|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |||
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() |
||
Tak for svaret stranvasker. Hvis jeg forstår dit svar korrekt, så er Array R2 altså for larmende at have stående fremme, ellers er det selve dine diske der generer støjen og ikke kabinettet?
Fordi, hvilket kabinet skal så vælges, hvis der skal være plads til minimum 4 diske, støjsvagt og kompakt? Har kun fundet de 3. |
|||
![]() |
|||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() |
||
Det er diskene der larmer, selve kabinettet med blæser og psu siger stortset ingenting. Diskene er nu heller ikke slemme, jeg bruger relativt nye 1,5TB og 2TB'ere, men når der sidder sådan en 4-5 stykker på stribe bliver den samlede snurren alligevel højere end jeg gider lytte til i en stille stue. |
|||
![]() |
|||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
||
Det plejer at have stor betydning for støjen hvordan diskene monteres. |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
Michaelds ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Januar-2010 Status: Offline Point: 154 |
![]() |
||
Jeg synes det er lige modsat, at skifte hw i Chenbroen er fuldstændig håbløst - de forskellige dele sidder på hver sin side af mobo'et (mobo bliver monteret på en plade i midten af kabinettet). Dejligt med hot-swap, men hvor mange bruger det? Jeg brugte det ikke en eneste gang.
Som strandvasker beskriver så er det en lækker finish, men en del skruearbejde inden man kommer ned til hardwaren - men igen når alt hw først er monteret så går der typisk lang tid inden man skal ned i det igen. Men larmende synes jeg bestemt ikke det er, mit står ovenpå TV-bordet under TV'et. Bemærker det slet ikke (kan være strandvasker ikke har skruet højt nok op ;)) Som skrevet i min sidste besked, vil jeg uden tvivl vælge Fractal Array. Grundet design, støj og den nemme montering med hw. |
|||
![]() |
|||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
![]() |
||
Det er der tænkt på i Fractal Array. Man har sådan en ramme til diskene og rammen hænger på noget blygummi der dæmper vibrationer ud til kabinettet. Samtidigt følger der nogle specielle skruer med gummimuffer med til at skrue diskene fast til rammen. Alt i alt et setup hvor der er kælet for at tingene skal være lydløse. Jeg ER sart når det kommer til støj, så det kan sagtens være at det jeg ikke er tilfreds med at høre på er fint og støjsvagt nok for andre. Min atom med 2½" disk skal jeg have øret helt hen til før jeg hører den. Min NAS med 5 stk 3½" diske røg ud i kosteskabet, larmen er ikke sindsyg men jeg kan høre det summer lidt gennem skabsdøren når jeg går forbi. Det er altid svært med den slags, jeg sendte en Acer Revo retur fordi jeg syntes den larmede, mens andre roser dem for at være støjsvage og dejlige. |
|||
![]() |
|||
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() |
||
Tak for svarene :) Jeg kan lige sige at valget er faldet på lian li kabinettet da der er plads til drev og også skulle være støjsvagt.
Næste spørgsmål er så hvilken strømforsyning skal jeg så vælge:)? Jeg har kigget på Antec Ea 380 earthwatts 80+. Er der nogen der har erfaringer med det og mht. Støj? Andet alternativ er ss-300 Esbjerg seasonic men er svær at skaffe. |
|||
![]() |
|||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
||
Du skal vælge en strømforsyning der matcher dit strømbehov - ellers er det alligevel fløjtende ligegyldigt, hvor effektiv den er...
|
|||
![]() |
|||
![]() |
||
Den skal bruges som NAS og skal trække 6 diske og det er det men det er ikke nemt at finde strømforsyninger der er mindre end 300w som ikke er picopsu og som er lydsvage.
Hvad havde du da i tankerne så? |
|||
![]() |
|||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() |
||
Jeg har selv brugt en core i3, BD drev, 3 Samsung HDD, 4 gb ram (2 x 2gb) og en Cougar 400W PSU.. den er stærk nok til at trække det hele og samtidig have en fin effektivitet.. Den kostede mig 450 kroner for 1 år siden..
|
|||
![]() |
|||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
||
Ifølge SPCR skulle Enermax PSU'erne have en effektivitet ved lave belastninger (som 50W) som kommer relativt tæt på PicoPSU, selv om det er en 500W PSU (og 80% effektivitet kravet skal blot gælde ved 20% som den laveste belastning). |
|||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|||
![]() |
|||
Hanzoy ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-Marts-2010 Status: Offline Point: 262 |
![]() |
||
Redigeret af Hanzoy - 26-August-2011 kl. 00:40 |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |