|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
AlexSmedegaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 309 |
![]() Sendt: 04-Juni-2008 kl. 14:17 |
Hej
Kan godt være det er et MEGET dumt spørgsmål, og tror heller ikke selv det kan lade sig gøre, men er der nogen måde man kan se sit alm. kabel tv i vista? Altså fra computeren? Eller skal man have sådan en trådløs ting til computeren som kun kan vise to eller tre programmer? hvad er der ellers af løsninger? Vil gerne have mulighed for at kunne bruge min computer til at optage tv og bruge den som harddisk. Med venlig hilsen Alex :) |
|
![]() |
|
AlexSmedegaard ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 309 |
![]() |
Slet ingen der kan hjælpe?
Har læst lidt rundt omkring på siden, men da jeg har en bærbar, skal det jo være en usb-stick med indgang til antennestik. Den skal helst kunne vise undertekster hvis det overhovedet er muligt. På forhånd tak, Hilsen Alex |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Jeg tror du er bedst tjemt med www.dvbviewer.com som kan det hele. Hvis det er DVBT-T (det jordbaserede antennenet der overtager efter det gamle anloge som lukker i 2009) så kan du IKKE få undertkester i hverken MCE2005 eller Vista Med DVBviewer og f.eks. Hauppauge HVR 900 USB stick er du godt kørende |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
![]() |
okay, lyder da udmærket, men virker dette forslag hvis jeg vil: Se alm. analog tv på computer, altså vista MCE, Kunne se undertekster. Altså så jeg kan se ALLE mine kanaler og ikke kun dem der er digitale..
|
|
![]() |
|
BeLLe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Status: Offline Point: 302 |
![]() |
Hvis du har almindeligt analogt kabel tv er det ikke noget problem at bruge Vista mediacenter. Det virker perfekt med analog tv signal.
Det er kun ved digitalt tv at der er problemer med tekster. og det analoge signal i kabeltv bliver ikke lukket i 2009. Det er kun det antennebaserede system |
|
![]() |
|
![]() |
Okay, nu forstår jeg ingenting.
Hvad er forskellen på antenne og analogt? Jeg bruger antenne, altså fuldpakken hos YouSee.. Har 40 programmer ca. Jeg vil gerne bruge Vista MCE til at se disse programmer på og muligheden for at optage disse. DVBViewer, er det noget der ligger i baggrunden og laver det det nu skal lave, eller er det et program udover MCE? Hilsen Alex |
|
![]() |
|
BeLLe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Status: Offline Point: 302 |
![]() |
antennesignal er det man kan modtage med en antenne på taget og det er det der bliver slukket i 2009.
Du modtager analog kabel tv og det bliver der ikke pillet ved forløbig. Du kan derfor uden problemer bruge Vista MCE til at se TV hvis du køber en usb tv tuner. DVBViewer er et program ligesom VistaMCE man kan bruge til at se tv med. DVBViewer er bare meget bedre til at se digitalt tv med men eftersom du bruger det almindelige analoge signal fra yousee har du intet at bruge dette til. Der er desværre en hel del i det her forum der helt ser bort fra analogt kabel tv og derfor nogen gange giver råd om dvb-t som jeg personligt finder ubrugligt da der kun er dr1, dr2, tv2 og tegnsprog på det. Hvis man som du (og jeg) har ganske almindeligt kabel TV skal man ikke bekymre sig som digitalt tv i lang tid fremover |
|
![]() |
|
![]() |
Okay, jeg takker MANGE gange for alle de brugbare svar :)
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
#Belle Point taken, overså at spørgeren ganske rigtigt skrev "man kan se sit alm. kabel tv i vista". Jeg troede fejlagtigt at det var et "antenne på taget" scenarie. Så du har ganske ret |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |