|
Kabinet HTPC |
Besvar ![]() |
Forfatter | |||
darkdevil ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Maj-2007 Status: Offline Point: 161 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-April-2012 kl. 22:40 |
||
Hej
Hvad kan I anbefalde af kabinetter til en HTPC? Det må ikke være for højt (max 13-14 cm højt). Der skal være plads til et indstikskort. mvh Kim
|
|||
![]() |
|||
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
der er utroligt mange muligheder, men det kommer jo helt an på hvad du har behov for af hardware, f.eks. antal diske, tunere, evt. grafikkort. Jeg er kommet frem til at det mindste bundkort der understøtter de muligheder for udvidelseskort jeg har brug for, er m-atx. Og jeg har også brug for fuld størrelse udvidelseskort - der er jeg kommet frem til Silverstone SST - GD05 eller Antec Fusion Remote
|
|||
![]() |
|||
darkdevil ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Maj-2007 Status: Offline Point: 161 |
||
Jeg har krav til dvd/blu ray drev, 1 harddisk, ekstra grafikkort og måske andre indstikskort.
Har fundet dette kabinet: http://www.edbpriser.dk/kabinet/lc-power-lc-1400mi-id-5351177.aspx Dog er jeg var i tvivl om hvordan jeg ejecter dvd på det.. Og den kun kan se fra Windows.
|
|||
![]() |
|||
Hanzoy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Marts-2010 Status: Offline Point: 262 |
||
Der er også dette kabinet, SilverStone ML03
Kun 10,5 cm højt, med plads til indstikskort, dog er det et low profile kabinet. Har selv overvejet at købe det. Der er bl.a. en dansk anmeldelse af den her http://www.tweak.dk/review/SilverStone_Milo_ML03_HTPC_kabinet/1253/1/1
Redigeret af Hanzoy - 26-April-2012 kl. 09:48 |
|||
![]() |
|||
Brasch ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 645 |
||
den har jeg købt - og det var en fejl! Strømforsyningen sidder i forenden i siden på kabinettet. Og bare til info, så er det low-profile udvidelsesholder. Generelt virker det som om det er af noget ringe kvalitet og bl.a. er det en noget skør måde hdd skal installeres på |
|||
![]() |
|||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
||
Du havde vel heller ikke regnet med andet til den pris, håber jeg? Det er nok det billigeste kabinet jeg nogensinde har set. Så forventningen bør være derefter. |
|||
![]() |
|||
||
jeg forventede ikke alverden, der er kun 2 punkter hvor jeg blev skuffet. Den ene er at strømforsyningen sidder i siden og ikke bagest i kabinettet og at det er komplet umuligt at installere min ocz vertex 3 ssd, selv med 2,5" til 3,5" adapterpladen. Der er som sådan ikke en drivebay, men bare 4 huller i kabinettet og en lille bøjle. Jeg er dog siden blevet lidt klogere og er kommet frem til at de 2 jeg linkede til tidligere + et par andre er stort set de eneste i den formfaktor der ikke har lavprofil ekspantionsholdere (hvilket kan være et problem med et grafikkort). Mit første forsøg på HTPC blev at forsøge at få puttet hardware ind i dét kabinet jeg ville have, nu foregår det i omvendt rækkefølge.
|
|||
![]() |
|||
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
||
Størrelsen på bundkort (ATX, mATX, ITX), BD-drev (5 1/4, slim) og PSU? - det kan indskrænke valgmulighederne en del. Og når så støjniveau og design kommer ind i spillet, så er der ikke mange tilbage
![]() |
|||
![]() |
|||
||
jeg kunne ikke være mere enig. Bortset fra måske at en standard psu er god at have plads til, er personligt ikke så meget for power bricks. Nå ja, så bruger jeg personligt ikke drev i min HTPC. Men størrelsen på bundkort er som regel afhængig af mængden af hardware der er planer om at sætte i
|
|||
![]() |
|||
Juleulven ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 484 |
||
jeg kører med Silverstone GD05 ... rigtig godt kabinet med mulighed for godt airflow ... 3 blæsere ... kan tilkøbe bracket med individuel styring af alle 3 ...
jeg har blueray brænder i min og en ssd harddisk ... kabinettet er lidt stort men nemt og håndtere full-size psu også ...
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |