver en boks og en et kort.

Jeg gik bare ned i TDC butikken og bedte om et kort så jeg kunne se digitalt tv. Herefter gik jeg hjem og satte det i min digitale tv-tuner på HTPC'en hvor det virkede - uden at betale andet end de 199,- i halvårlig afgift.

Alt dette kræver selvfølgeligt at det ikke er et specielt anlæg jeres antenneforening har, men de fleste jeg har hørt om får deres signal fra Yousee og sender det direkte videre, så det fungerer på præcist samme måde som hvis der ikke havde været en antenneforening.

Hej.

For at jeg kan få mine signaler i digital, kræver YouSee at jeg har den store pakke, ellers kan jeg ikke få signalet, og da pakkerne lige er blevet omlagt fra 3 til kun 2 pakker, kræver YouSee at jeg har den, og da alle de gode kanaler er blevet flyttet over i en digital pakke, skal jeg have den, ellers kan jeg kun se de tyske, franske, italienske, spanske, og de andre skod kanaler, det er så rodet og drejer sig kun om at flå pengene af kunderne, jeg kan heller ikke bare have pakke 1 og få HD pakken hos YouSee, der skal jeg også have en masse.

Jeg ville gerne have pakke 1, den lille, og så Hd pakken, men det vil YouSee ikke, de kræver at jeg skal have eks. pakke 2.

Så jeg har helt opgivet det hos mig, har kun pakke 1, så jeg håber på Boxer til November.

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 07:42
Det lyder som en vildt mærkelig løsning som din
boligforening har skruet sammen hos yousee. Mig bekendt
er der i en standard-løsning hos Yousee intet krav om at
man skal have en bestemt pakke for at få digitalt TV.
Det ville også være lidt mærkeligt at de skriver på
hjemmesiden at Kanal5HD følger med når man bestiller
digitalt TV og har mellempakken, hvis det ikke er muligt
at få digitalt tv med mellempakken.
Så det er da brandærgeligt for dig at det er sådan et
underligt system I kører med, for jeg har ikke oplevet
lignende problemer.
Til top
slettet.18124 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 781
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 11:37

For at jeg kan få HD pakken kræver YouSee at jeg har fuldpakken (mellempakken) hos mig da vi kun har 1 og 2.

Står klart og tydeligt på YouSees hjemmeside.

Og vil jeg have den digitale Fuldpakke til 99,- pr.mdr. SKAL jeg have vores mellempakke, som nævnt er vores fuldpakke.

De har forhandlet med YouSee, for pakkerne i 2009, jeg tror de har lavet en special sammensætning, fordi vores pakke 3 er udgået, der var mange der allerede var gået ned til pakke 2 inden 2009, og med de stigninger de kunne se der var i vente i pakke 3, ville den blive for dyr, derfor er der kun 2 pakker nu, og vil man se nogle af de bedste kanaler, så skal man ind i et rodet system.

YouSee er blevet forkælet i hovede og røv med denne aftale. 

Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 12:11

Der har jo altid været en slags digital spejling både hos Stofa og YouSee (TDC), når man havde den store pakke. Men kan man tvinge nogen til betale ekstra så går det vel også.  Dengang hvor så godt som ingen  modtog noget digitalt.

Jeg kan KUN opfatte Antenneforeningerne som YoySee's forlængede arm når det kommer til betalingerne. Samme Foreninger føler de skal aftage så mange programmer og så dyrt som _____ Muligt!

Jeg kan kun krysse fingre for flere forlader YouSee og prøver hos Stofa. Hos YouSee er man chanceløs.



Redigeret af moho - 04-Februar-2009 kl. 12:28
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 12:33

Sakset fra Glentevejens Antennelaug april 2007

Realiteten bliver en glidende overgang fra analogt til digitalt net,
      hvor den ægte HDTV oplevelse først kan opleves når det analoge net er
      helt udfaset. Først da bliver der plads i DVB-T nettet.

>>  Ja men hvilken virkning har det på pladsen i GAL's Antennenet? ? ?

 


      KONKLUSION  fra ca. april 2007

      Medlemmerne i vores forening kan i ro og mag bruge de næste 3½ år
      på enten at se TV på traditionel analog vis på deres gamle billedrørs
      TV, eller som SDTV kvalitet, indtil det analoge net lukkes.

>>  her står intet om man straks skal ud og købe nyt Tv, der står fortsat traditionel analog vis . . .

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu