recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - kabeltype mellem fiberbox og router
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

kabeltype mellem fiberbox og router

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 888
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: kabeltype mellem fiberbox og router
    Sendt: 22 timer 47 minutter siden kl. 19:40
Min gamle mor fik lukket sin Yousee ADSL forbindelse og installeret en fiberbox. Desværre er kablet der fuldte med til at forbinde hendes gamle ADSL router med fiberboksen meget kort. 

Er der nogen der ved hvilken type CAT kabel Yousee anvender? Jeg kan ikke se det på kablet. Vi har brug for at købe et længere kabel.


.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22 timer 25 minutter siden kl. 20:02
Bare køb et cat7. Det koster meget lidt og understøtter 10 gigabit.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20 timer 31 minutter siden kl. 21:56
Jeg har lige fået fiber, der fulgte et cat6 med til routeren fra fiberboks.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 7067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11 timer 42 minutter siden kl. 06:45
Alle kabler er gode nok uanset cat.

selv et cat5 kan klare gigabit.    men ville nok vælge et cat6 bare for at fremtidssikre

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 7 timer 22 minutter siden kl. 11:05
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Jeg har lige fået fiber, der fulgte et cat6 med til routeren fra fiberboks.
Det fik jeg også til routeren fra fastspeed. Men kun ca 1 m, så for kort til at sætte routeren uden for det skab hvor fiberboksen sidder på bagvæggen. 

Der er trådløs forbindelse til Apple TV 4K. Og jeg har periodevis udfald på TV2, som jeg tror skyldes at routeren sidder inde i skabet bag døren. Skabet rummer iøvrigt Genvex anlæg, EL tavle, trådløs gulvvarmestyring, trådløs aflæsning af EL, Vand og Fjernvarme. Så måske en god ide at få router flyttet uden for skabet.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19442
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 7 timer 6 minutter siden kl. 11:21
Billigste kabel fra Harald Nyborg virker fint…….


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 6 timer 59 minutter siden kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Billigste kabel fra Harald Nyborg virker fint…….


Klaus
Er det uanset cat? 

Hvorfor kan man ikke linke til H.N. Her på siden? Jeg fjernede det ulidelige dobbelte HTTP//:, men det virker stadigvæk ikke Confused


Redigeret af Munch - 6 timer 49 minutter siden kl. 11:38
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19442
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 6 timer 3 minutter siden kl. 12:24
Alt de har et cat 6 eller 7.
Dit kabel mørner væk, inden du får noget udstyr den understøtter højere hastighed.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 4 timer 57 minutter siden kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

selv et cat5 kan klare gigabit. 


Så skal man da vist være heldig. Det kunne det kabel jeg brugte med min Zidoo i lang tid i hvert fald ikke. Langsom overførselshastighed og til tider problemer med at hente UHD BD MKVer fra min NAS, fordi disse jo nogle gange kommer op omkring eller over en bitrate på 100 Mbps.

Der er ingen grund til ikke bare at købe et cat 7-kabel.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3791
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 2 timer 44 minutter siden kl. 15:43
Jeg fik 15 m med uden beregning, da jeg beskrev placering i forhold til fiberboks. Dertil to Mesh noder, også helt omkostningsfrie.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 1 time 3 minutter siden kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Jeg fik 15 m med uden beregning, da jeg beskrev placering i forhold til fiberboks. Dertil to Mesh noder, også helt omkostningsfrie.
God service Smile
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu