recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - kabler - hvad bruger du?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketkabler - hvad bruger du?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2008 kl. 10:59
Nogen som kender mærket "oehlbach"?

Skal nemlig købe højttalerne et sted hvor de udelukkende forhandler dette mærke. Derfor er jeg interesseret i om de er noget værd - det kan jo være jeg kan få rabat på disse
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2008 kl. 11:14
Link til forhandler (og kabler):

http://hififabrik.de/index2.php?location=http://s60666213.ei nsundeinsshop.de/shopdata/go.shopscript?a=42017
Til top
CSN Teknik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Oprettet: 20-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 1091
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2008 kl. 17:46
Oehlbach laver både billige og dyrere og bedre kabler, snup deres silver plated kabler "silver line" de burde være ok til prisen. men igen det er ikke et high end kabel, men ok til prisen
Mvh.Christian

CSN Teknik

Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2008 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af CSN Teknik CSN Teknik skrev:

Oehlbach laver både billige og dyrere og bedre kabler, snup deres silver plated kabler "silver line" de burde være ok til prisen. men igen det er ikke et high end kabel, men ok til prisen

Ok, tak

Synes nemlig nordost lyder meget dyre - kan det passe Christian? - send gerne en pm
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2008 kl. 17:57
Ja Nordost er dyrere en Oehlbach og dog, Oehlbach laver også de dyrere slanger men dem kan du vist ikke få i den tyske butik
Mvh.Christian

CSN Teknik

Til top
kerovan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Februar-2007
Point: 170
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 08:49

Har selv lige købt B&W DM683 højtalere, og skal også have nogle nye kabler.

Tænkte på enten at købe:

QED Silver Anniversary XT kabel

eller

Audioquest Type-4

Hvad kan der anbefales ? sølv kabler eller kobber ?.

Prismæssigt ligger de jo nogenlunde ens.

Syntes jo designet på Audioquest kablerne er lækkert, sådan et kabel er jo ikke grimt at have liggende.

Højrup Polering
Vinduespolering i særklasse
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2008 kl. 22:40
Snak med CSN Teknik - han ser ud til at have hvad du efterspørger!
Til top
QuikZilver Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-April-2007
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2008 kl. 01:23

Hej - et hurtigt spørgsmål angående hifi-kabling....

Jeg har som nyudsprunget hifi-rookie købt et Pio 428XD, en PS3 og et sæt KEF KHT-3005 som begyndelsen til min første surround-installation   (a/v receiver, mediecenter og/eller dreambox 8000 følger herefter).

I den forbindelse har jeg tænkt mig at bruge noget gammelt højtalerkabel, som jeg havde liggende. Der er 2 forskellige slags/tykkelser, og lige akkurat nok til at hele setup'et kan wires i min stue som følger;

Fronthøjtalere + center = AWG-12 Megacable (6 mm vil jeg skyde på)

Baghøjtalere + sub = 4 mm standard kobberkabel

Er det umiddelbart en gangbar løsning for en absolut ikke ekspert/entusiast, som bare vil have et nogenlunde lyd-setup, eller findes der andet kabel eller tykkelser som passer (bedre) til mine KEF KHT-3005 satelliter, center og sub?

Mvh,

/ Kasper

Redigeret af QuikZilver - 23-Februar-2008 kl. 01:24
Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-August-2007
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2008 kl. 01:41
Supra ply serien skulle være et godt køb , er selv blevet anbefalet dem !
+100HD Film
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2008 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af QuikZilver QuikZilver skrev:

Jeg har som nyudsprunget hifi-rookie købt et Pio 428XD, en PS3 og et sæt KEF KHT-3005 som begyndelsen til min første surround-installation   (a/v receiver, mediecenter og/eller dreambox 8000 følger herefter).

I den forbindelse har jeg tænkt mig at bruge noget gammelt højtalerkabel, som jeg havde liggende. Der er 2 forskellige slags/tykkelser, og lige akkurat nok til at hele setup'et kan wires i min stue som følger;

Er det umiddelbart en gangbar løsning for en absolut ikke ekspert/entusiast, som bare vil have et nogenlunde lyd-setup, eller findes der andet kabel eller tykkelser som passer (bedre) til mine KEF KHT-3005 satelliter, center og sub?

Mvh,

/ Kasper

Hej Kasper

KHT serien fra Kef fortjener noget rigtigt godt kabel eller kvitterer de ikke med den vellyd de kan give.

Jeg har lavet mange installationer med dem og KHT 5005.2 og de lyder bare så meget mere overbevisende når de får nogle gode lakridser
Mvh.Christian

CSN Teknik

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2008 kl. 21:06

Mvh,

/ Kasper

Hej Kasper

KHT serien fra Kef fortjener noget rigtigt godt kabel eller kvitterer de ikke med den vellyd de kan give.

Jeg har lavet mange installationer med dem og KHT 5005.2 og de lyder bare så meget mere overbevisende når de får nogle gode lakridser

Efter at have læst dette indlæg, hastede jeg ud for at købe nye lakridser, men men men, det hjalp ikke på lyden tværtimod, jeg prøvede enkelt, biwire, ja endda snoet intet hjalp, så du skal IKKE købe lakridssnørrebånd, det hjælper ikke .

Til top
1967Henrik Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-September-2007
Point: 139
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2008 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Mvh,

/ Kasper

Hej Kasper

Efter at have læst dette indlæg, hastede jeg ud for at købe nye lakridser, men men men, det hjalp ikke på lyden tværtimod, jeg prøvede enkelt, biwire, ja endda snoet intet hjalp, så du skal IKKE købe lakridssnørrebånd, det hjælper ikke .

Du skal huske også at købe jordbærbånd (røde) det er til + og lakridsbånd (sorte) er til -

/Henrik

P.s. det virker hos mig (har snoet dem)

Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu